Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog meer eyecandy... en andere tips.  (gelezen 5623 keer)

Monstrox

  • Gast
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Gepost op: 2007/05/07, 05:43:03 »
Misschien dat velen van jullie dit al weten, maar ik wil even de volgende programmatjes aanbevelen... wellicht dat sommige onder ons dit nog niet wisten...

We kennen (allemaal) nu onderhand Beryl/Compiz, maar bij mij werken die water/snow effekten niet, omdat mijn grafische kaart geen pixel shading (of zoiets, weet ik veel) heeft. Via een ander programma kan ik toch water effecten krijgen, samen of zonder Beryl/Compiz. Via synaptic (die uitgebreide) kan je : "xdesktopwaves" installeren. Als dit programmatje loopt dan lijkt het net alsof op je werkblad een laag water staat, als je je muis pointer beweegt dan lijkt het alsof je het over het wateroppervlak trekt. Beweeg je je windows dan onstaan er golven. Best wel leuk, maar het vreet veel van je cpu. Het loopt wel goed met Beryl/Compiz, maar op MIJN laptop liep het niet samen met Beryl en Kiba dock. Alles loopt dan te langzaam. Toch wel leuk om te proberen hoor! Mijn laptop is dan ook een simpel ding, misschien dat het goed loopt op betere machines. Gewoon ff proberen als je het nog niet kent, het is altijd leuke oogsnoep! (je kan ook regendruppel effekten instellen) als je het geinstalleerd hebt... maak dan even een launcher met dit commando:

xdesktopwaves -quality 8 -rain 1 -colortheme 3

en maak nog een launcher om het programma te be-eindigen met:

xdesktopwaves -end

Hier een link met nog meer uitleg... http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=112333

Het volgende programma vind ik ook goed, lekker internet TV kijken en clips downloaden met... "democracy player" kan je ook in synaptic vinden. Ziet er goed uit.

http://www.getdemocracy.com/

het volgende programmatje is ook wel leuk... vooral als je veel met de terminal werkt: "tilda" kan je ook in synaptic vinden... je terminal vult dan je hele scherm:

http://gentoo-portage.com/up_img/img_800px/1529.png

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Veel plezier! (diegene die het dus nog niet wisten)

--

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/05/07, 12:44:12 »
xdesktopwaves werkt inderdaad via je processor, en niet via de grafische kaart zoals beryl/compiz.
Het nadeel hiervan is dat je computer erg traag kan worden als je het gebruikt. Eventueel kan je de kwaliteit lager zetten zodat het minder processortijd nodig heeft.

democracy player is wel aardig, al gebruik ik het nooit.

tilda is handig, al kreeg je in het verleden in combinatie met beryl wel vreemde effecten.
Ik weet niet of het nu wel goed werkt. Ik heb eigenlijk altijd wel een terminalvenster open staan, dat is net zo makkelijk :)

Nizzle

  • Gast
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #2 Gepost op: 2007/05/07, 16:12:55 »
ik vind xdesktopwaves maar bagger kwaliteit.. vooral als je het vergelijkt met beryl..

heel me desktop krijgt rare kleuren en je ziet duidelijk de effecten schokken

Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #3 Gepost op: 2007/05/07, 18:56:10 »
Het rasterpatroon dat zich over de desktop heen legt vind ik ook niet echt mooi.  Is dat standaard zo, of ligt dat aan onvoldoende RAM-geheugen?  De druppels en bewegingen zelf gaan vlot, dus ik denk niet dat het aan het RAM-geheugen ligt.  Ik heb geen idee hoe het er in Beryl uit ziet, mijn grafische kaart is daar ook niet sterk genoeg, maar xdesktopwaves kan me voorlopig niet overtuigen.

Nizzle

  • Gast
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #4 Gepost op: 2007/05/07, 19:24:10 »
ik zou gewoon beryl proberen ;)
je kan altijd nog een zooi van die effecten uitzetten :)

Offline bandit

  • Lid
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #5 Gepost op: 2007/05/08, 19:41:31 »
xdesktopwaves -quality 7 -opaque -rain 1 -colortheme 8


probeer deze eens (ik vind hem MOOI)

groetjes
bandit

Offline bwmchris

  • Lid
    • mobile vikings
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #6 Gepost op: 2007/05/08, 20:55:46 »
bij mij draait ie lekker in dapper. een problemen mee deze is mooi meegenomen voor het ati kaartje dat ik heb.veel te veel probs om compiz draaiende te krijgen of beryll met ati dus is deze toch een mooie eyecandy.deze i s wel mooi ja bandit.

greets Chris
firefighter is not somthing you do..
       ...... its something you are
black magic pearl octavia II combi

Cobuntu

  • Gast
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #7 Gepost op: 2007/08/05, 13:25:17 »
Hier ook nog een leuk dingetje om te installeren:

sudo apt-get install gnome-art

Offline shappie

  • Lid
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #8 Gepost op: 2007/08/05, 22:07:27 »
ATI kaarten met beryl/compiz/compiz-fusion enzo draait hier gewoon ik heb 9550 asus 128MB kaartje. Via wat tutorials voor ati kaarten zo gebeurt!

Beryl:
https://help.ubuntu.com/community/CompositeManager/BerylOnXgl
Compiz-fusion:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=488385

Bij mij werkte ze allebij goed, alleen is de beryl guide lkkr simpel en kort. En ik vond het met compiz fusion en xgl erg traag en die beryl is bij mij wel snel.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Cobuntu

  • Gast
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #9 Gepost op: 2007/08/06, 08:02:38 »
Meerdere desktops installeren.

sudo apt-get install ubuntu-desktop


sudo apt-get install kubuntu-desktop


sudo apt-get install xubuntu-desktop


sudo apt-get install edubuntu-desktop

Voor het wisselen, kun je hier terecht: https://wiki.ubuntu.com/NlWisselenTussenGnomeKdeXfce

Bert_2

  • Gast
Nog meer eyecandy... en andere tips.
« Reactie #10 Gepost op: 2007/08/06, 11:55:19 »
handig eyecandy programma met heel wat dingen:

sudo apt-get install gdesklets

het is allemaal nog een beetje rommelig in het begin maar zodra de dingen op je desktop staan is er geen probleem meer, het is wel afhankelijk van heel wat libs, oa die van gnome ;)