Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verkeerd toetsenbord  (gelezen 675 keer)

verkeerd toetsenbord
« Gepost op: 2020/02/19, 14:38:19 »
Bij het inloggen geen ik een paswoord in met bijzondere tekens en dat gaat. Lockt de computer na enige tijd zonder er gebruik van gemaakt te hebben, dan kom ik er niet meer in. Hoogstwaarschijnlijk is het inlog toetsenbord dus verschillend van dat na inloggen. Ik heb dat inderdaad ook veranderd, want het stond fout (ik vergeet dat steeds: Engels( internationaal, dode toetsen via AltGr).

Ik heb het nu kunnen oplossen door mijn paswoord te vereenvoudigen naar enkel letters en cijfers. Maar liever heb ik het goede toetsenbord bij het opstarten. Weet iemand hoe dat te realiseren?
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: verkeerd toetsenbord
« Reactie #1 Gepost op: 2020/02/19, 15:23:08 »
Controleer en verander eventueel de console toetsenbordlayout met "sudo dpkg-reconfigure keyboard-configuration".

DarkEra

  • Gast
Re: verkeerd toetsenbord
« Reactie #2 Gepost op: 2020/02/19, 17:37:13 »
Over welke distro praten we nu? Laatst had je Debian 10, als het dat is dan hoort het topic thuis onder Andere Distributies ongeacht welke problemen je hebt met hardware of software.  ;)

Re: verkeerd toetsenbord
« Reactie #3 Gepost op: 2020/02/21, 13:59:34 »
hersteld; bedankt!

Ik zal er voortaan wat meer op letten om mijn vragen elders te posten.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: verkeerd toetsenbord
« Reactie #4 Gepost op: 2020/02/21, 14:33:03 »
Het had inderdaad mogelijk niet op Debian gewerkt, maar aangezien Ubuntu op Debian gebaseerd is, gaat het doorgaans wel. Toch wel beter om in Andere Distributies te posten over Debian zodat we hier niet lopen zoeken naar iets die eigen is voor een andere distro.