Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet  (gelezen 1077 keer)

Offline Samm

  • Lid
[opgelost] Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Gepost op: 2009/11/05, 15:40:19 »
Ik heb een usb-opstartstaaf gemaakt met ubuntu 9.10. Hiermee heb ik eerder op mijn laptop Dell latitude d630 zonder problemen de nieuwste ubuntu geinstalleerd.
Nu wil ik hetzelfde doen op mijn desktop (medion md8800), maar hier loopt het mis.
Als ik via usb opstart, dan krijg ik het opstartscherm waarin ik kan kiezen voor Nederlands en voor Belgisch toetsenbord. Als ik daarna op starten druk dan duurt het heel lang vooraleer er iets gebeurt (ik zie in de linkerbovenhoek een liggend streepje pinken).
Na enkele minuten hoor ik het bekende opstartgeluid van ubuntu maar krijg ik groene en grijze balken op mijn scherm te zien ipv het normale... Ik kan dus onmogelijk ubuntu installeren.
Vroeger heb ik op dezelfde manier en zonder problemen 9.04 geinstalleerd...
Iemand een oplossing?

Aanvulling: net ubuntu 9.10 op een cd gebrand en zo proberen te installeren, maar ook hier krijg ik flikkerende groene en grijze balken ipv het normale scherm....
« Laatst bewerkt op: 2009/11/05, 17:37:04 door Samm »

Re: Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/05, 16:06:48 »
Download eens de Alternate iso en zet deze op een USB stick met Unetbootin of Create a USB startup disk van Ubuntu. De alternate is een text based installatie zo als Windows. Succes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

DarkEra

  • Gast
Re: Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/05, 16:11:23 »
Volgens mij was de USB creator in Ubuntu alleen voor Live-cd iso's/desktop omgevingen geschikt. Niet voor de Alternate zover ik weet. :)

Offline Samm

  • Lid
Re: Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/05, 16:14:00 »
Ik probeer 't eens. Als 't niet lukt met de usb, dan brand ik de alternate op een cd-rw.
Vreemd dat ik nu problemen heb met de installatie op deze pc, bij de vorige versies ondervond ik amper problemen bij de installatie.

Offline Samm

  • Lid
Re: Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/05, 17:06:04 »
Installatie via USB-staaf met alternate lukt blijkbaar wel. Hij is volop bezig... Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Offline Samm

  • Lid
Re: Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/05, 17:16:55 »
Ubuntu 9.10 is geinstalleerd!
MAAR: bij het opstarten krijg ik weer dezelfde problemen: groene en grijze flikkerende balken!

Offline Samm

  • Lid
Re: Installatie 9.10 met usb-staaf lukt niet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/05, 17:36:19 »
Probleem is opgelost.
Zowel de digitale als de analoge kabel van mijn scherm waren aan de pc gekoppeld.... (verstrooid!!) en dit zorgde blijkbaar voor de nodige problemen.
Amai!
Toch bedankt voor de hulp.
Het enige wat ik nu bijgeleerd heb is dat je via usb-staaf ook met de Alternate kan installeren.