Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: computer op tv  (gelezen 3269 keer)

computer op tv
« Gepost op: 2009/02/23, 12:27:15 »
hallo allemaal,

dit is mijn probleem:

ik heb mijn computer via een s-video kabel naar mijn tv aangesloten
maar het beeld is nog lang niet zo scherp als het kan zijn
mijn tv is gloednieuw heb m zaterdag aangeschaft
het is de philips 32pfl7603D/12
en mijn grafische kaart is de nvidia geforce fx 5200
mijn tv geeft aan dat het signaal y/c ik weet echter niet wat dit is ik weet niet eens of dit het signaal is

kortom:
heeft iemand een idee hoe ik mijn beeld veel scherper krijg ik kan het wel gewoon lezen vanaf mijn tv maar het is niet wat je noemt haarscherp en mijn tv kan 10x zo beter ik denk dat het ligt aan het soort signaal dat kon ik in windows wijzigen maar in kubuntu echter niet

ik hoop dat iemand weet hoe ik mijn tv zo scherp kan krijgen zoals hij echt kan

alvast bedankt,

sandermans15

Offline joop905

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/23, 12:43:07 »
probeer het eens met  nvidia-settings



grj.

Re: computer op tv
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/23, 13:10:50 »
die staan al op maximum parformance en helemaal ingesteld
ik kan het wel lezen en schrijven etc.
ik zoek gewoon een manier om het beeld nog scherper te krijgen

Offline mcgyver

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/23, 13:28:00 »
De huidige hardware is goed voor films kijken, nog niet voor lezen op je tv, tenminste geen documenten. De tecnologie is al aardig op weg, maar nog lang niet wat het wezen moet.

Ik denk dat je dan naar HDMI moet, die is veel beter, ,maar ook daar nog niet perfect (voor documenten).

Re: computer op tv
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/23, 14:17:20 »
oke
maar ik heb geen hdmi poort op mij grafische kaart zitten alleen:
dvi vga en s-video ???

Offline mcgyver

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/23, 17:51:35 »
Is goed genoeg voor beeld, niet voor (grote lappen) tekst. Heeft met aantal beeldlijnen van TV en PC monitor te maken

Offline chaos7

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/23, 19:56:05 »
Citaat
Computerformaten   640 x 480, 60, 72, 75, 85 Hz , 800 x 600, 60, 72, 75, 85 Hz , 1024 x 768, 60, 70, 75, 85 Hz , 1920 x 1080i, 60 Hz , Via HDMI-/DVI-ingang,

dit staat op de philipssite over die tv.
dan denk ik dat je m moet aansluiten via dvi
dvi is een digitaal signaal wat dus meerdere resoluties kan hebben, afhankelijk wat je hebt ingesteld.
y/c of s-video is een analoog signaal wat maar ik dacht 576 beeldlijnen kan hebben en ook totaal anders opgebouwd wordt.

succes
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Bobbie

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/23, 21:30:42 »
Kan dit progje misschien helpen?

http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/python-randr/15/

gr

Re: computer op tv
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/24, 09:43:26 »
Ik vrees van niet...
Citaat van: site Python-Randr
Kan ik dit programma gebruiken?

Dit ligt eraan. Het is benodigd dat uw videodriver xrandr 1.2 ondersteund. Dit is op dit moment helaas nog niet geval voor alle drivers. XrandR 1.2 wordt ondersteund door intel (opensource), radeon (opensource), radeonhd (opensource), en wellicht nog andere drivers. Echter ondersteunen de gesloten drivers van ati en nvidia xrandr 1.2 niet.
Bedenk ook dat het een éénmansproject is van één van onze forumleden.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: computer op tv
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/24, 10:19:57 »
oke
maar ik heb geen hdmi poort op mij grafische kaart zitten alleen:
dvi vga en s-video ???

DVI is feitelijk hetzelfde (min of meer) als HDMI.

Er zijn diverse DVI <--> HDMI verloopstukjes verkrijgbaar.

Gr.

Rick

Offline mcgyver

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/24, 18:57:36 »
Ja, maar dan zonder geluid. DVI naar HDMI geeft alleen beeld. Je geluid moet je ergens anders vandaan halen.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: computer op tv
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/24, 19:14:38 »
Bedenk ook dat het een éénmansproject is van één van onze forumleden.

Dus.. :P

Maar inderdaad, gaat niet werken met nVidia helaas.

Citaat
ik denk dat het ligt aan het soort signaal dat kon ik in windows wijzigen maar in kubuntu echter niet

Weet je ook om wat voor signaal dat gaat? Heb je het over PAL / NTSC e.d.?

Offline chaos7

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/24, 22:53:38 »
Ja, maar dan zonder geluid. DVI naar HDMI geeft alleen beeld. Je geluid moet je ergens anders vandaan halen.
en van de geluidskaart geluid doorkoppelen naar een versterker
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline mcgyver

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/25, 09:13:37 »
Juist, of naar de tv zoals ik tot nu toe heb gedaan. Via versterker moet de versterker altijd aan en via de tv is het geluid ietsje minder. Kies zelf maar.

De mijne gaat t.z.t. via de versterker.

Re: computer op tv
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/25, 18:17:07 »
ik ga via tv doen naar versterker (denk ik)
of ik zou de audio moeten vertragen (ik zie nog wel ik heb nu direct op versterker)

ik ga zeker proberen om van dvi naar hdmi te krijgen het enige nadeel van hdmi is dat ie zo duur zijn voor 1 meter kabel al 35 euro voor goeie kwaliteit (en na die tv moet ik even rustig aan doen met mijn geld kheb m zaterdag 21 feb. 2009 pas gekocht ik ben pas 15 dus ik heb er een jaar voor moeten sparen en eerst moet ik ook nog een hd decoder kopen:p kijk nu anoloog (is niet zo slecht als ik verwacht had maar hd is beter :p

bedankt voor al jullie hulp
ik zal kijken wat ik ermee gaan doen maar dvi > hdmi ga ik zeker doen de rest zie ik nog wel als ik dat daarna nodig heb

nogmaals bedankt
met vriendelijke groet
sandermans15

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: computer op tv
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/25, 22:44:49 »
ik ga via tv doen naar versterker (denk ik)
of ik zou de audio moeten vertragen (ik zie nog wel ik heb nu direct op versterker)

ik ga zeker proberen om van dvi naar hdmi te krijgen het enige nadeel van hdmi is dat ie zo duur zijn voor 1 meter kabel al 35 euro voor goeie kwaliteit (en na die tv moet ik even rustig aan doen met mijn geld kheb m zaterdag 21 feb. 2009 pas gekocht ik ben pas 15 dus ik heb er een jaar voor moeten sparen en eerst moet ik ook nog een hd decoder kopen:p kijk nu anoloog (is niet zo slecht als ik verwacht had maar hd is beter :p

bedankt voor al jullie hulp
ik zal kijken wat ik ermee gaan doen maar dvi > hdmi ga ik zeker doen de rest zie ik nog wel als ik dat daarna nodig heb

nogmaals bedankt
met vriendelijke groet
sandermans15

Tip: haal een middenklasse kabel bij Handyman. Zou goed genoeg moeten zijn, full HD (1920x1080) gaat misschien prestatieproblemen leveren met die kaart dus ik zou daar niet te veel geld aan besteden als ik jou was.

Offline chaos7

  • Lid
Re: computer op tv
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/26, 22:00:32 »
goede kabels gebruiken in een installatie is zeker goed.
maar of het nu zoveel uitmaakt om een digitaal signaal over anderhalve meter te transporteren met een dvi kabel van 5 euri of van 60 euri maakt niet zo gek veel uit.
ga je het over lange afstanden doen (20 meter+) dan ga ik toch van een kwalitatieve goede kabel uit.
bij een analoog signaal zal je veel sneller een verschil merken want dat signaal is veel gevoeliger voor verliezen in een kabel.
advies?
zoek gewoon een kabeltje uit wat voor jou geschikt is.
wil je het beste van het beste, zorg dan dat je ook een salaris hebt wat het beste van het beste is.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline dallco

  • Lid
    • stormsail.nl
Re: computer op tv
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/27, 18:15:45 »
De prijs zegt niets over de kwaliteit van dvi - hdmi kabels is mijn ervaring. Een belachelijk dure mediamarkt kabel van 65 euri liet mij in de steek (er misten gewoon twee pennetjes om HD te verkrijgen) terwijl die van de handyman voor 14,95 perfect beeld geeft.

Digitaal: Hij doet goed of hij doet het of niet.
Annaloog: Hij doet het goed, of een beetje of een beetje slecht of niet.

Dus: Digitale kabeltjes met gouden pennetjes zijn (volledig) onzin.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10