Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (g)PXE over pcmcia-netwerkkaart: NE2000 compatible? Grub?  (gelezen 2377 keer)

(g)PXE over pcmcia-netwerkkaart: NE2000 compatible? Grub?
« Gepost op: 2011/05/07, 12:25:58 »
Beste nieuwsgroeper,

Al doende met mijn nieuwe speeltje, de edubuntu Terminal Server, bedacht ik me dat ik nog wel een paar echte Thin Clients had liggen.
2 oude Toshiba laptops van minimaal 13 jaar oud. Eentje wordt niet eens meer gevonden bij Toshiba zelf (210CS). De ander een 200CDT. De 210 met, jawel, 32 MB intern geheugen en de 200 met 64 MB. Beide zonder USB, netwerkkaart en opstartbaar CD-station. Wel lezen van CD.
Beide met een HD van 1,3 GB. Externe floppy-drive aanwezig.
Ik moet wel vanaf floppy kunnen starten!
Het probleem is dus dat er wel allerlei PXE-drivers aanwezig zijn bij Rom-O-Matic, maar die zijn niet voor netwerkkaarten die via PCMCIA aangesloten zijn.
Na enig onderzoek bleek dat er oudere Knoppixen (o.a. 3.7) zijn die via een diskette gestart kunnen worden en dan van de CD verder lezen en ook nog de pcmcia aan de praat weet te krijgen. En inderdaad heb ik dan een werkende netwerkverbinding.

Grub, inmiddels Grub Legacy, zou alleen op grond van de naam al, dit waarschijnlijk moeten kunnen regelen. http://www.knoppix.net/wiki/PXE_FAQ geeft daartoe aanleiding.
Grub heeft, naar ik nu weet,  een kleine commando interface. Maar kan ik daarmee mijn pcmcia netwerkkaart in pxe- of nbi-modus in de lucht krijgen om daarmee via het netwerk de rest op te halen??

Ik heb hierbij echt hulp nodig!

m.v.g.

pablo k