Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding bij installatie Ubuntu 8.10 onder Windows  (gelezen 701 keer)

Esy

  • Gast
Foutmelding bij installatie Ubuntu 8.10 onder Windows
« Gepost op: 2008/10/31, 14:30:36 »
Hoi allen,

Als ik vanuit Windows Ubuntu wil installeren, krijg ik een menu waarin ik de partitie kan kiezen, wachtwoord moet invullen etc. etc.
Kies ik vervolgens voor "doorgaan" gaat ie de boel controleren, uitpakken enz. Is het programma zover dat hij 100% van de cd heeft gelezen, krijg ik de melding "Er was geen toegang mogelijk tot de CD, controleer of andere programma's de Cd gebruiken en probeer het opnieuw"

Iemand enig idee waar dit door ontstaat? Ik heb de BIOS zo ingesteld dat mijn harddisk als eerste bootdevice wordt gekozen.

Alvast hartelijk dank.  Eric

Offline tabasco

  • Lid
Foutmelding bij installatie Ubuntu 8.10 onder Windows
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 23:34:42 »
Hallo Eric,
Welkom op het forum.
Met een installatie van Ubuntu vanuit Windows heb ik geen ervaring, maar...
als je Ubuntu wilt installeren naast Windows op een andere partitie kun je het beste starten vanaf de Ubuntu CD (niet je Harddisk) dan krijg je de mogelijkheid om een partitie te kiezen een uitgebreid installatie menu.
Als je na de installatie je computer opstart krijg je de keuze tussen Windows of Ubuntu.

Esy

  • Gast
Foutmelding bij installatie Ubuntu 8.10 onder Windows
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/01, 10:26:39 »
Dank je voor het welkom en je antwoord Tabasco. :)

Juist het feit dat deze release vanuit Windows geinstalleerd zou kunnen worden deed mij eindelijk eens besluiten om met Linux te gaan stoeien.
Omdat dit mijn werkcomputer is ben ik bang de boel (MBR etc.) naar de Filisteinen te helpen als ik opstart van de CD.

Bij een Windows installatie moet ik altijd op F6 drukken als ik mijn RAID controller wil opgeven. Het feit dat Ubuntu gestart van de CD normaal werkt betekent dat Linux daar geen problemen mee heeft en de controller zelf herkent?

Eric (excuses voor de dubbele posting, ik drukte perongeluk 2 maal op de knop 'verzenden')

Offline tabasco

  • Lid
Foutmelding bij installatie Ubuntu 8.10 onder Windows
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/01, 11:57:16 »
Ik neem aan dat de huidige linux kernel RAID controllers goed herkent, zeker weet ik het niet.
Wat betreft je MBR, je kunt deze altijd weer herstellen mocht je terug willen of een probleem repareren.