Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.10 op een Imac G3 OS 8.6  (gelezen 725 keer)

Offline Horatio2

  • Lid
Ubuntu 6.10 op een Imac G3 OS 8.6
« Gepost op: 2007/02/07, 10:51:13 »
Hallo,

Onlangs geprobeerd de Ubuntu 6.10 Edgy te installeren op mijn Imac G3 met OS 8.6 en bij het opstarten vanaf de CD hoor je dat het vanaf de CD opstart, maar na een aantal seconde start het toch met de OS 8.6 op.
Is er iets dat ik fout doe ?
Iemand die ervaring heeft met Macintosh en is er een Ubuntu forum gerelateerd met Macintosh onderwerpen ?
Is er iemand in de omgeving Alkmaar of Hoorn die ondersteuning kan geven ter plaatse ?

Offline Duckie

  • Lid
Ubuntu 6.10 op een Imac G3 OS 8.6
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/07, 11:34:54 »
De enige ervaring die ik heb met het installeren van Ubuntu op een G3 is min of meer dezelfde als wat je hier beschrijft.
Ik heb naast Ubuntu nog zeker een tiental andere distro's geprobeerd, maar kreeg er geen één geïnstalleerd.
Helaas heeft de G3 het nu begeven. (komt niet door Ubuntu of zo)
Ik weet wel dat er mensen op dit forum zijn die het wel voor elkaar hebben gekregen dus het moet zeker mogelijk zijn.


Ik neem overigens aan dat je de c toets ingedrukt houdt bij het opstarten?
____________________________________________

Offline Horatio2

  • Lid
Ubuntu 6.10 op een Imac G3 OS 8.6
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/07, 12:57:59 »
Hallo Duckie,

Inderdaad, ik heb de C toets ingedrukt bij het opstarten en kreeg nadat ik hoorde dat de CD aangespeeld werd het toch later opstart met de OS 8.6
Zijn er andere Mac gebruikers die hiermee raad kunnen geven.
Ik had de OS 8.6 nog op het systeem om de cd met Ubuntu 6.10 op te kunnen starten.
Nu weet ik niet als het handig is om de systeem weg te halen of de schijf te formateren.
Graag zie ik jullie tips tegemoet.

eheeren

  • Gast
Ubuntu 6.10 op een Imac G3 OS 8.6
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/28, 21:24:17 »
Bij mij is het wel gelukt. Bij opstarten Alt toets ingedrukt houden en je kan kiezen tussen de harde schijf en de CD. Op voorwaarde dat het de installatie-cd voor oldworld macs is natuurlijk. Zeer spectaculair om mijn oude iMacs (G3, denk ik) te zien herleven.

Erwin

Godert

  • Gast
Ubuntu 6.10 op een Imac G3 OS 8.6
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/05, 21:26:00 »
Ubuntu installeren op een G3 is zeker mogelijk hoor (heb het zelf ook gedaan)
Wat je wel moet doen, is de Alternate-install voor PPC gebruiken,dus niet de grafische installatie-cd.
Inderdaad tijdens het booten de C-toets ingedrukt houden en vervolgens de aanwijzingen op het scherm volgen.

Heb overigens momenteel Debian 4.0 op een Imac-G3 draaien.
specs:

192 Mb geh. 20 Gb Hdd.