Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nexuiz, iemand?  (gelezen 7335 keer)

Nexuiz, iemand?
« Gepost op: 2009/04/11, 20:01:06 »
Speelt hier iemand Nexuiz? Als het animo hoog genoeg is, kan ik wel een servertje regelen :)

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/11, 21:15:46 »
Ja ik speel het elke dag, echt een geweldig spel :):):)

Offline Laus_2

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/30, 23:36:33 »
speelde het wel eens. Maar ben niet meer fanatiek genoeg...

Offline EarthMind

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/11, 15:22:08 »
Ik heb het vroeger gespeeld maar ben gestopt omdat m'n 1ghz PC te traag is om het te draaien, zelfs op laagste details :(.
Geen Dropbox maar Wuala!

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/11, 15:50:16 »
Ik speelde het veel, maar sinds de her-installatie van jaunty is hij verdwenen. Ga hem nu snel weer opnieuw erop zetten.
Thx voor het aan de aandacht brengen.
Gr Karel,

Ps: Ik vind hem leuker dan open-arena.
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline JSMT

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/13, 17:01:07 »
ik speel het ook (Na het lezen van dit topic :P) Ik vind het wel een tof spel. Lijkt wel wat op Unreal Tournament 2004

Offline dvbacc

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/14, 13:55:13 »
rofl, ik ben hem nu ook aan het downloaden, en idd alleen al van het kijken naar de screenshots, krijg ik al Unreal Trillingen  :evil:
Ubuntu 10.04Lts x86_64


Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/15, 20:42:02 »
Is best leuk, maar ik zit vast in een level  :-[

Waar en hoe kan ik het savegame bestand hacken?  ::)
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/17, 08:47:05 »
Lijkt me wel een leuk spel. Ik ga het ook wel eens even downloaden.

Offline JvH

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/17, 12:00:43 »
Ik heb 'm ook geïnstalleerd. Ziet er erg mooi uit  O0
Ben ook wel blij dat nu, in Jaunty, spellen als AlienArena, OpenArena etc. veel beter draaien bij mij  XD

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/20, 22:50:14 »
Heb het ook even geïnstalleerd vandaag. Lijkt heel sterk op een quake 3 engine?
Wel heel mooi hoe die menu's gedaan zijn. Zal het waarschijnlijk wel af en toe eens spelen ;)

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/20, 22:58:16 »
Heb het ook even geïnstalleerd vandaag. Lijkt heel sterk op een quake 3 engine?
Wel heel mooi hoe die menu's gedaan zijn. Zal het waarschijnlijk wel af en toe eens spelen ;)
Het _is_ Quake ;)

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/21, 11:28:00 »
Nexuiz is geen Quake. Van de Nexuiz website:

Nexuiz is based on the Darkplaces engine, built on OpenGL technology. The darkplaces engine is an advanced Quake1 based engine developed mainly by Forest "LordHavoc" Hale, who has been working with the Quake1 engine for many years. A few of Darkplaces main features are Quake3bsp support, realtime lighting and shadowing, new particle effects, advanced menu system, and Md3 model support.

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/21, 11:56:41 »
De motor is gewoon Quake hoor. De configuratiebestanden, de commando's enz...

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/24, 19:15:11 »
Is best leuk spel, maar ben niet zo goed vergeleken met de meeste online gamers!
Offline gamen wordt ook een beetje saai, nadat ik alle levels heb opengehacked  :evil:
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/24, 20:02:37 »
Grafisch is het wel een leuk spel, alleen is het mijn genre niet. Ik houd meer van die deathmatch games, in een grotere map enzo. Hier wordt je de hele tijd van achteren beschoten, en het gaat ook allemaal zo snel :p

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/24, 20:04:18 »
Savage is toch wel mijn favo. Maar ik speel het niet frequent genoeg om uberhaupt mee te komen met de middenmoot :P
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/24, 20:41:15 »
Grafisch is het wel een leuk spel, alleen is het mijn genre niet. Ik houd meer van die deathmatch games, in een grotere map enzo. Hier wordt je de hele tijd van achteren beschoten, en het gaat ook allemaal zo snel :p
Dan moet je gewoon op een server met weinig spelers gaan en een grote map ;)

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/24, 20:46:15 »
Grafisch is het wel een leuk spel, alleen is het mijn genre niet. Ik houd meer van die deathmatch games, in een grotere map enzo. Hier wordt je de hele tijd van achteren beschoten, en het gaat ook allemaal zo snel :p
Dan moet je gewoon op een server met weinig spelers gaan en een grote map ;)

Aanvulling: je hebt ook servers waarop ze DM (deathmatch) spelen ;)

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/24, 20:47:52 »
Ja OK, maar dan is het nog niet mijn genre, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik houd meer van spellen waarbij je teams hebt. Dus dit is meer zo snel mogelijk schieten, en ik houd meer van strategisch bekijken wat/wie je gaat aanvallen. (denk aan spellen als Warrock, CoD)

EDIT: O, ook deatchmatch? Dan zal ik eens even gaan kijken.

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/25, 07:23:29 »
Teams zijn gewoon mogelijk hoor :P

Offline JvH

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #21 Gepost op: 2009/05/25, 10:18:46 »
Het enige wat ik wel mis in Nexuiz is een crosshair... Heel klein detail natuurlijk, maar ik vind dat toch wel erg handig bij het mikken.

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #22 Gepost op: 2009/05/25, 10:33:49 »
Het enige wat ik wel mis in Nexuiz is een crosshair... Heel klein detail natuurlijk, maar ik vind dat toch wel erg handig bij het mikken.

Een crosshair zit er gewoon in. Hij is standaard alleen heel klein. Als je naar Multiplayer gaat en vervolgens naar het tabblad Player setup, dan kun je rechtsonderin een grotere crosshair kiezen.

Offline JvH

  • Lid
Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #23 Gepost op: 2009/05/25, 12:37:18 »
Het enige wat ik wel mis in Nexuiz is een crosshair... Heel klein detail natuurlijk, maar ik vind dat toch wel erg handig bij het mikken.

Een crosshair zit er gewoon in. Hij is standaard alleen heel klein. Als je naar Multiplayer gaat en vervolgens naar het tabblad Player setup, dan kun je rechtsonderin een grotere crosshair kiezen.
En heb je die crosshair dan ook in single player-modus? Ik ga het vanavond iig even proberen :)

Re: Nexuiz, iemand?
« Reactie #24 Gepost op: 2009/05/25, 13:12:27 »
Een game zonder crosshair ben ik nog niet tegen gekomen... in Nexuiz kun je de crosshair zelf instellen qua grootte, kleur, model enz.