Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vragen over K3b  (gelezen 1946 keer)

Offline Jos

  • Lid
Vragen over K3b
« Gepost op: 2017/05/26, 13:31:26 »
Ik gebruik Xubuntu 16.04.2 en probeerde het brandprogramma K3b te installeren, maar dat lukte niet. Ik heb 3 vragen:

1. Betekent de "K" in "K3b" dat K3b voor de werkomgeving KDE is?
2. Is K3b dan wel geschikt voor Xubunt? Want ik begrijp dat Xubuntu de werkomgeving Xfce heeft.
3. Als K3b eigenlijk niet geschikt is voor Xubuntu, waarom staat het dan wel in de lijst met te installeren software?

Re: Vragen over K3b
« Reactie #1 Gepost op: 2017/05/26, 13:58:12 »
@  Jos,

Citaat
1. Betekent de "K" in "K3b" dat K3b voor de werkomgeving KDE is?

Correct!

Citaat
3. Als K3b eigenlijk niet geschikt is voor Xubuntu, waarom staat het dan wel in de lijst met te installeren software?

Het is niet omdat een bepaald programma in de softwarelijst voorkomt, dat je dit dan moet installeren.
Er staan daar duizenden programma's in en die kan je onmogelijk allen gaan gebruiken, laat staan, installeren.

Citaat
2. Is K3b dan wel geschikt voor Xubunt? Want ik begrijp dat Xubuntu de werkomgeving Xfce heeft.


Het is trouwens nooit goed om te gaan 'mengen', hou het besturingssysteem zo 'puur' mogelijk !
Installeer géén overbodige programma's, tenzij je het doet om uit te proberen -- maar verwijder het dan ook weer als het je niet bevalt --.
Gebruik altijd het voorgestelde en geïnstalleerde programma van het geïnstalleerde besturingssysteem.

Ik begrijp dat je wil proberen, je mag dat. Ik beveel dit trouwens ook aan, om te experimenteren.

Maar, ... doe dat dan beter in een afgeschermde omgeving zoals VirtualBox --> daarin kan je zoveel als je wil, gaan experimenteren zonder jou bestaande, geïnstalleerde, besturingssysteem te verprutsen.
Trouwens, je kan in VirtualBox (VB) zoveel distro's installeren als je wil.
( ook Windows 7, 10 --> zie daarvoor de website van Pjotr : https://sites.google.com/site/computertip/samsung )

Succes.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 14:08:39 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline MKe

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #2 Gepost op: 2017/05/26, 14:10:18 »
Ik heb vroeger nooit problemen gehad met het mixen van QT en GTK programma's en doe dat nog steeds op regelmatige basis. Een groter probleem is er als er gebruik wordt gemaakt van de verschillende keyringen (kwallet voor KDE, gnome keyring voor gnome etc.) maar dat is volgens mij met K3b niet het geval.

K3b is naar mijn mening met afstand het beste brand programma in Linux.

K3b zou gewoon moeten installeren en runnen. Het haalt wel een groot deel van de kde libraries binnen, maar dat zou niet echt een probleem moeten geven, behalve dan dat de installatie wat langer duurt. Welke problemen heb je nu?

Re: Vragen over K3b
« Reactie #3 Gepost op: 2017/05/26, 14:49:07 »
@ Jos,

Installeer eens Xfburn en probeer het uit.

"A simple CD burning tool for the Xfce Desktop Environment
Xfburn is a simple CD/DVD burning tool based on libburnia
libraries. It can blank CD-RWs, burn and create iso images,
as well as burn personal compositions of data to either CD or DVD
".

@ MKe,
dat K3b een goed programma's is betwijfel ik niet, ik gebruik het enkel in een Kde-omgeving en in andere lichtere distro's gebruik ik dan Xfburn.
Afgelopen tijd gebruik ik meer ( en meer) het ddCopy ( in PCLinuxOS)-programma om een opstartbare USB-Stick te maken.
In Ubuntu en Mint gebruik ik dan de voorhanden zijnde én geïnstalleerde brandprogramma's.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 14:53:48 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #4 Gepost op: 2017/05/26, 14:53:19 »
spievensterke 14:49:07,

K3b staat toch wel genoemd in Aanbevolen toepassingen. Dat begrijp ik niet, het lijkt me op zijn minst verwarrend.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #5 Gepost op: 2017/05/26, 14:54:36 »
Ik heb vroeger nooit problemen gehad met het mixen van QT en GTK programma's en doe dat nog steeds op regelmatige basis. Een groter probleem is er als er gebruik wordt gemaakt van de verschillende keyringen (kwallet voor KDE, gnome keyring voor gnome etc.) maar dat is volgens mij met K3b niet het geval.

K3b is naar mijn mening met afstand het beste brand programma in Linux.

K3b zou gewoon moeten installeren en runnen. Het haalt wel een groot deel van de kde libraries binnen, maar dat zou niet echt een probleem moeten geven, behalve dan dat de installatie wat langer duurt. Welke problemen heb je nu?

Eerder had ik met K3b met verschillende distributies nooit problemen. Ook ik vind het een goed programma.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #6 Gepost op: 2017/05/26, 14:58:31 »
spievensterke 14:49:07,

Ik gebruik inmiddels Brasero. Dit is voorgeinstalleerd  met Xubuntu. Het bevalt mij goed en kenners zeggen dat voorgeinstalleerde software het minste kans op problemen geeft.

Re: Vragen over K3b
« Reactie #7 Gepost op: 2017/05/26, 15:04:27 »
@ Jos,

Citaat
K3b staat toch wel genoemd in Aanbevolen toepassingen. Dat begrijp ik niet, het lijkt me op zijn minst verwarrend.

Hoezo ???

Xubuntu is toch een Xfce-Linux Desktop Environment omgeving ??? Toch?
K3b is voor de Kde Desktop Environment en wordt, wanneer je Kubuntu installeert ook mee geïnstalleerd...

Uiteraard, je hebt de vrije keuze om te installeren wat jij wil en wenst... voel je vrij.
Als het niet aanwezig is in de synaptic of softwarebeheerder dan moet je het eventueel via een PPA installeren ( maar ...).

Voel je echter vrij en gebruik je 'gezond verstand'.

Groet,
spievensterke.

PS.:
Citaat
Ik gebruik inmiddels Brasero. Dit is voorgeinstalleerd  met Xubuntu. Het bevalt mij goed en kenners zeggen dat voorgeinstalleerde software het minste kans op problemen geeft.

én wat ik dan schreef, klopte dit dan niet ?

« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 15:09:07 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #8 Gepost op: 2017/05/26, 15:49:19 »
Ik schreef: "K3b staat toch wel genoemd in Aanbevolen Toepassingen. Dat begrijp ik niet, het lijkt me op zijn minst verwarrend."

Jij schreef "Xubuntu is toch een Xfce-Linux Desktop Environment omgeving. Toch?"

Maar Xubuntu heeft geen KDE omgeving. En K3b is niet geinstalleerd bij Xubuntu, je moet/kan het zelf installeren. En ik heb begrepen dat je eigenlijk niet de vrije keuze hebt om te installeren omdat werkomgevingen niet altijd zonder problemen te combineren zijn. Mijn gezond verstand zegt dan: oppassen.

Even ter verduidelijking: ik heb gedurende 10 jaar ervaring met Linux (met verschillende distributies en verschillende hardware)  en heb nu 14 dagen werk gehad om Linux op een pas nieuw gekochte pc te installeren, met veel en grote problemen! Laten we aannemen dat ik niet zo handig ben ;-), maar dat moet toch niet zo'n groot probleem zijn? Zeker niet met alle hulp die ik op fora krijg.

P.S. Met andere woorden: het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik om dien te gaan met "verschillende werkomgevingen".

« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 16:05:54 door Jos »

Re: Vragen over K3b
« Reactie #9 Gepost op: 2017/05/26, 16:09:04 »
@ Jos,

De nieuwe computers met voorgeïnstalleerde Windows zijn niet meer 'compatible' met 'Linux' en veroorzaken toch heel wat problemen en het zal nog erger worden in de toekomst. (Lees ook in c't Magazine voor computertechnieken nr. 6 /2017)
Dit is wat ik de laatste maanden ervaar en heel veel moeite mee heb.
Je hebt daarbij inderdaad gelijk dat het enorm moeilijk was om het geklaard te krijgen.
Dat heeft allemaal te maken met die UEFI ( Efi) en bepaalde producenten leggen er dan nog eens 'hun' schil over en het gaat zelfs zo ver dat er belet wordt om een 'ander' besturingssysteem op te installeren (het gaat van kwaad naar erger).

Ik beveel het volgende aan: koop, in de toekomst een computer met een voorgeïnstalleerde ( Met Ubuntu, LinuxMint, ElementaryOS, PCLinuxOS, ...)'Linux-distributie' (je hebt daarop garantie en daarna kan je, eventueel, opwaarderen naar een hogere en nieuwere versie of er een andere distro op te installeren).
Maar ach, de beurs moet het ook aankunnen en toelaten...

Citaat
Maar Xubuntu heeft geen KDE omgeving. En K3b is niet geinstalleerd bij Xubuntu, je moet/kan het zelf installeren. En ik heb begrepen dat je eigenlijk niet de vrije keuze hebt om te installeren omdat werkomgevingen niet altijd zonder problemen te combineren zijn. Mijn gezond verstand zegt dan: oppassen.

dit is correct. Het is een Xfce desktop omgeving zoals LinuxMint Xfce en PCLinuxOS Xfce/ Lxde.

Citaat
P.S. Met andere woorden: het is mij nog steeds niet duidelijk hoe ik om dien te gaan met "verschillende werkomgevingen".

Daarin ben je niet anders dan velen.
Ik vergelijk het met verschillende gevels ( je hebt bakstenen gevels, gevels met lambrisering, geschilderde gevels, houten gevels, ...) waaruit je een keuze moet maken (het is ook zo voor het kiezen van een meubel, een fiets, een auto, schoenen, ...), en dat is voor velen een moeilijke oefening ( de beurs roept bij bepaalde dingen wel ...dat het niet kan --of de computer die je ter beschikking hebt kan het aan of niet aan ....er is altijd een 'datje' en een 'ditje'  :) ).
Kies het besturingssysteem dat jou het best ligt. Het is zelfs heel positief dat we zoveel keuze hebben.
Voor Windows waren er niet zoveel keuzes ( Server, Home, Enterprise en Pro) en we hebben er, indertijd ook moeten mee leren werken.
Linux zijn verscheidenheid is positief en leert ons ook eens verder kijken dan onze neus lang is.
Ik ben helemaal niet bang om iets 'nieuws' te proberen, op mijn leeftijd moet niks meer, alles mag. Ik maak daar ook 'tijd' voor om het te proberen. Ik heb 45 jaar getimmerd, het is nu tijd voor iets anders en ook leukers.

Succes.
Groet,
spievensterke.



« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 16:42:55 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #10 Gepost op: 2017/05/26, 16:17:43 »
k3b kun je gewoon installeren in xubuntu.
Zelf gebruik ik veel k programma's in xubuntu, omdat deze vaak uitgebreider zijn, met veel functies,
en ja het werkt gewoon.
Dus van beter niet installeren is onzin.
Bijv krusader, deze heeft veel plugins , en veel mogelijkheden.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #11 Gepost op: 2017/05/26, 16:32:35 »
spievensterke,

Alles wat je hier schrijft is ook mijn ervaring en ik ben het met je eens. Jouw tip om in het vervolg een pc te kopen met een voor-geinstalleerde Linux is waarschijnlijk een goed idee. Toen ik nog geen PTSS had opgelopen ;-) door de UEFI problemen koos ik niet een voorgeinstallerde Linux omdat ik het zelf wil doen want dat ben ik al 10 jaar gewend.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 16:38:16 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #12 Gepost op: 2017/05/26, 16:34:37 »
k3b kun je gewoon installeren in xubuntu.
Zelf gebruik ik veel k programma's in xubuntu, omdat deze vaak uitgebreider zijn, met veel functies,
en ja het werkt gewoon.
Dus van beter niet installeren is onzin.
Bijv krusader, deze heeft veel plugins , en veel mogelijkheden.

Ik heb vandaag K3b tot drie keer toe proberen te installeren op Xubuntu maar de boel liep telkens vast en ik kreeg foutmeldingen. Ik weet niet meer welke errors want ik heb er de afgelopen 14 dagen al zoveel gezien ;)
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 16:41:08 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #13 Gepost op: 2017/05/26, 16:36:26 »
[.....]
Dus van beter niet installeren is onzin.

Nu weet ik niet wie ik moet geloven:  jou... of die andere deskundigen op Linux websites...
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 16:39:08 door Jos »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vragen over K3b
« Reactie #14 Gepost op: 2017/05/26, 16:45:25 »
Net even getest, K3B installeert hier probleemloos in Xubuntu 17.10........
Kan het zijn, dat er een update dwars ligt, dus dat je eerst moet updaten, voordat je het installeert?

Het is m.i. een mooi programma, je kunt in thunar een ISO file aanklikken en kiezen voor openen met k3b, erg makkelijk.
Je kunt ook een ISO maken van een bestaande partitie (dus omgekeerd) :lol:

v.w.b. een nieuwe PC, de laatste 2 laptops die ik nieuw kocht (ook de enigen die ik nieuw kocht), heb ik eerst getest met een live-DVD in de winkel, iedere goede computer-winkel doet daar niet moeilijk over..............
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #15 Gepost op: 2017/05/26, 17:00:55 »
Xubuntu 17... ? Ik heb op een officiele Linux website geen recentere versie zien aangeboden dan 16.04.2.

Na een nieuwe installatie van het OS begin ik altijd eerst met het downloaden en installeren van alle updates die er te krijgen zijn.

K3b heb ook ik, vroeger, als een prima programma ervaren.

Wat jouw idee over het aanschaffen van een nieuwe pc betreft: vroeger schafte ik alle pc's in de fysieke winkel aan, maar ik ben met mijn tijd mee gegaan, soms tegen mijn zin trouwens, en koop nu altijd online. En ik woon op het platte land en heb geen auto ;-)
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 17:04:52 door Jos »

Re: Vragen over K3b
« Reactie #16 Gepost op: 2017/05/26, 17:33:00 »
@ Jos,

wilde mezelf even controleren en ik heb, weliswaar in VirtualBox, snel even, Xubuntu 16.04.2 LTS -64- geïnstalleerd.

K3b installeren:

Menu > Software > K3b aangeklikt om te installeren --> je moet je authentificeren met je wachtwoord (het schermpje zit achter het scherm van software--soms--) en dan wordt K3b geïnstalleerd. ---> het duurt wel een tijd eer het geïnstalleerd is.
Je kan het dan terug vinden in het menu (onder alle).

Je kan dit ook doen via de terminal:

sudo apt-get update     <enter>
passw. *****                    <enter>
sudo apt-get install k3b   <enter>
wachten ...
J                    <enter>
exit              <enter>
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
voor synapticpakketbeheer (is niet mee geïnstalleerd):

In een terminal:

sudo apt-get update     <enter>
passw. *****                    <enter>
sudo apt-get install synaptic    <enter>
even wachten...
J
exit    <enter>

Open synapticpakketbeheer en controleer of K3b (groen vierkantje) geïnstalleerd is.

Xubuntu vind ik ondertussen wel een verfrissend uiterlijk hebben (een tijdje geleden ook eens gebruikt)!

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 17:37:00 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Vragen over K3b
« Reactie #17 Gepost op: 2017/05/26, 17:41:14 »
Citaat
Xubuntu 17... ? Ik heb op een officiële Linux website geen recentere versie zien aangeboden dan 16.04.2.

Ja, Jos, die is er al maar, bevindt zich nog in de testfase...
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #18 Gepost op: 2017/05/26, 17:44:30 »
Dank voor je uitgebreide reactie. Maar het is mij allemaal bekend en heeft mij blijkbaar niets nieuws opgeleverd. Wel interessant om te weten dat het bij een ander wel goed gaat. Toch heb ik Xubuntu met grote zorgvuldigheid geinstalleerd. Daarom gebruik ik bij voorkeur geen software die nog in de testfase verkeert, dus daar kunnen mijn problemen niet door komen.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 17:46:15 door Jos »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Vragen over K3b
« Reactie #19 Gepost op: 2017/05/26, 17:45:46 »
Xubuntu 17... ? Ik heb op een officiele Linux website geen recentere versie zien aangeboden dan 16.04.2.
OffTopic
Versie 17.04 (april 2017) is vrijgegeven, maar is geen aanrader, vanwege de 9 maanden support.
Versie 17.10 (oktober 2017) bestaat alleen als test-versie, de vraag is niet of deze crashed, maar wanneer :lol:
Er moeten idioten zijn die de risico's nemen, om fouten te rapporteren ...........
Nu weer OnTopic
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Vragen over K3b
« Reactie #20 Gepost op: 2017/05/26, 18:46:29 »
@ Jos,

Citaat
Toch heb ik Xubuntu met grote zorgvuldigheid geinstalleerd. Daarom gebruik ik bij voorkeur geen software die nog in de testfase verkeert, dus daar kunnen mijn problemen niet door komen.

Wat is er dan, volgens jou, mis met de installatie van K3b....
Probeer het opnieuw als volgt:

In Menu > Software > bij zoeken:  intypen K3b ...  <enter> ...wachten ... en dan kan je installeren aanklikken ... wachten tot schermpje van authentificatie tevoorschijn komt (soms zit het verscholen achter een geopend scherm en moet je het eerste scherm wat verkleinen om het dan tevoorschijn  kunnen halen) en jou wachtwoord ingeven ....

Lukt dat ?

Als dit niet lukt doe dan de tips die ik opgaf en die je uitvoert in een terminal ( selecteer, kopieer en plak - één voor één - die commando's).
Begin met het installeren van K3b.

sudo apt-get update                <enter>

passw.  >>  passwoord/wachtwoord intypen, je ziet niks, dat moet zó           <enter>

sudo apt-get install k3b           <enter>


Dan het installeren van synaptic.

sudo apt-get update                <enter>

passw.  >>  passwoord/wachtwoord intypen, je ziet niks, dat moet zó           <enter>

sudo apt-get install synaptic      <enter>

Lukt dat?

Bericht ons en schrijf op wat er eventueel niet lukt of fout gaat. We proberen te helpen.

In bijlage zie je de controle dat K3b geïnstalleerd staat.

Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 18:58:58 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #21 Gepost op: 2017/05/26, 18:56:09 »
spievensterke,

Wat betreft het mengen van werkomgevingen:

Je schreef: "Daarin ben je niet anders dan velen." Dan is dus het door elkaar gebruiken van verschillende werkomgevingen voor een hoop gebruikers niet duidelijk, met als gevolg dat er ook een hoop problemen ervaren worden. Dat zal toch niet de bedoeling van de makers zijn! Zou dat niet anders kunnen?

Een tijdje geleden hebben wetenschappers ontdekt dat ondernemers tot nu toe dachten dat consumenten het prettig vinden om heel veel keus te hebben (10 Windowsen, 40 soorten jam, 25 soorten kaas...). En ondernemers dachten goeie sier te maken met het aanbieden van heel veel keus. Maar onderzoek bracht aan het licht dat consumenten minder keuze veel prettiger vinden en dan makkelijker tot een keus (=kopen, afname) komen... en minder snel afhaken.

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #22 Gepost op: 2017/05/26, 19:01:10 »
Je schreef: "Wat is er dan, volgens jou, mis met de installatie van K3b."

Als ik in het scherm "Aanbevolen Toepassingen" K3b intik en klik op de knop "Installeren", dan is aan het voortgangsbalkje te zien dat de installatie na enkele minuten stopt ook al wacht ik nog een kwartier. Daarna kreeg ik een foutmelding maar weet van schrik niet meer welke ;-)
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 19:03:07 door Jos »

Offline Jos

  • Lid
Re: Vragen over K3b
« Reactie #23 Gepost op: 2017/05/26, 19:09:43 »
spievensterke,

In alle bescheidenheid, je begrijpt dat ik door alle ervaringen voorzichtiger en wijzer ben geworden. Daarom weet ik dat het veiliger is om het brandprogramma te gebruiken dat Xubuntu al aan boord heeft en K3b niet te installeren, op geen enkele manier, zeker niet als niemand mij duidelijkheid kan verschaffen over het mengen van werkomgevingen.

Re: Vragen over K3b
« Reactie #24 Gepost op: 2017/05/26, 19:18:32 »
@ Jos,

Citaat
Maar onderzoek bracht aan het licht dat consumenten minder keuze veel prettiger vinden en dan makkelijker tot een keus (=kopen, afname) komen... en minder snel afhaken.

Dat is een punt ten persoonlijke titel.
Ik vind die uitgebreide keuze aan distro's niet verwarrend ze doen me watertanden om te gaan uitzoeken wat mij het best ligt.

Je moet, en mag, ook weten dat ik eigenlijk géén Ubuntu-gebruiker ben ( af en toe wel, want Ubuntu 16.04.2 Maté LTS-64- staat op mijn testlaptop in dualboot met LinuxMint 18.1 Xfce).
Maar, PCLinuxOS gebruik ik, op al mijn computers, als hoofdbesturingssysteem ( dit is een Rolling Release en deze gebruikt  de pakketten op Rpm basis) . En dat besturingssysteem PCLinuxOS, is voor mij, de max (geen problemen mee, ik heb het wel met vallen en opstaan, zweet en tranen, moeten leren doorgronden).

In mijn testlaptop wissel ik de Hdd's om de distro te updaten en bij te werken, dat zijn er 3 ( een waarop PCLinuxOS Kde5-64- Plasma .iso 2017.03, een met Ubuntu Maté en LinuxMint en een met PCLinuxOS Xfce-64- .iso 2017.02).
Op de laptop, waar ik nu momenteel mee werk, draait PCLinuxOS Maté .iso 2017.04 en in VirtualBox : Ubuntu 16.04.2 LTS-64, Xubuntu 16.04.2 LTS-64, LinuxMint 18.1 Xfce-64-, Mandriva ).

Dit doe ik om anderen te kunnen helpen en daaruit leer ik ook heel veel.

Groet,
spievensterke.

Je was me al voor. Ik kan zo snel niet typen en ik herlees mijn tekst regelmatig opnieuw om er eventuele fouten / foute zinsformuleringen, uit te halen. Vandaar...
« Laatst bewerkt op: 2017/05/26, 19:28:56 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.