Interactief > Etalage

Hoe ziet jouw Conky eruit? Graag zowel schermafdruk als code. - 2015

(1/13) > >>

Pjotr:
Conky is natuurlijk niet alleen handig, maar ook leuk. Bovendien zo persoonlijk als je muziekvoorkeur.....

Het lijkt me wel een aardig initiatief, om elkaar eens wat goede ideeën hierover toe te spelen. Door je eigen Conky te delen!

Als je wil meedoen: graag met zowel schermafdruk als code.
Schermafdruk kun je o.a. posten met behulp van postimage.org
Code graag tussen code-tags, anders wordt 't al gauw onleesbaar.

Ik ben benieuwd!  :)

Wil je zelf met Conky beginnen, maar je weet nog niet hoe? Ik heb er een handleiding voor gemaakt: https://sites.google.com/site/computertip/atheros

De aftrap: mijn eigen Conky heb ik vooral rustig en beperkt gehouden. Geheel in het Nederlands, leesbaar lettertype, kleuren die redelijk goed zichtbaar zijn op veel bureaubladachtergronden. Niet te veel gedans en gefriemel.

Toegespitst op een eenvoudig flaptopje, dus niet 1-2-3 volledig inzetbaar op andere machines.....

Schermafdruk (klik erop om hem te vergroten):


Code: zie https://sites.google.com/site/computertip/atheros

--- bericht gewijzigd wegens fouten in oorspronkelijk geposte code

Joris Donders:
Het 'oude' Topic was alweer 2 jaar dood en begraven ( Klik hier voor de laatste reactie 2 jaar geleden . )

Het lijkt me zinvol dit Topic leven in te blazen, en ik heb het oude gesloten.
Veel plezier met het tonen van jullie Conky's !!  =D

Pjotr:
Inmiddels heb ik m'n eerste bericht iets gewijzigd, omdat m'n Conky anders is geworden.....

Je blijft ermee spelen, met dat spul.  =D

Ik ben benieuwd naar jullie Conky's!

Joris Donders:
ik heb de Conky uitgeprobeerd van Pjotr; alleen heb ik 2 kernen van processoren en dus een regel bij aangemaakt.


--- Code: ---use_xft yes
xftfont Terminus:size=10
xftalpha 0.8
update_interval 1.0
total_run_times 0
own_window yes
own_window_transparent yes
own_window_argb_visual yes
own_window_type normal
own_window_class conky-semi
own_window_hints undecorated,below,sticky,skip_taskbar,skip_pager
background no
double_buffer yes
minimum_size 300 200
draw_shades no
draw_outline no
draw_borders no
draw_graph_borders yes
default_shade_color black
default_outline_color white
default_bar_size 150 5
default_gauge_size 20 20
imlib_cache_size 0
draw_shades no
alignment top_right
gap_x 5
gap_y 35
no_buffers yes
uppercase no
cpu_avg_samples 2
override_utf8_locale no
default_color ECEAE4
color1 ffff00
color2 01C400


TEXT
${font AvantGardeLTMedium:bold:size=10}${color Tan1}Systeem ${color slate grey}${hr 2}${font}
${color1}Computernaam       ${alignr}${color}${nodename}
${color1}Kernelversie       ${alignr}${color}${kernel}-${machine}
${color1}CPU-kloksnelheid   ${alignr}${color}${freq_g}GHz
${color1}Belasting (gem.)   ${alignr}${color}${loadavg 1}
${color1}CPU-temperatuur    ${alignr}${color}${acpitemp} graden Celsius

${font AvantGardeLTMedium:bold:size=10}${color Tan1}Lading van laptopaccu ${color slate grey}${hr 2}${font}
${color1}Acculading         ${alignr}${color}${battery_short BAT1}

${font AvantGardeLTMedium:bold:size=10}${color Tan1}Processoren ${color slate grey}${hr 2}${font}
${color1}Kern 1             ${alignr}${color}${cpu cpu1}%  ${cpubar cpu1}
${color1}Kern 2             ${alignr}${color}${cpu cpu2}%  ${cpubar cpu2}           ****= toegevoegd

${font AvantGardeLTMedium:bold:size=10}${color Tan1}Geheugen (RAM) ${color slate grey}${hr 2}${font}
${color1}Geheugen vrij / totaal ${alignr}${color}${memeasyfree} / ${memmax}
${color1}Thans in gebruik ${alignr}${color}${memperc}%   ${membar}
${color1}Wisselgeheugen (swap)  ${alignc}${color}${swap} / ${swapmax} ${color}${alignr}${swapperc} %

${font AvantGardeLTMedium:bold:size=10}${color Tan1}Bestandssysteem ${color slate grey}${hr 2}${font}
${color1}Root ofwel /       ${alignc}${color}${fs_used /} / ${fs_size /} ${color}${alignr}${fs_free_perc /} %
${color}${fs_bar 5,300 /}
${color1}Home ofwel /home   ${alignc}${color}${fs_used /home} / ${fs_size /home} ${color}${alignr}${fs_free_perc /home} %
${color}${fs_bar 5,300 /home}

${font AvantGardeLTMedium:bold:size=10}${color Tan1}Draadloos netwerk ${color slate grey}${hr 2}${font}
${if_existing /proc/net/route wlan0}${color1}Draadloos toegangspunt ${alignr}${color}${wireless_essid wlan0}
${color1}Signaalsterkte     ${alignr}${color}${wireless_link_qual_perc wlan0}   ${wireless_link_bar 10,100 wlan0}
${color1}Gegevensverbruik in / uit   ${alignr}${color}${totaldown wlan0}  ${color1}/  ${color}${totalup wlan0}
--- Einde van code ---

Wat met **** gemarkeerd is: heb ik zelf toegevoegd. En dat werkt op mijn AMD Athlon X2 perfect :) .

screenshot:

Pjotr:
@Joris: mooi! Wel zou ik, gezien de kleuren van je bureaubladachtergrond, de kleuren van de tekst in Conky veranderen. En het onderdeel "Acculading" kun je er geheel uit gooien....

Overigens: aan Conky te zien, is je wisselgeheugen (swap) deels in gebruik. Heb je de swapneiging al verlaagd?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie