Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .RDP vanaf Remmina  (gelezen 962 keer)

.RDP vanaf Remmina
« Gepost op: 2015/02/12, 09:43:24 »
Beste allemaal,

Ik heb een vraag over het invullen van het RDP. - verbinding bureaublad op afstand.
Namelijk al 4 dagen aan het ploeteren om verbinding te krijgen met het werk.

Eerst had ik windows7, harde schijf ging kapot en nu staat er Ubuntu 14.04 LTS op een SSD.
Draait als een tierelier behalve Remmina. Ik heb alle gegevens van ipconfig /all op het werk verzameld
en dacht dat het alleen invullen was maar wat moet je waar invullen.

-Op dit forum staat dat het kopje:  profiel geen invloed heeft op de verbinding klopt dit?
-Is het voldoende om onder het kopje: Server enkel een ip adres  in  te vullen ? zo ja welk ip adres moet dat zijn? (DNS, gateway of WAN)?
-Is het de bedoeling om bij het kopje: gebruikersnaam het zelfde in te vullen als dat ik met windows in zou loggen (e-mailadres van werk omgeving)?
-zelfde vraag voor het kopje :wachtwoord ?
-wat moet er bij het kopje: Domein worden ingevuld?

Help aub mijn dank is groot,

Emiel

Re: .RDP vanaf Remmina
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/12, 14:29:04 »
Draait als een tierelier behalve Remmina. Ik heb alle gegevens van ipconfig /all op het werk verzameld en dacht dat het alleen invullen was maar wat moet je waar invullen.

-Op dit forum staat dat het kopje:  profiel geen invloed heeft op de verbinding klopt dit?
Ik snap je vraag niet, je maakt een nieuw profiel aan met de gegevens van de pc waarmee je wilt verbinden, en die geef je een naam, bv. werk-pc.

-Is het voldoende om onder het kopje: Server enkel een ip adres  in  te vullen ? zo ja welk ip adres moet dat zijn? (DNS, gateway of WAN)?
Daar moet het IP-adres van je werk worden ingevuld, mogelijk met een poortnummer erachter. Vraag even aan de sysmin op je werk.

-Is het de bedoeling om bij het kopje: gebruikersnaam het zelfde in te vullen als dat ik met windows in zou loggen (e-mailadres van werk omgeving)?
-zelfde vraag voor het kopje :wachtwoord ?
Ja en ja, de gebruikersnaam die je op je werk hebt, plus bijbehorend wachtwoord.

-wat moet er bij het kopje: Domein worden ingevuld?
Weet ik niet; mogelijk niets , mogelijk wel iets, nogmaals vraag even aan de it-beheerder.


Re: .RDP vanaf Remmina
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/12, 17:27:19 »
Beste Paul Matthijsse,
Dank voor de tips!

de eerste vraag is:
-Op dit forum staat dat het kopje:  profiel,  geen invloed heeft op de verbinding klopt dit?


De vraag is maakt het uit welke naam er staat, of kan dat gewoon pietje zijn oid? Of is dit van invloed op de verbinding?

Ik ga het inderdaad even vragen op het werk, nogmaals dank. Ik ga er mee aan de slag.

Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag.

Vrgr, Emiel

Re: .RDP vanaf Remmina
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/12, 17:40:33 »
'Profiel' is de naam die jij aan een zekere verbinding geeft, dat kan dus van alles zijn. Handig is om met de naam duidelijk te maken waarmee verbonden gaat worden, zoals pc-werk, pc-boven, etc.

Re: .RDP vanaf Remmina
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/12, 19:53:32 »
En toch vraag ik me af hoe het kan dat ik met een willekeurige andere windows 7  pc alle ip adressen en eventuele poortnummers niet hoef
op te geven?

Ik heb net getest met de pc van mijn vrouw en ik kon in 1 keer op de werkomgeving komen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord?

Het zou zo fijn zijn als dat met linux ook zou kunnen, aangezien ik altijd linux zou blijven gebruiken als dat zou kunnen natuurlijk.


Re: .RDP vanaf Remmina
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/12, 23:18:25 »
En toch vraag ik me af hoe het kan dat ik met een willekeurige andere windows 7  pc alle ip adressen en eventuele poortnummers niet hoef op te geven?
Daar snap ik geen hout van. Als je met een andere pc wilt verbinden, heb je het (ip)adres van die andere pc nodig. Als de postbode een brief bij je wil bezorgen, heeft hij/zij een analoog (non-IP) adres van je nodig, straatnaam+huisnummer. Zonder adres kan die brief niet worden bezorgd. Zonder IP-adres op te geven kun jij niet met een externe pc verbinding maken. Echt, never nooit niet.

Ik heb net getest met de pc van mijn vrouw en ik kon in 1 keer op de werkomgeving komen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord?
Dat betekent dat je hele probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen! In dat geval even een 'opgelost' voor je vraag plaatsen. ;-)

Re: .RDP vanaf Remmina Opgelost
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/13, 01:41:54 »
Nee ik snap het ook niet, logische reactie van je.

Ik gebruik op de windows 7 van mijn vrouw gewoon bureaublad op afstand vervolgens krijg ik
2 mogelijkheden namelijk gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik denk dat het dmv dhcp ed allemaal automatisch gaat, in de windows pc heb ik echt niets van ip adressen ingevoerd.

Maar ik heb al contact gehad met de systeembeheerder en we gaan het samen oplossen.

Dus deze is ook opgelost!  Dank voor je informatie en meedenken!

Groeten