Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netdrive: ftp-site als disk  (gelezen 1058 keer)

Offline hengeloer

  • Lid
Netdrive: ftp-site als disk
« Gepost op: 2015/03/16, 22:58:21 »
Ik ben nieuw met Linux en zoek dus nog de nodige software. Op windows-pc's maak ik gebruik van het programma Netdrive. De ftp-site van mijn website is dan gekoppeld als een extra schijf. De rechtermuisknop mogelijkheden zijn allen gewoon beschikbaar. Voor Linux heb ik dit nog niet kunnen vinden. Ik heb het idee dat dit in Linux veel gemakkelijker kan? Graag jullie advies. Hoe brengen jullie wijzigingen aan op de website?

Frederik

  • Gast
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/16, 23:12:32 »
Als het alleen gaat om wijzigingen doorvoeren van websites is FileZilla hét FTP programma, te vinden in het softwarecentrum.

Offline hengeloer

  • Lid
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/17, 16:39:01 »
Hmmm, voor het overhalen van grote hoeveelheden bestanden lijkt mij dit een uitstekende optie. Dingen die ik nu mis:

1. Ik mis de drag en drop functionaliteit
2. Vanuit het file menu kan ik niet bij de bestanden van de server
3. Elke wijziging van een source moet ik de upload naar de server bevestigen. Dit kan misschien ingesteld worden?
4. De gekoppelde programma's per extensie moet apart onderhouden worden?

Voor Windows kan ik iedereen Netdrive aanbevelen.

Frederik

  • Gast
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/17, 17:44:19 »
1. Slepen van links (computerbestanden) naar rechts (serverbestanden)
2. Vanuit File (Bestand) kun je connecten met de server en zie je een overzicht van de bestanden die op de server staan.
3. Bij Edit (Bewerken) Instellingen kun je een hele batterij aan voorkeuren instellen, waaronder automatisch vervangen bij overdracht.
4. Is mij niet duidelijk en voor zover ik weet is er geen Linux alternatief voor NetDrive, althans ik heb mij daarin niet verdiept,

Offline Moob

  • Lid
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/17, 21:23:01 »
en anders je ftp verbinding in nautilus openen :)

Offline hengeloer

  • Lid
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/17, 23:58:27 »
@moob: dank je wel! Dat lijkt echt op wat ik zoek! Super. Ik ga het uitproberen.

Offline atomos

  • Lid
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/18, 09:49:39 »
Daar gebruik ik Krusader voor. In één van de tabs (nieuwe net verbinding) zet ik de ftp-site en dan kun je alles doen wat je wilt. sleepen, plakken, vergelijken enz.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Netdrive: ftp-site als disk
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/18, 12:54:34 »
en anders je ftp verbinding in nautilus openen :)
En dit kan ook met SSH, Webdav, Samba, etc. Het is erg fraai om native een extern schijfsysteem te koppelen als extra schijf, zonder dat je dus een ander (extern) programma als bv FileZilla nodig hebt.
(precies zoals de TS zou willen)