Interactief > Etalage

OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux

(1/44) > >>

lordnoid:
Hallo Ubuntu-fanaten,
Er is veel vraag naar een overhoorprogramma voor Linux. Zoek maar op google naar "Teach2000 linux" ofzo, en zie de vele vragen. Om dit probleem op te lossen (en om zelf python/qt4 te leren) heb ik een overhoorprogramma geschreven dat ik OpenTeacher noem.
Hierbij streef ik naar een volwaardig Teach2000-alternatief voor Linux. Op het moment heeft het nog lang niet zoveel features als Teach2000, maar een begin is gezet.
OpenTeacher ondersteunt ook Teach2000(.t2k)- en WRTS(.wrts)-bestanden. Ik heb contact opgenoment met de ontwikkelaar van Teach2000 en hij is waarschijnlijk bereid de broncode vrij te geven van hoe Teach2000 zelf t2k-bestanden leest, om de compatibiliteit te maximaliseren.
OpenTeacher kan overweg met unicode, en kan daardoor ook griekse letters invoeren en overhoren. Ook houdt OpenTeacher je resultaten bij, en kan het je woordenlijst als .txt opslaan met tabs ertussen, zodat je bijvoorbeeld je lijst ook kan uitprinten om zo op papier verder te leren.
Er zijn veel docenten die hun leerlingen .t2k-bestanden geven. Om de onafhankelijkheid van Windows te verkleinen, lijkt het me een mooi idee om een goed alternatief neer te zetten voor Linux. Om een idee te geven van wat OpenTeacher nu ongeveer kan, hier twee screenshots (geupdate naar 1.0):


Op de screenshots is een Engelse versie te zien, maar als je systeemtaal is ingesteld op Nederlands zal er (met dank aan Tumie) een Nederlandse versie te zien zijn.
Ik heb een debian-package gemaakt dat werkt in Ubuntu 8.10.
Download .deb versie 1.0
Ook heb ik de sourcecode (in python en qt4 dus) beschikbaar gesteld:
Download .tar.gz versie 1.0
Er is ook een Mac-versie met dank aan SeySayux:
Download .dmg versie 1.0

Daarnaast is het project(je) ook approved op SourceForge:
http://www.sourceforge.net/projects/openteacher

Ik heb ook een projectpaginaatje opgezet en het project is ook te vinden op launchpad.

Aan degenen die het interesseert de vraag: Wat vinden jullie ervan? Werkt het? Bugs ontdekt? Welke features mis je nog? Zijn er ook mensen die veel van python en qt4 weten en dingen zien in de sourcecode die ik misschien niet zo handig heb geregeld? Ik hoor het allemaal graag!
Ik ben benieuwd naar de reacties :)

UPDATE met meest recente versies:
Project website: http://openteacher.org/
Laatste versie (3.x) : http://openteacher.org/download.html
Oudere versies: http://sourceforge.net/projects/openteacher/files/openteacher

eendje:
Leuk idee!. Ik ga het de komende tijd eens gebruiken om wat Duitse woorden bij te spijkeren :) Ik heb alleen probleempje. Installeren gaat prima, maar bij het starten krijg ik de volgende foutmelding:


--- Citaat ---rene@test-desktop:~$ openteacher
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/openteacher/openteacher.py", line 506, in <module>
    myapp = OpenTeacher()
  File "/usr/share/openteacher/openteacher.py", line 46, in __init__
    self.ui.setupUi(self)
  File "/usr/share/openteacher/openteacher_ui.py", line 33, in setupUi
    self.invoerTekst = QtGui.QPlainTextEdit(self.layoutWidget)
AttributeError: 'module' object has no attribute 'QPlainTextEdit'

--- Einde van citaat ---

lordnoid:
Ai. Welke versie van Ubuntu, python en python-qt4 heb je?

Thomas Berends:

--- Citaat van: eendje op 2008/12/12, 22:19:38 ---Leuk idee!. Ik ga het de komende tijd eens gebruiken om wat Duitse woorden bij te spijkeren :) Ik heb alleen probleempje. Installeren gaat prima, maar bij het starten krijg ik de volgende foutmelding:


--- Citaat ---rene@test-desktop:~$ openteacher
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/openteacher/openteacher.py", line 506, in <module>
    myapp = OpenTeacher()
  File "/usr/share/openteacher/openteacher.py", line 46, in __init__
    self.ui.setupUi(self)
  File "/usr/share/openteacher/openteacher_ui.py", line 33, in setupUi
    self.invoerTekst = QtGui.QPlainTextEdit(self.layoutWidget)
AttributeError: 'module' object has no attribute 'QPlainTextEdit'

--- Einde van citaat ---

--- Einde van citaat ---
installeer de .deb, en dan toepassingen -> educatief.. staat hij daar neit??

eendje:

--- Citaat van: lordnoid op 2008/12/12, 22:28:08 ---Ai. Welke versie van Ubuntu, python en python-qt4 heb je?

--- Einde van citaat ---

Ik gebruik Hardy met alle updates

Versies van bestanden:

Python: 2.5.2-0ubuntu1
Python-qt4: 4.3.3-2ubuntu4.1

@Tumie

Het programma staat inderdaad in het menu, maar als ik daar op klik gebeurt er niets, daarom heb ik het programma via de terminal gestart om te kijken wat er fout gaat en dat hier te melden, want ik denk dat die infromatie nuttiger is dan "hij doet het niet"

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie