Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen geluid in chromium  (gelezen 504 keer)

geen geluid in chromium
« Gepost op: 2014/11/23, 17:10:23 »
os = Xubuntu 12.04

Het lukt me maar niet om geluid te krijgen uit de Chromium browser wanneer ik Youtube filmpjes afspeel.

Heb alles in deze thread al geprobeerd :

http://askubuntu.com/questions/284202/chromium-doesnt-play-sound

Niets helpt!

Heb in pavu-control tijdens afspelen youtube filmpje gecheckt of onder de playback tab het geluid niet is gemuted. Nee dus.

Ik heb verder gegoogled, maar geen oplossing kunnen vinden.

Via Firefox geen problemen overigens. Ik wil Chromium volledig werkend hebben als een soort van backup browser omdat FF bij mij de laatste tijd veel crasht.

Weet iemand hoe dit geluidsprobleem opgelost te krijgen?

Thx!

PS-je : ik geloof dat ik de mogelijke oorzaak toch heb gevonden : chromium speelt geluid af via de audiochip op het moederbord die ik standaard heb uitgeschakeld aangezien ik voor alle geluidsweergave mijn EXTERNE geluidskaart Creative Soundblaster MP3+ gebruik (inderdaad een oudje, maar hij voldoet prima).

Hoe krijg ik Chromium nu zo ingesteld dat ie geluid via de externe geluidskaart afspeelt en niet via de built-in geluidschip op het moederbord ?
 
« Laatst bewerkt op: 2014/11/23, 17:20:20 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...

Offline jan11000

  • Lid
Re: geen geluid in chromium
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/23, 18:24:56 »
In je bios de geluidskaart van je moederbord uitzetten.
Rebooten en proberen.

Rechtsboven in linux, de geluidsicoon openen.
Dan rechter tabblad, daar staan al je hardware die geluid kan spelen, zet alles uit, behalve de hardware die  je wilt gebruiken.
Rebooten, en proberen.

Re: geen geluid in chromium
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/23, 19:13:24 »
Hallo Jan11000,

Zo simpel blijkt de oplossing dus :rolleyes:!

In bios was de soundchip reeds uitgeschakeld.

De oplossing zat 'm inderdaad in het simpelweg uitschakelen van de built-in soundchip in pavu/volume-control :

tab configuration > onder 'Built in audio' kies je als 'profile' de optie 'Off'. Vervolgens pc rebooten.

Een middag worstelen en dan denk ik 'waarom kom ik hier zelf niet op??? :o'.  Jan11000 bedankt!

« Laatst bewerkt op: 2014/11/23, 19:15:03 door kfboerne »
Een boek doet het altijd...