Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muis niet te temmen  (gelezen 325 keer)

Muis niet te temmen
« Gepost op: 2017/09/05, 10:58:28 »
Op mijn Desktop heb ik staan  Windows, Mint  en om te ontdekken Xubuntu    16-04-2.      In Mint en Windows werkt mijn usb  muis prima , in Xubuntu krijg ik hem met het verkleinen van o.a.  afbeelding,  formulier en  site's  niet aan de klus.     Op de lijn van een object dat ik wil verkleinen of vergroten krijg ik soms razendsnel de 2  pijltjes te zien en dat is het.      Tot op de milimeter  moet ik  een kwartier lang zitten pielen om die muis op de streep te zetten om te slepen.        Bij de instellingen heb ik niets kunnen vinden, dus iemand een tip, dan ben ik hem dankbaar.       Zit dus opgescheept met een zeer nerveuze  muis en hij is niet de enigste.     :-[
« Laatst bewerkt op: 2017/09/05, 13:07:14 door Oldtimer »
Op een Puch, komt de tijd Terug.

Re: Muis niet te temmen
« Reactie #1 Gepost op: 2017/09/05, 11:20:24 »
hallo Oldtimer

Dat heb ik ook en enkel in Xubuntu.

Dit kwam hier aan bod in #2 en #3:
https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=102848.0

Daar geeft Ron de tip eerst de linkerbovenhoek van een venster op zijn plaats te zetten, en daarna met de rechterbovenhoek de grootte van het venster aan te passen.

In mijn persoonlijke zoeken naar de voor mij ideale distro is dit een van de redenen waarom ik Xubuntu niet weerhouden heb.

groeten van Michael
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Muis niet te temmen
« Reactie #2 Gepost op: 2017/09/05, 11:43:30 »
Daar geeft Ron de tip eerst de linkerbovenhoek van een venster op zijn plaats te zetten, en daarna met de rechterbovenhoek de grootte van het venster aan te passen.
Kleine aanvulling:
Bij sommige programma's zie je rechtsboven dat de balk een stukje heeft in een iets andere kleur, dat is het vlak voor de afmetingen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Muis niet te temmen
« Reactie #3 Gepost op: 2017/09/05, 11:45:36 »
Houd de linker Alt toets ingedrukt en rechtsklik muis in het venster, en gaan met die banaan!
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline Nero

  • Lid
Re: Muis niet te temmen
« Reactie #4 Gepost op: 2017/09/05, 13:28:53 »
In mijn persoonlijke zoeken naar de voor mij ideale distro is dit een van de redenen waarom ik Xubuntu niet weerhouden heb.
Idem ditto.

Re: Muis niet te temmen
« Reactie #5 Gepost op: 2017/09/05, 13:55:28 »
Beste leden,  allemaal bedankt voor de reactie's en voorlopig houd ik het bij de tip van pederoco .
In de persoonlijke map rechtsonder staat dat geribbeld driehoekje en die werkt wel goed, maar staat natuurlijk niet op alle objecten.
Ook ik moet me beraden of ik   Xubuntu er op houd, blijft lastig dit punt.    ;)
Op een Puch, komt de tijd Terug.