Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.  (gelezen 3492 keer)

iqualjo

  • Gast
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/29, 00:27:37 »
Oh ja nog even vermelden
tabasco zegt ook nog wel meer dan alleen een linkje
Iedereen helpt iedereen zover die kan
vind het van allemaal fantastisch!

groetjes

iqualjo

  • Gast
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #26 Gepost op: 2008/04/29, 08:30:51 »
Okido tot de inlog dan.
@gandyman thanks. het ging goed met de eerste opdracht. Toen ging die 3 uur downloaden en vanmorgen zag ik het grafische inlogscherm van ubuntu, tadaaaa.
Alleen dat was het, ik kom er niet in. als ik het correcte username en pasword geef dan gaat het beeld ff zwart en komt hij vrolijk weer om de username en pasword vragen.
Als ik een foute intyp dan zegtie dat dat incorrect is.
dus hij herkent het wel maar start vervolgens niet door.

Ik denk dat ik maar ff een nieuwe topic maak wan teigenlijk zitten we hier verder te breien op iemand anders zijn start-topic.

groetjes

Offline elspierre

  • Lid
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #27 Gepost op: 2008/04/29, 09:15:30 »
Ja, Henk ik heb mijn oude  kapotte 80 MGB schijf op mijn 5 jaar oud beestje vervangen door een nieuwe van 120 GB. Zou hierin het probleem gelegen kunnen zijn,  omdat de BIOS daardoor van streek is geraakt?

Ik ga nu mijn schijf bij de installatie van Ubuntu met de live CD als volgt indelen, 1 primaire partitie van 30 GB voor Windows XP ( is zo en blijft zo), 1 primaire partitie van 20 GB voor de Ubuntu root, 1 primaire partitie van 1GB  voor de swap, 1 logische partitie van 10GB voor home en 1 logische Fat 32 partitie van 60 GB voor de data.
Zou dat voor het BIOS en de Grub geen problemen meer opleveren  denken jullie ?

Ik sta grrag open voor andere suggesties als dat zou helpen, want ik ben een volhouder ondanks de tot dusver met Ubuntu ondervonden tegenslagen met de Grub.
Ik wil en moet Linux onder de knie krijgen.
Bij voorbaat dank voor jullie suggesties.
Pierre

Offline Henk2

  • Lid
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #28 Gepost op: 2008/04/29, 11:14:29 »
Dit zou moeten lukken.
Laat het nog even weten als het gelukt is.
Want om met Ubuntu te werken is een feest ten opzichte van Windows.

Henk

Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #29 Gepost op: 2008/04/29, 15:13:47 »
Citaat van: Gandyman
Met dit verschil HP dat ik in 1X aangeef hoe en wat om je grub te repareren, en met een beetje geluk was dit duidelijk en heeft het geholpen voor nu en in de toekomst.

Daarentegen heb jij 3X een postje gedaan zonder enige uitleg met alleen een linkje, en gezien wat de mensen opschrijven hebben ze dit genegeerd, want er kwam verder geen reactie op, daarvan waren 2 onnodige postjes, dus over nodeloos server load gesproken had je dit zowiezo achterwegen kunnen laten.

Daarnaast lok je me uit door op je laatste denegerende postje te reageren waardoor jij wederom nodeloos server load veroorzaakt.

En zoals je nu dus leest heeft iqualjo nix aan je postje met die link gehad dus gaan we maar hopen dat Supergrub hem kan helpen he ??
Overschot van gelijk gandy. Uw posten en die van Pjotr (er zijn er uiteraard nog anderen) zijn steeds overduidelijk en to the point. Aan snedige opmerkingen heb je niet veel en zeker beginnelingen niet. Maar zoals je zei, dat lost zichzelf wel op, daar word idd niet op gereageerd ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline HP

  • Lid
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #30 Gepost op: 2008/04/30, 15:35:24 »
Citaat van: Summer of 69
Overschot van gelijk gandy. Uw posten en die van Pjotr (er zijn er uiteraard nog anderen) zijn steeds overduidelijk en to the point. Aan snedige opmerkingen heb je niet veel en zeker beginnelingen niet. Maar zoals je zei, dat lost zichzelf wel op, daar word idd niet op gereageerd ;)
Daar wordt dus wel op gereageerd en dat is juist mijn punt: op dit forum is veelvuldig sprake van "de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet". Ik maak 1 korte reactie op een dubieuze post en wat volgt is een overweldigende stoet nietszeggende berichtjes afkomstig van regulars op dit forum. Wat heeft men hier ontzettend veel woorden nodig om niets te zeggen, denk ik dan.
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #31 Gepost op: 2008/04/30, 15:41:14 »
Citaat van: HP
Citaat van: Summer of 69
Overschot van gelijk gandy. Uw posten en die van Pjotr (er zijn er uiteraard nog anderen) zijn steeds overduidelijk en to the point. Aan snedige opmerkingen heb je niet veel en zeker beginnelingen niet. Maar zoals je zei, dat lost zichzelf wel op, daar word idd niet op gereageerd ;)
Daar wordt dus wel op gereageerd en dat is juist mijn punt: op dit forum is veelvuldig sprake van "de pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet". Ik maak 1 korte reactie op een dubieuze post en wat volgt is een overweldigende stoet nietszeggende berichtjes afkomstig van regulars op dit forum. Wat heeft men hier ontzettend veel woorden nodig om niets te zeggen, denk ik dan.
Tja, ik vind het geen dubieuze post. Als iemand een instructie wil uitschrijven i.p.v. een snelkoppeling naar de docu geven, dan vind ik dat daar niks mis mee is.

Als de vraagsteller maar goed wordt geholpen. Daar gaat het om.

Verder heeft iedereen het recht om te reageren in elke draad, wanneer hij dat wil en hoe hij dat wil. Binnen de grenzen van redelijkheid en fatsoen uiteraard.

Groet, Pjotr.

Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #32 Gepost op: 2008/04/30, 15:49:47 »
juist ;)
dierenliefde is onvoorwaardeljk, dierenleed ten zeerste verwerpelijk

Offline elspierre

  • Lid
Grub doet het niet na installatie van Ubuntu 8.04, kan dus niets meer.
« Reactie #33 Gepost op: 2008/04/30, 19:39:27 »
Citaat van: zandman48
Dit zou moeten lukken.
Laat het nog even weten als het gelukt is.
Want om met Ubuntu te werken is een feest ten opzichte van Windows.

Henk
Henk,
Het is gelukt dankzij jouw aanbevelingen.
Het was inderdaad het Bios dat dwars lag.
Nogmaals dank aan allen die me hebben wikken helpen.
Groeten,
Pierre