Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] webdir beveiligen met .htacces , maar het werkt niet  (gelezen 1010 keer)

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Ik heb hier een Xubuntu 8.04 server draaien met daarop Apache als webserver. Ik probeer een beveiligde weddirectory aan te maken, maar ergens doe ik iets fout. Maar wat?

Ik heb een bestandje .htaccess aangemaakt met de volgende inhoud en in de betreffende directory geplaatst:

AuthUserFile /home/CVServer/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName "Geheime Pagina"
AuthType Basic
<Limit GET POST>
require valid-user
</Limit>


het bestandje .htpasswd staat ook in de betreffende directory.

in het apache2.conf vond ik nog het volgende. Het lijkt me correct, maar misschien denken jullie er anders over:
#
# AccessFileName: The name of the file to look for in each directory
# for additional configuration directives.  See also the AllowOverride
# directive.
#

AccessFileName .htaccess

#
# The following lines prevent .htaccess and .htpasswd files from being
# viewed by Web clients.
#
<Files ~ "^\.ht">
    Order allow,deny
    Deny from all
</Files>

#


Als ik naar de betreffende directory ga wordt index.html gewoon geopend zonder dat er om gebruikersnaam en wachtwoord wordt gevraagd.


« Laatst bewerkt op: 2010/10/25, 20:14:35 door poj »
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: webdir beveiligen met .htacces , maar het werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/25, 10:53:16 »
Dank je. Het meeste is duidelijk, maar waar moet is dit bestandje zetten of moet ik het in de apache2.conf ergens kwijt en zo ja waar. En moet er dan nog iets anders in de .conf gewijzigd worden?
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.

Offline poj

  • Lid
    • Xubuntu Vraagstukken
Re: webdir beveiligen met .htacces , maar het werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/25, 20:06:45 »
Het lijkt er op of dit werkt. Alvast bedankt!
gebruiker en fan van XubuntU 18.04 en 20.04. -  voor handige tips en trucs: Xubuntuvraagstukken, tips en trucs.