Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video kaart wil niet werken (8.04 Hardy Heron)  (gelezen 723 keer)

marcelznl

  • Gast
Video kaart wil niet werken (8.04 Hardy Heron)
« Gepost op: 2008/05/17, 14:07:18 »
Hallo,

Ik ben windows zo zat! steeds vastlopers, virussen, errors, etc. En daar betaal je ook nog ik weet niet hoe veel geld voor.
Sinds donderdag heb ik de knoop door gehakt en heb ik Ubuntu gedownload en geinstaleerd.
Veel hardware herkent hij meteen, zelfs mijn WiFi usb dongle en Bluetooth usb dongle.
Ik ben nieuw met linux maar het wil wel redelijk lukken met alle info die er op internet staat.
Alleen met mijn video kaart wil het niet lukken. Aantal topics op dit forum staat wel wat maar dat werkt niet of ik kom er niet uit.
Hoe dan ook ik krijg op een rare manier mijn video kaart driver niet geinstalleerd.
Als ik via Systeem > Beheer > Hardware Drivers kijk staat er wel iets met ATI driver en not in use maar het probleem is als ik aanvink dat ik die wel wil gebruiken dan na het rebooten start mijn systeem met geen mogelijkheid meer op, dus heb ik al een paar keer ubuntu moeten her installeren, ik kom er gewoon even niet uit.
Kan iemand mij helpen ?

- Ik draai de nieuwste ubuntu (8.04 Hardy Heron)
- Mijn video kaart is ATI Radeon HD2400pro (AGP)
- Ik weet niet of het belangrijk is om te weten maar mijn moederboard is een ASUS K8N, 1 GB werkgeheugen met een AMD Athlon 64 2,4 GHz processor

verder draait het systeem perfect en vlekkeloos, ik ben al zeer tevreden over de stabiliteit.

Alvast bedankt,

Marcel

Tsiburaska

  • Gast
Video kaart wil niet werken (8.04 Hardy Heron)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/17, 18:28:03 »
Beste Marcel,
Welkom maar ik vermoed dat de 64 bits versie het probleem is, onder 7.10 had ik ook bepaalde dingen die niet werkten dus als je de 32 bits er overheen zou zetten na deze te hebben gedownload?

De 64 bits is minder uitontwikkeld en geeft vaker problemen.
Verder kun je de video kaarten vaak onder lagere waarden wel goed werkend krijgen als het alsnog niet zou lukken, ik gebruik ook oudere drivers dan de nVidia die er in zit.

Vergeet niet dat elke PC voor XP word gemaakt en de nieuwere tevens voor Vista en Linux vaak word vergeten!  Daarom moeten we zelf soms knoeien met oudere drivers die soms beter werken.

marcelznl

  • Gast
Video kaart wil niet werken (8.04 Hardy Heron)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/17, 21:44:06 »
Bedoelt u dat ik de 32bits versie van ubuntu moet installeren ? Om te kijke of hij dan werkt ?

NLsandman

  • Gast
Video kaart wil niet werken (8.04 Hardy Heron)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/17, 22:29:19 »
Mocht het zo zijn dat je de 64bits versie van hardy heron hebt geinstalleerd dan moet je de 32bits versie installeren.

Als jouw install cd de 32bits versie heeft dan heb je een ander probleem.

marcelznl

  • Gast
Video kaart wil niet werken (8.04 Hardy Heron)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/18, 00:37:17 »
Oke, het werkt maar niet perfect. Nu krijg ik dat alles heel traag verwerkt wordt door mijn video kaart, als ik scroll in een internet browser dan zie je die laagjes echt veranderen. Ook de Visual Effects werken niet. Dan krijg ik een wit scherm en kan ik verder niks meer.
Weet iemand hoe dit is optelossen?

Groet,
Marcel