Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: laptop closed -> suspend  (gelezen 621 keer)

HC4LIFE

  • Gast
laptop closed -> suspend
« Gepost op: 2007/03/07, 08:52:33 »
Ik ben sinds 2 weken overgeschakeld van windows naar xubuntu, en ik moet zeggen, het bevalt me enorm. MIjn laptop is 7 jaar oud en kraakte al redelijk van xp, maar xubuntu gaat heel wat sneller.
Ik ben vrij nieuw in linux, maar met dit forum en de nodige handleiding heb ik hem helemaal kunnen installeren. Er is echter één ding dat ik nog niet vindt.

Wat ik vroeger in windows deed, was als ik mijn laptop dicht deed, dan ging hij in slaapstand. Kan ik dit in xubuntu ook ergens instellen? De suspend-button in het menu werkt heel goed, en dat is eigenlijk wat ik wil hebben, maar dan graag automatisch als ik mijn laptop dichtdoe, want dat vind ik wel handig.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
laptop closed -> suspend
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/07, 09:03:19 »
Systeem -> Voorkeuren -> Energiebeheer

En dan bij het tabblad "Netstroom" en/of "Accustroom" bij Actie "Wanneer laptop wordt dichtgeklapt"

Zucht, ik wou dat suspend hier ook wat beter werkte.. :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

HC4LIFE

  • Gast
laptop closed -> suspend
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/07, 09:22:14 »
Bangelijk :) precies wat ik zocht. Ja, ik hoor van meer mensen dat hij niet werkt. Bij mijn vorige installatie werkte ie ook niet, maar nu wel, met precies dezelfde laptop en precies dezelfde iso. Vreemd...

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
laptop closed -> suspend
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/07, 09:26:19 »
Ik kijk uit naar ondersteuning voor suspend2 in de ubuntu kernel. Die werkt bij veel meer mensen, en die is sneller en heeft meer features (ondersteunt suspend-to-file, betere compressie, mogelijkheid tot gegevensencryptie).. http://www.suspend2.net/features
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)