Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe weet je wat waarom gaat wijzigen bij een Synaptic-udpate?  (gelezen 640 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Af en toe --1
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

CrazyCentaur

  • Gast
Hoe weet je wat waarom gaat wijzigen bij een Synaptic-udpate?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/28, 13:47:57 »
Jenske, neem me niet kwalijk, maar waarom doe je zoiets? Als je rustig wacht totdat de Update Manager van Ubuntu van tijd tot tijd aankondigt dat er updates zijn en dat pictogram aanklikt, dan kun je per onderdeel meer informatie zien (uitzonderingen daargelaten) als je 'Description of update' uit laat klappen.

Uiteraard kun je ook steeds via Synaptic gaan updaten, maar waarom zou je? Waarom moeilijk als het gemakkelijk kan?

Offline Jenske

  • Lid
Hoe weet je wat waarom gaat wijzigen bij een Synaptic-udpate?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/28, 14:07:56 »
't Is een gewoonte. Ik heb nl. altijd m'n updates via Synaptic gedaan.

Redenen om via synaptic te werken:
-- gewoonte
-- zelfs als je de gewone update-manager gebruikt, zegt 'ie soms dat je via synaptic een update moet doen => je belandt dus hoe dan ook ooit wel eens in de Synaptic manager
-- ik heb gigantische problemen in Feisty Fawn met de USB-scanner-herkenning (zie mijn "draden" elders in dit forum); blijkbaar is er iets in de kernel van Feisty Fawn misgelopen met libusb en ik wil dus echt weten wanneer "ze" iets aan die libusb hebben veranderd. Nu draai ik immers dual boot met Dapper Drake --waar m'n scanner WEL werkt-- en ik wil van zodra ze die libusb hebben in orde gebracht volledig overstappen op Feisty Fawn.
-- zo leer ik ook stapje voor stapje hoe Linux in elkaar zit en wat er allemaal in draait

Bovendien stel ik mijn vraag omdat het volgens mij een erg eenvoudige ingreep moet zijn om effe de synaptic-"programmatuur" aan te passen zodat je bij een simpele klik naast de aan te brengen wijzigingen kan zien waarom een programma-onderdeel juist wordt gewijzigd.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Hoe weet je wat waarom gaat wijzigen bij een Synaptic-udpate?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/28, 14:20:12 »
Als ik het goed begrijp, wil je dat een optie die in update-manager zit, verwerkt hebben in synaptic.

Je kunt dit aanmelden in Launchpad, maar ik denk dat dit niet de allerhoogste prioriteit krijgt, zeker omdat de 'normale' weg, via update-manager de optie al bevat. Er zijn nog wel grotere problemen dan dit.

Offline Jenske

  • Lid
Hoe weet je wat waarom gaat wijzigen bij een Synaptic-udpate?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/28, 14:52:33 »
Citaat van: markba
Als ik het goed begrijp, wil je dat een optie die in update-manager zit, verwerkt hebben in synaptic.
== klopt

Citaat van: markba
Je kunt dit aanmelden in Launchpad, maar ik denk dat dit niet de allerhoogste prioriteit krijgt, zeker omdat de 'normale' weg, via update-manager de optie al bevat. Er zijn nog wel grotere problemen dan dit.
== ik heb het in Launchpad bij questions gezet.

Ik moet tussen haakjes wel effe opmerken dat het niet echt duidelijk is in Launchpad waar je juist suggesties moet zetten. Ik heb het maar bij "questions" gepost, maar misschien willen ze dit liever ergens anders zien.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM