Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual screen nvidia  (gelezen 1108 keer)

RoelG79

  • Gast
Dual screen nvidia
« Gepost op: 2008/11/16, 20:28:02 »
Hi,

ik heb onlangs 8.10 geïnstalleerd maar ik zit met een dualscreen setup in mijn instellingen worden niet onthouden.
Instellingen doe ik met Nvidia X server settings via sudo nvidia-settings maar bij een reboot zijn ze weer weg.

Heb dus 2 schermen op m'n videokaart hangen:
1. M'n Samsung Syncmaster die op de DVI uitgang hangt
2. M'n Panasonic plasma tv die op de VGA uitgang hangt

En na elke reboot is m'n Samsung zwart en moet ik dus m'n TV opzetten om het loginscherm te zien en weer de nodige instellingen te maken.

Iemand raad?

Re: Dual screen nvidia
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 21:30:12 »
Je zult alles permanent moeten maken door dit in de xorg.conf op te slaan.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Dual screen nvidia
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 21:31:41 »
ik dacht dat op de planet een aardige howto staat over deze kwestie.

Offline shappie

  • Lid
Re: Dual screen nvidia
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/17, 09:20:18 »
Het zelfde probleem gehad met mijn ATi kaart.

Je moet bij Systeem -> Voorkeuren -> Scherm resolutie de resolutie wijzigen. Dit staat nu op de resolutie van 1 scherm maar dit moet je aanpassen in de resolutie van beide schermen samen. Dus als je 2 schermen van 1024x768 hebt wordt het: 2048x768. Als je dit opslaat en reboot moet het blijven werken.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline shappie

  • Lid
Re: Dual screen nvidia
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/18, 11:39:12 »
Is het al gelukt? Ben wel benieuwd of dit ook voor nvidia kaarten werkt namelijk. Alvast bedankt!  ;)
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Re: Dual screen nvidia
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/19, 02:40:12 »
Ik heb hetzelfde probleem ook bij een kale installatie van 8.10. Een echte oplossing heb ik ook niet, heb alleen een workaround gevonden, dat is eerst de hardy te installeren en dan te upgraden naar 8.10. Dat werkt prima...
Ubuntu user#: 24352

Offline shappie

  • Lid
Re: Dual screen nvidia
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/20, 18:54:23 »
Ik heb hetzelfde probleem ook bij een kale installatie van 8.10. Een echte oplossing heb ik ook niet, heb alleen een workaround gevonden, dat is eerst de hardy te installeren en dan te upgraden naar 8.10. Dat werkt prima...
Ik heb hier wel een oplossing voor en die staat hierboven beschreven. Alleen hoor ik niets meer van de topicstarter helaas...

Misschien dat jij het ook eens kan uitproberen. Voor mij werkte dit perfect!
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Offline heir4c

  • Lid
Re: Dual screen nvidia
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/20, 19:15:35 »
Hi,

ik heb onlangs 8.10 geïnstalleerd maar ik zit met een dualscreen setup in mijn instellingen worden niet onthouden.
Instellingen doe ik met Nvidia X server settings via sudo nvidia-settings maar bij een reboot zijn ze weer weg.

Heb dus 2 schermen op m'n videokaart hangen:
1. M'n Samsung Syncmaster die op de DVI uitgang hangt
2. M'n Panasonic plasma tv die op de VGA uitgang hangt

En na elke reboot is m'n Samsung zwart en moet ik dus m'n TV opzetten om het loginscherm te zien en weer de nodige instellingen te maken.

Iemand raad?

Via de 'zoek' functie (zie bovenaan) zoeken op '2 monitors' of '2 beeldschermen' Dan vind je je antwoord.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu