Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk  (gelezen 2112 keer)

Offline Coupe900s

  • Lid
internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk
« Gepost op: 2011/02/17, 12:13:17 »
Hallo,
Ik gebruik Ubuntu nu al een jaar of drie, en was tot op heden meer dan tevreden, maar sinds ik mijn desktop heb geupgrade naar 10.04 LTS gebeurde het volgende:
Alles werkte super. Maar na een week of 2 begon draadloos internet steeds trager te worden. Ik heb toen een kabel aangelegd van de router naar mijn desktop, maar ook het bedraad netwerk is nu ontzettend traag.
Het is zo erg dat ik bijvoorbeeld helemaal geen fotoĊ› meer kan uploaden. Het surfen en zoeken is nu een crime.  >:(
Het downloaden van de updates voor 10.04 gaat bijvoorbeeld met een snelheid van rond de 800kB/s. Of dat snel of langzaam is weet ik niet, het is ter informatie dat ik het hier vermeld. Speedtest.nl zegt dat ik download met 773.9 kByte/s.
Wat hebben jullie nog meer voor info nodig om mij te helpen bij mijn probleem?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 12:15:02 door Coupe900s »
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/17, 15:30:42 »
800 KB/s is beslist niet langzaam, maar het hangt er natuurlijk vanaf wat voor abonnement je hebt.

Haal de stroom eens van je router af (voedingskabel eruit), wacht drie volle minuten, en gooi dan de stroom er weer op.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/17, 19:52:07 »
....... sinds ik mijn desktop heb geupgrade naar 10.04 LTS........

Als je hiermee bedoelt dat je via Updatebeheer van een oudere versie naar 10.04 bent gegaan, is het misschien een idee om eens een 'schone' installatie te doen?

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/18, 10:58:25 »
Als je hiermee bedoelt dat je via Updatebeheer van een oudere versie naar 10.04 bent gegaan, is het misschien een idee om eens een 'schone' installatie te doen?
Sorry, ik bedoelde geupdate: een schone installatie met een vers gebrande schijf. Ook het systeem van mijn dochter heb ik geupdate, met een vers gebrande schijf, en ook zij lijdt onder een immens traag internet.
Het is zelfs zo dat op een FF of Chrome zoektocht naar willekeurig welke afbeeldingen, de 2e pagina van die zoektochtresultaten aleen maar grijze vlakken laat zien.....precies zoals op mijn eigen desktop.
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/18, 11:02:48 »
Ik zou even de stroom eraf halen van de modem (+router als je die hebt).
Werkt dat niet, dan is het wel handig als je even vertelt wat voor apparatuur het om gaat, wat voor internetabonnement je hebt en wat je netwerkinstellingen zijn.

Offline Coupe900s

  • Lid
Re: internet traag/gebruik eigenlijk bijna onmogelijk
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/19, 11:22:11 »
...dan is het wel handig als je even vertelt wat voor apparatuur het om gaat, wat voor internetabonnement je hebt en wat je netwerkinstellingen zijn.
Ik wil alle info graag verstrekken als je me vertelt wat ik voor je moet opzoeken. Daarnaast heb ik eea in mijn handtekening afgedrukt.

Inmiddels heb ik de stroom 5 minuten van mijn router afgehad. Ook de resetknop met een pinnetje ingedrukt. Ik heb een D-link 2.4 Ghz wireless router. Die tot op heden, met Ubuntu 9.10 probleemloos werkte, zowel draadloos op de desktop die ik gebruik, als op de bedrade dektop van mijn dochter. En vanwege al dat gedoe met internet zo traag heb ik mijn desktop ook weer bedraad aangesloten, maar dat helpt geen zier, hij blijft traag:

Voorbeeld: ik zoek in Google (via Chrome of Ff maakt geen verschil) naar een aantal afbeeldingen van russian wooden churches. Ik krijg dan de 1e pagina resultaten, maar de 2e pagina en verder geeft alleen grijze vlakjes. Die worden niet gevuld. Daarnaast kon ik vanochtend bijvoorbeeld in eerste instantie helemaal de pagina van Ubuntuforum niet meer openen, hij gaf een time out op de pagina. Ook op google een timeout. Terwijl het 10 minuten later wel weer lukte.
Grappige is dat ik met een iPad, geen probleem heb, die laad de pagina's zonder problemen.

« Laatst bewerkt op: 2011/02/19, 11:25:21 door Coupe900s »
ASUS M2N SLi DeLuxe - AMD Athlon(tm) 64X2 Dual 5200+ 2.61Ghz 2064RAM 32bits - 320Gb intHD - 500 Gb extHD - NVIDIA GeForce 8500 GT - Ubuntu 14.04 LTS - Vento-kast - Samsung 40"- SONY CMD-X2000i - Sony Xperia S LT26i - Logitech diNovoEdge - Logitech Z4i 2.1 - ZOLID Laser Mouse - iPod Classic 160Gb - iPad 2 16Gb - Apple TV 3