Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: inkomstenbelasting 2011 en nu ook voor 2012 (opgelost) met Wine  (gelezen 3122 keer)

Offline Willemtk

  • Lid
Zondag 31 maart 2013:  Ook dit jaar wil het met het linuxprogramaatje niet lukken. Ik heb het in Wine gedaan en geen problemen nu. Wel jammer dat de belastingdienst beweert dat ze een werkend linuxprogramma hebben, maar dat niet werkt. Ik heb wel de instructies gelezen die ik gevonden heb, maar het Uxprogramma werkt nog steeds niet.  Ik ga hem nog wel eens proberen in PClinux denk ik.  Vroeger heb ik gemerkt dat het daarin wel werkte toen het in Ubuntu niet werkte, jaren geleden.. Maar zou wel gek zijn. dat is een veel kleinere distro, maar goed. Wordt vervolgd. Ik ga ook nog wel naar de belasting schrijven.  Ik ben er niet echt mee opgezet dat ik met een windowsprogramma, al is het met wine, moet werken. Waarom gewoon geen deb programma voor Ubuntu die het meest populaire linuxOs  is.?


(geschreven in maart 2012) Tot vorig jaar ging dat prima met Ubuntu, maar nu weigert hij in alle talen. Ik klik op de ib2011ux, niks. Ik download het opnieuw, klik er op, niks. Ik laat online nog zoeken of er programma is die het kan openen. De computer download iets dat pypar heet, hij doet nog niks. Ik herinstalleer, het is allemaal voor niks, want het ding doet niks met dat bestand. Iemand er raad voor?
« Laatst bewerkt op: 2013/03/31, 12:10:24 door Willemtk »

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/21, 11:13:41 »
Er is een topic over de belastingdienst en het programma, even de zoekfunctie gebruiken.

Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet. In het topic staat namelijk dat je er moet op dubbelklikken en dat ie dan open gaat. En ik klik mijn vingers blauw, hij reageert niet. Ik ben niet helemaal achterlijk of zo. Bovendien heb ik al van 2007 ubuntu en vanaf 2008 kon ik er de belastingen mee doen zonder enig probleem. Maar nu doet hij niks. Als jij het topic bekeken had zou je gezien hebben dat ik het juiste programma heb gedownload, ik namelijk speciaal de naam van het programma in mijn vraag gezet zodat iedereen kan zien dat het het juiste bestandje is. 

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/21, 12:29:40 »
Verander eens van Java, en probeer het dan weer:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/21, 16:23:54 »
Er is een topic over de belastingdienst en het programma, even de zoekfunctie gebruiken.

Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet. In het topic staat namelijk dat je er moet op dubbelklikken en dat ie dan open gaat. En ik klik mijn vingers blauw, hij reageert niet. Ik ben niet helemaal achterlijk of zo. Bovendien heb ik al van 2007 ubuntu en vanaf 2008 kon ik er de belastingen mee doen zonder enig probleem. Maar nu doet hij niks. Als jij het topic bekeken had zou je gezien hebben dat ik het juiste programma heb gedownload, ik namelijk speciaal de naam van het programma in mijn vraag gezet zodat iedereen kan zien dat het het juiste bestandje is. 

En als jij goed gekeken had dan had je gezien dat er in dat topic ook support wordt gegeven en had je dus deze vraag daar kunnen stellen ;)

Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/21, 17:33:07 »
Er is een topic over de belastingdienst en het programma, even de zoekfunctie gebruiken.

Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet. In het topic staat namelijk dat je er moet op dubbelklikken en dat ie dan open gaat. En ik klik mijn vingers blauw, hij reageert niet. Ik ben niet helemaal achterlijk of zo. Bovendien heb ik al van 2007 ubuntu en vanaf 2008 kon ik er de belastingen mee doen zonder enig probleem. Maar nu doet hij niks. Als jij het topic bekeken had zou je gezien hebben dat ik het juiste programma heb gedownload, ik namelijk speciaal de naam van het programma in mijn vraag gezet zodat iedereen kan zien dat het het juiste bestandje is. 

En als jij goed gekeken had dan had je gezien dat er in dat topic ook support wordt gegeven en had je dus deze vraag daar kunnen stellen ;)
Je hebt gelijk.maaaaaar het mag wel wat vriendelijker hoor.

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/21, 17:36:40 »
Verander eens van Java, en probeer het dan weer:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Hij geeft bij het bestandje: Ongeldige url: '/home/willem/Downloads/jre-6u31-linux-i586.bin' opgegeven, afsluiten

Geen ':' in the uri

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/21, 17:43:19 »
Er is een topic over de belastingdienst en het programma, even de zoekfunctie gebruiken.

Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet. In het topic staat namelijk dat je er moet op dubbelklikken en dat ie dan open gaat. En ik klik mijn vingers blauw, hij reageert niet. Ik ben niet helemaal achterlijk of zo. Bovendien heb ik al van 2007 ubuntu en vanaf 2008 kon ik er de belastingen mee doen zonder enig probleem. Maar nu doet hij niks. Als jij het topic bekeken had zou je gezien hebben dat ik het juiste programma heb gedownload, ik namelijk speciaal de naam van het programma in mijn vraag gezet zodat iedereen kan zien dat het het juiste bestandje is. 

Er is een topic over de belastingdienst en het programma, even de zoekfunctie gebruiken.

Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet. In het topic staat namelijk dat je er moet op dubbelklikken en dat ie dan open gaat. En ik klik mijn vingers blauw, hij reageert niet. Ik ben niet helemaal achterlijk of zo. Bovendien heb ik al van 2007 ubuntu en vanaf 2008 kon ik er de belastingen mee doen zonder enig probleem. Maar nu doet hij niks. Als jij het topic bekeken had zou je gezien hebben dat ik het juiste programma heb gedownload, ik namelijk speciaal de naam van het programma in mijn vraag gezet zodat iedereen kan zien dat het het juiste bestandje is. 

En als jij goed gekeken had dan had je gezien dat er in dat topic ook support wordt gegeven en had je dus deze vraag daar kunnen stellen ;)
Je hebt gelijk.maaaaaar het mag wel wat vriendelijker hoor.


En als jij goed gekeken had dan had je gezien dat er in dat topic ook support wordt gegeven en had je dus deze vraag daar kunnen stellen ;)
Ja, er wordt support gegeven ja, weet je waar? Onder andere op ubuntuforum.nl. Ik heb het even opgezocht. Geeft verder niet hoor


N. Hulp vragen

1. Vriendelijke en snelle Nederlandstalige hulp bij uw problemen met Ubuntu Linux, vindt u onder andere op de volgende fora:
- forum van Ubuntu Nederlands
- Computer!Totaal-forum (onderdeel OS Linux)
- Nedlinux-forum



Offline HarzG

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/21, 17:57:35 »
Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet.
In het verleden kwam het voor dat het programma wel startte en maar dan in een heel klein venster op het scherm verscheen.
Je zag het bijna niet. Dat venster kon je groter maken en daarna startte het programma normaal op.
Vraag: kan je ergens zo'n vreemd blokje zien als je het programma hebt gestart?
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/21, 18:34:44 »
Verander eens van Java, en probeer het dan weer:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Hij geeft bij het bestandje: Ongeldige url: '/home/willem/Downloads/jre-6u31-linux-i586.bin' opgegeven, afsluiten

Geen ':' in the uri
Instructie *precies en volledig* opvolgen. Dan gaat het gegarandeerd goed.  :)
Als je dat doet, bij voorkeur door simpelweg de opdrachtregels te kopiëren en in de terminal te kwakken (klikkerdeklik), dan kan het niet missen.

Of doe het via het Duinsoft-script: die mogelijkheid staat ook genoemd in mijn handleiding.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/21, 18:38:00 door Pjotr »

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/21, 18:50:10 »
Verander eens van Java, en probeer het dan weer:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Hij geeft bij het bestandje: Ongeldige url: '/home/willem/Downloads/jre-6u31-linux-i586.bin' opgegeven, afsluiten

Geen ':' in the uri
Instructie *precies en volledig* opvolgen. Dan gaat het gegarandeerd goed.  :)
Als je dat doet, bij voorkeur door simpelweg de opdrachtregels te kopiëren en in de terminal te kwakken (klikkerdeklik), dan kan het niet missen.

Of doe het via het Duinsoft-script: die mogelijkheid staat ook genoemd in mijn handleiding.
Tot aan dat van firefox heb ik het allemaal gedaan. Hij doet het nog tseeds niet. Moet ik die riedel van firefox ook nog volgen? Wat heeft het met firefox van doen als het bestand niet opngaat? Die gaat toch niet met firefox open?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/21, 18:55:53 »
Tot aan dat van firefox heb ik het allemaal gedaan. Hij doet het nog tseeds niet. Moet ik die riedel van firefox ook nog volgen? Wat heeft het met firefox van doen als het bestand niet opngaat? Die gaat toch niet met firefox open?
Tja, ik snap dan ook eerlijk gezegd totaal niet, waarom je Firefox erbij haalt....  ???

Er staat NIET in de handleiding, dat je iets moet openen met Firefox. Alleen iets binnenhalen.
Doe wat er staat. Nauwgezet. Goed lezen.
« Laatst bewerkt op: 2012/03/21, 19:03:42 door Pjotr »

Offline MKe

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/21, 19:35:22 »
ff vraagje, welke versie van Ubuntu gebruik je, en is het 32 of 64 bits?

Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/21, 20:19:20 »
Er is een topic over de belastingdienst en het programma, even de zoekfunctie gebruiken.

Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet. In het topic staat namelijk dat je er moet op dubbelklikken en dat ie dan open gaat. En ik klik mijn vingers blauw, hij reageert niet. Ik ben niet helemaal achterlijk of zo. Bovendien heb ik al van 2007 ubuntu en vanaf 2008 kon ik er de belastingen mee doen zonder enig probleem. Maar nu doet hij niks. Als jij het topic bekeken had zou je gezien hebben dat ik het juiste programma heb gedownload, ik namelijk speciaal de naam van het programma in mijn vraag gezet zodat iedereen kan zien dat het het juiste bestandje is. 

En als jij goed gekeken had dan had je gezien dat er in dat topic ook support wordt gegeven en had je dus deze vraag daar kunnen stellen ;)
Je hebt gelijk.maaaaaar het mag wel wat vriendelijker hoor.


Mwah, als hij al langer op dit forum zit, dan had ie dat eigenlijk wel kunnen weten ;) We zijn niet dom hier. Maar goed, misschien was het ook wel de warmte/gammele dag die de boel wat verhitte ;)

@MKe: Het is een universal binary, dus het maakt niet uit of je 32- of 64-bit gebruikt in dit geval en Pjotr's instructies werken ook voor beiden.

Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/21, 20:45:01 »
Tot vorig jaar ging dat prima met Ubuntu, maar nu weigert hij in alle talen. Ik klik op de ib2011ux, niks. Ik download het opnieuw, klik er op, niks. Ik laat online nog zoeken of er programma is die het kan openen. De computer download iets dat pypar heet, hij doet nog niks. Ik herinstalleer, het is allemaal voor niks, want het ding doet niks met dat bestand. Iemand er raad voor?

Misschien heb je wat aan mijn advies. Ik doe dit jaar voor het 1st via Ubuntu aangifte en liep tegen hetzelfde als jou aan. Volgende link gaf goeie info:
http://lcardinaals.wordpress.com/2012/03/06/belastingaangifte-onder-ubuntu-11-10/

Uiteindelijk (via Bos z'n repository) de volgende link:
http://download.opensuse.org/repositories/home:/rbos:/ib/Debian_6.0/i386/
Download dan de uitgave van 7-Mar-2012 4,0M - Ik kon het via gnome/Ubuntu Softwarecentrum openen - en ook vooraf ingevulde gegevens van de Belastingdienst ophalen.

Ik gebruik zelf Opera 12 Alfa, maar dit moet volgens mij ook prima kunnen in Firefox, Chromium, Safari etc.
Veel succes, ik hoop dat je wat hebt aan m'n allereerste post hier.




Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #14 Gepost op: 2012/03/22, 08:38:14 »
Zoals ik dus al zei Femke, reageert het programma niet.
In het verleden kwam het voor dat het programma wel startte en maar dan in een heel klein venster op het scherm verscheen.
Je zag het bijna niet. Dat venster kon je groter maken en daarna startte het programma normaal op.
Vraag: kan je ergens zo'n vreemd blokje zien als je het programma hebt gestart?

nee

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #15 Gepost op: 2012/03/22, 08:55:51 »
Sorry en bedankt voor de moeite, ik heb pjotr zijn link helemaal opgevolgd voor de Java, hij deed nog niets. Ik heb die site van Remco gevolgd, hij doet niets. UIteindelijk heb ik maar een virtual windows geplaatst en het dan maar via de windowsformulier ingevuld. in pure wanhoop. In ieder geval bedankt.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #16 Gepost op: 2012/03/22, 10:18:14 »
Sorry en bedankt voor de moeite, ik heb pjotr zijn link helemaal opgevolgd voor de Java, hij deed nog niets.
Het is me niet duidelijk waarom je iets met Java moet doen voor dit programma. Want voor zover ik weet, is het helemaal geen Java-programma. En als dat zo is, heeft prullen aan je Java-installatie ook geen enkele zin.

In het verleden kwam het voor dat het programma wel startte en maar dan in een heel klein venster op het scherm verscheen.
Je zag het bijna niet. Dat venster kon je groter maken en daarna startte het programma normaal op.
Vraag: kan je ergens zo'n vreemd blokje zien als je het programma hebt gestart?
Heb je hier nog naar gekeken? Want het *lijkt* alsof er niets gebeurt, maar in werkelijkheid gebeurt er wel wat, alleen zie je dat bijna niet.

Offline Dave

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #17 Gepost op: 2012/03/22, 10:41:21 »
Het opent hier prima. Altijd leuk wanneer iets goed werkt.
Alleen jammer dat ik er niks aan heb, tis enkel voor particulieren en zwartwerkers  :evil:

Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #18 Gepost op: 2012/03/22, 11:29:21 »

Ik werk sinds 2007 met Ubuntu, maar hé, is dat relevant? Nee, niet echt, maar ik doe de belasting nog steeds met Windows, omdat het hier ook niet helemaal normaal werkt. Maar ook dat kan je lezen in soortgelijke topics over de belastingdienst.

Nu we het toch over Windows hebben: Als je WINE geinstalleerd hebt in Ubuntu kan je ook de Windows-versie downloaden en gebruiken, werkt perfect ! (eh..bij mij dan, Ubuntu 11.10 dus onder voorbehoud). =D

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #19 Gepost op: 2012/03/22, 12:04:05 »
Wine gebruik ik niet. Ik zou niet weten waarvoor.
Ehm, misschien omdat je dan geen Windows nodig hebt en het toch goed werkt (zoals cjmanschot hierboven aangeeft)?  ;)

Offline Andre

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #20 Gepost op: 2012/03/22, 17:45:32 »
Toen ik ib2011ux opstartte was het venster te klein om de gehele inhoud te tonen. Ik ging toen naar Compiz (CCSM), Ubuntu Unity Plugin, tabblad Experimental, Automaximize Value terug naar 1 schuiven. Toen werd het venster beelschermvullend. Misschien moeten mensen die niks te zien krijgen Compiz gaan installeren, omdat dit Unity regelt ?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #21 Gepost op: 2012/03/22, 17:52:56 »
Hee, dit zou zomaar de verklaring kunnen zijn voor sommige problemen met het belastingprogje: Compiz. De ouwe vertrouwde gebruikelijke verdachte bij de meeste beeldproblemen.

Probleemhouders: meld je eens aan in Unity 2D en probeer het dan nog eens:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #22 Gepost op: 2012/04/13, 22:52:32 »
Sorry en bedankt voor de moeite, ik heb pjotr zijn link helemaal opgevolgd voor de Java, hij deed nog niets.
Het is me niet duidelijk waarom je iets met Java moet doen voor dit programma. Want voor zover ik weet, is het helemaal geen Java-programma. En als dat zo is, heeft prullen aan je Java-installatie ook geen enkele zin.

In het verleden kwam het voor dat het programma wel startte en maar dan in een heel klein venster op het scherm verscheen.
Je zag het bijna niet. Dat venster kon je groter maken en daarna startte het programma normaal op.
Vraag: kan je ergens zo'n vreemd blokje zien als je het programma hebt gestart?
Heb je hier nog naar gekeken? Want het *lijkt* alsof er niets gebeurt, maar in werkelijkheid gebeurt er wel wat, alleen zie je dat bijna niet.
Sorry voor het niet antwoorden, ik heb zelfs geen blokje gezien

Offline Willemtk

  • Lid
Re: inkomstenbelasting 2011
« Reactie #23 Gepost op: 2012/04/13, 22:55:31 »

Ik werk sinds 2007 met Ubuntu, maar hé, is dat relevant? Nee, niet echt, maar ik doe de belasting nog steeds met Windows, omdat het hier ook niet helemaal normaal werkt. Maar ook dat kan je lezen in soortgelijke topics over de belastingdienst.

Nu we het toch over Windows hebben: Als je WINE geinstalleerd hebt in Ubuntu kan je ook de Windows-versie downloaden en gebruiken, werkt perfect ! (eh..bij mij dan, Ubuntu 11.10 dus onder voorbehoud). =D

Ik yal het volgend jaar er eens mee proberen. Toch wel gek dat alle versies werkten en nu ineens niet meer. Maar ja, de hele kernel is veranderd. Dus wie weet volgende versie opgelost

Re: inkomstenbelasting 2011 en nu ook voor 2012 (opgelost) met Wine
« Reactie #24 Gepost op: 2014/05/03, 19:51:06 »
Soms duurt het even maar dan . . . . . .

Dit doen we dus niet. Ga hier maar verder. Het heeft geen nut om één post meerdere keren te herhalen - en al zeker niet in zo'n oud topic.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/04, 14:45:37 door TopGear »
Leer begrijpend lezen en geef antwoord op de vraag die gesteld wordt