Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?

Ja
Nee
Mischien
Weet niet

Auteur Topic: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?  (gelezen 16088 keer)

Offline Michiel

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #50 Gepost op: 2014/10/05, 17:36:29 »
nee!

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #51 Gepost op: 2014/10/05, 18:21:58 »
Femke98, omdat je mee moest doen met het Windows Insider Progamma om Windows 10 te downloaden(en dat is 18+, Melding die ik kreeg:
Citaat
Sorry....Your Microsoft account says you’re under 18 years old. You have to be an adult to join the Windows Insider Program.
.  Zelf vind ik dat raar, omdat je via Developers Preview voor de Windows Phone wel sneller zonder dat Windows Insider Progamma een update kan krijgen :O

~Ik heb nu gevonden dat het niet per se hoeft
 
« Laatst bewerkt op: 2014/10/09, 07:51:20 door Bliksem »

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #52 Gepost op: 2014/10/05, 20:10:09 »
Citaat van: jos
Als dat Windows nu echt zo bagger was had iedereen het er alang afgehaald. En was iedereen wel over gegaan op een ander besturingssysteem.
Ik kan je vertellen dat wanneer je een winkel binnengaat om een nieuwe pc te kopen, je helemaal geen andere keuze hebt. Behalve het veel te dure Apple.

En Chromebooks. Die zijn momenteel heel populair. Maar voor de rest ben ik het wel met je punt eens.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #53 Gepost op: 2014/10/05, 23:12:11 »
Juist door Win-10 te testen en een enkele keer met Win-7 te werken, ga ik weer beseffen hoe blij ik ben met mijn systeem.
Je moet het wel vergelijken met de "concurrentie", om een mening te funderen :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #54 Gepost op: 2014/10/05, 23:31:51 »
Ik krijg Windows 10 in Oracle VM  VirtualBox (Ubuntu 14.04.1) niet aan de gang.
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #55 Gepost op: 2014/10/05, 23:34:03 »
Ik krijg Windows 10 in Oracle VM  VirtualBox (Ubuntu 14.04.1) niet aan de gang.

Hmm, dat is toch zeer vreemd. Dacht dat Windows altijd overal op werkte en je nooit diepe ingrepen hoefden te doen i.t.t. Linux... =D

Offline jolo

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #56 Gepost op: 2014/10/06, 06:10:05 »
Die error code 0x0000005D had ik hier ook met Windows 10 in VirtualBox, als ik  bij versie koos voor Other Windows (64 bit). Echter kon Windows 10 gewoon worden geïnstalleerd, als ik koos voor Windows 8.1 (64 bit). En wellicht is ook deze quote van toepassing
Citaat
Generally, you need to make sure any virtualization technology is turned on (both in your BIOS and VM settings)
Die quote komt uit deze hyperlink [MEGATHREAD] Windows 10 Technical Preview Support Thread.

Wat het updaten betreft van Windows 7 of hoger. Waarschijnlijk kun je dan beter kiezen voor
Citaat
Download updates but let me choose whether to install them
of
Citaat
Check for updates but let me choose whether to download and install them
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/change-how-windows-installs-or-notifies-you-about-updates
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline h2o

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #57 Gepost op: 2014/10/06, 07:46:51 »
Dat Windows verantwoordelijk is voor de verspreiding van zo goed als alle computervirussen
Even een nuance aanbrengen.....
Hoewel ik het met vrijwel alles at je schrijft het eens ben, klopt bovenstaande bewering niet. Niet Windows is verantwoordelijk,althans niet alleen verantwoordelijk. Verreweg de meeste verspreiding van virussen e.d. komt door ondeskundig computergebruik. Ik ben het met jou eens dat Linux an sich daar veel beter op is voorbereid.

Vroeger zeiden we weleens: Windows geeft jou alles en je moet het afpakken, en Linux geeft jou niets en je moet het je geven.
Bij Windows moest je dus dingen uitzetten om het veilig te maken, maar het is was meteen werkbaar. Bij Linux is dat omgekeerd, daar moest je dingen aanzetten om het werkbaar te maken, maar het was wel meteen veilig.

Tegenwoordig is Windows ook een stuk veiliger geworden en Linux een heel stuk bruikbaarder in de zin van gebruikersvriendelijker.

Als je richting gebruikersvriendelijkheid gaat werken kom je toch onherroepelijk in de problemen met de veiligheid. Daarop is Linux wel beter bestand en Windows een (heel)stuk minder. Maar om te zeggen dat Windows verantwoordelijk is voor verspreiding van allerlei zaken moet toch wat genuanceerd worden.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Frederik

  • Gast
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #58 Gepost op: 2014/10/06, 10:03:04 »
Die foutmelding treedt op bij Intel processors en volgens dit artikel kun je dat oplossen door in het BIOS te prutsen:
http://www.wintips.org/how-to-solve-error-0x0000006-when-installing-windows-8/

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #59 Gepost op: 2014/10/06, 10:30:00 »
Ha ha, ben blij dat ik al ruim acht jaar Windows vrij ben :-)  Ga hem dus zeker niet uitproberen.

Ik zie geen reden waarom ik ooit nog met windows zou moeten gaan werken, ga dit dus niet proberen en probeer te voorkomen dat ik die zooi ooit nog in huis krijg...

Natuurlijk, met Windows crasht je PC alleen maar, loopt hij steeds vast en zijn er alleen maar problemen. En met Ubuntu zijn er nooit problemen en werkt altijd altijd vlekkeloos.
Geloof je het zelf?
Sinds ik werk met Linux heb ik inderdaad nog nooit meegemaakt dat het crasht en dat ik alles kwijt ben en dat ik 3 dagen bezig moet zijn om de pc helemaal opnieuw naar me zin te installeren, latere jaren toen ik Acronis ontdekte kon ik die tijd inkorten naar 1 uur omdat ik alleen de image hoefde terug te zetten....

Maar met Linux nooit last van gehad en met windows was het minimaal 3 x per jaar raak, met name omdat ik nogal wat eis van het OS.
Daarnaast was ik veel uren kwijt om windows optimaal te laten draaien, eg virus zooi eraf halen, defragmenteren, windows regestry opschonen enz enz.

Met Linux allemaal geen last van, tis gewoon pc opstarten en werken.
BTW ik ben ooit (vele jaren geleden) begonnen met Debian, wat ik nog steeds een topper vind, en heb echt zitten wachten tot debian met een fatsoenlijke desktop omgeving kwam.
Tot Mark het mooie Ubuntu op de wereld gooide, en dat Ubuntu aansloeg bleek wel want al snel volgde KDE Edu Mint enz enz enz.

En  ja ik heb wel eens een probleem, bijv. gisteren nog, ik start de pc op, geen netwerk verbinding, check de draad, die zit erin, dan maar de pc opnieuw opstarten en toen werkte alles wel, zonder dat ik verder 1 druppel energie erin moest stoppen.
Linux repareert / hersteld zichzelf in 98% van de gevallen dat het fout gaat bij opnieuw opstarten, heel soms moet je 2x opnieuw opstarten maar dat gebeurt maar 1 x per jaar, heerlijk toch ?

Ow voor jouw beeld vorming:
Ik werk thuis met Debian, Mint, Ubuntu en FreeBSD
Mocht je je afvragen waarom?
Ik ben veeleisend en ieder OS heeft zijn eigen specialiteit .....

Windows gebruiken we nog vrolijk met vendor lockin op het werk.
Met alle gevolgen van dien, de werk XP computers lopen vast als ze langer dan 4 dagen aanstaan, de harddisken fragmenteren ondanks dat er niets geinstalleerd of verwijdert word dus ze worden steeds tragen, de desktop computers moeten idd nog steeds tijdens het werk opnieuw opgestart worden na verschrikkelijke update. Wel lekker want dan heb je een 1 1/2 uur extra pauze....
Ons groepje heeft weer wat nieuws, als je teveel programma's open hebt staan slaan  je 2 schermen op zwart, zo om de 10 minuten voor een minuut of 3 .....
enz enz enz enz,
ICT kost bij ons al snel een 7 miljoen per jaar, we hele dure Dell computers met zo mogelijk nog duurdere grafische kaarten erin maar ik vrees toch dat het allemaal rotzooi is....

Want als ik al die mooie verhalen lees van windows ligt het NIET AAN WINDOWS......
Het ligt aan alles, maar niet aan windows...

He vriend...
Geloof je het zelf?


Citaat
Maar even serieus: Wat een vreselijke anti Windows instelling hebben sommigen hier. Natuurlijk mag je een voorkeur hebben voor Ubuntu maar je kan het ook overdrijven.
Als dat Windows nu echt zo bagger was had iedereen het er alang afgehaald. En was iedereen wel over gegaan op een ander besturingssysteem.

Massa psychose, kudde gedrag, onwetenheid.
Iets waar bijv. Apple ook zijn geld mee verdiend, die hebben heel goed gekeken hoe microsoft dat heeft gedaan.... 

En ik werk al met windows sinds de 1e floppy ( die ik waanschijnlijk nog wel heb) en mijn anti windows gevoelens zijn echt niet gegroeid door mijn owzo prettige ervaringen met windows, na vele jaren ellende ben ik er gewoon klaar mee.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/06, 10:36:13 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #60 Gepost op: 2014/10/06, 12:16:22 »
Die error code 0x0000005D had ik hier ook met Windows 10 in VirtualBox, als ik  bij versie koos voor Other Windows (64 bit). Echter kon Windows 10 gewoon worden geïnstalleerd, als ik koos voor Windows 8.1 (64 bit). En wellicht is ook deze quote van toepassing
............................................
...........................................

Ja, met als keuze Windows 8.1 werkt het wel.
Dank.    :)
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (Op RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.4 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)


Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #62 Gepost op: 2014/10/07, 22:45:59 »
Knip?

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #63 Gepost op: 2014/10/08, 07:03:14 »
Maar met Linux nooit last van gehad en met windows was het minimaal 3 x per jaar raak, met name omdat ik nogal wat eis van het OS.
Daarnaast was ik veel uren kwijt om windows optimaal te laten draaien, eg virus zooi eraf halen, defragmenteren, windows regestry opschonen enz enz.


Windows gebruiken we nog vrolijk met vendor lockin op het werk.
Met alle gevolgen van dien, de werk XP computers lopen vast als ze langer dan 4 dagen aanstaan, de harddisken fragmenteren ondanks dat er niets geinstalleerd of verwijdert word dus ze worden steeds tragen, de desktop computers moeten idd nog steeds tijdens het werk opnieuw opgestart worden na verschrikkelijke update. Wel lekker want dan heb je een 1 1/2 uur extra pauze....
Ons groepje heeft weer wat nieuws, als je teveel programma's open hebt staan slaan  je 2 schermen op zwart, zo om de 10 minuten voor een minuut of 3 .....
enz enz enz enz,
ICT kost bij ons al snel een 7 miljoen per jaar, we hele dure Dell computers met zo mogelijk nog duurdere grafische kaarten erin maar ik vrees toch dat het allemaal rotzooi is....

Ik heb in de al meer dan 2 jaar dat ik mijn laptop met windows 8/8.1 heb ik nooit echt iets moeten opschonen/een virus verwijderen :O Misschien licht er ook aan juist hoe je je pc gebruikt, welke progamma's je installeer etc...
Bij mij op school gebruiken ze ook nog windows XP en hebben ongeveer dezelfde problemen. Maar wij hebben geen langere pauze, alleen een les niks doen  =(

Offline Michiel

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #64 Gepost op: 2014/10/08, 08:45:36 »
Knip?
yup, knip
om nou dat betoog weer mee te ceepeeën.... ;)

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #65 Gepost op: 2014/10/08, 09:41:59 »
Knip?
yup, knip
om nou dat betoog weer mee te ceepeeën.... ;)

Idd, ik probeer dat ook altijd zo kort mogelijk te houden tot de regel waarop ik reageer...  8-)  ;)




Ik heb in de al meer dan 2 jaar dat ik mijn laptop met windows 8/8.1 heb ik nooit echt iets moeten opschonen/een virus verwijderen :O Misschien licht er ook aan juist hoe je je pc gebruikt, welke progamma's je installeer etc...
Mijn PC (eigenlijk het OS)  moet idd hard werken ik trek het onderste uit de kan, Ik had zelden of nooit virussen maar zeker in XP kwam er toch wel eens iets binnen, maagoe ik bedoel het totale onderhoud van windows was ik helemaal klaar mee.
Ik heb een pc om mee te werken en niet om aan te werken.....

Citaat
Bij mij op school gebruiken ze ook nog windows XP en hebben ongeveer dezelfde problemen. Maar wij hebben geen langere pauze, alleen een les niks doen  =(
En dan is dan te triest voor woorden he ?

BTW op het werk gebruiken we het fanstastische windows 7 enterprise.

Op zich nix mis mee, als je de cd maar niet uit de doos haalt en zolang je het niet installeerd op de HD.......  :evil:

Moderator edit: Quote gerepareerd
« Laatst bewerkt op: 2014/10/08, 11:02:30 door Ron »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #66 Gepost op: 2014/10/08, 11:04:09 »
Ik heb een pc om mee te werken en niet om aan te werken.....
Mijn slogan lijkt daar op:
Mijn PC doet wat ik wil,  zoals ik het wil.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #67 Gepost op: 2014/10/08, 11:23:24 »
Knip?
yup, knip
om nou dat betoog weer mee te ceepeeën.... ;)

Idd, ik probeer dat ook altijd zo kort mogelijk te houden
tot de regel waarop ik reageer...  8-)  ;)

Ja oké maar Michiel had alleen maar "*knip*" en daardoor was het mij niet helemaal duidelijk op welk stukje ie nu reageerde. Vandaar dat ik vroeg "Knip?".

Offline Michiel

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #68 Gepost op: 2014/10/08, 18:49:40 »
Ja oké maar Michiel had alleen maar "*knip*" en daardoor was het mij niet helemaal duidelijk op welk stukje ie nu reageerde. Vandaar dat ik vroeg "Knip?".
daar heb je wel een punt :)
zal het voortaan iets duidelijker neerzetten, bijv de eerste regels oid

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #69 Gepost op: 2014/10/08, 20:51:57 »
Citaat
Ik heb een pc om mee te werken en niet om aan te werken.....
Ik vind het soms wel leuk om aan mijn laptop te werken.... Maar met mijn tablet irriteer ik mij dood (het werkt op android). Want als ik zeg dat ik Geen Google Search wilt gaat het Google Search gebruiken en nog wat meer van dat soort dingen met spraakcommando's. En soms kom ik er ook in problemen door
« Laatst bewerkt op: 2014/10/09, 07:49:53 door Bliksem »

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #70 Gepost op: 2014/10/09, 10:32:13 »
Dat heeft te maken met het feit dat het spraak programma in de kinderschoenen staat en alleen luistert naar opdrachten die hij kent.

In jouw geval luistert hij alleen naar de programma naam "Google Search" en of je er nu Geen , Ja, Kut, Wellus of Nietus voor zegt luisterd hij niet naar....
Programma uitzetten, of een draad doorknippen van de microfoon lost het probleem op...  :evil:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #71 Gepost op: 2014/10/12, 14:25:16 »
Ik heb een pc om mee te werken en niet om aan te werken.....

Tja en bij Ununtu moet je weer gaan prutsen met magische toverspreuken in een Terminal venstertje om bepaalde dingen voor elkaar/opgelost te krijgen. Sorry hoor maar sommige dingen gaan in Windows toch echt wel handiger, niet alles nee maar sommige dingen dus weer wel.

Verder is er voor Ubuntu helaas nog geen goede versie van Ninite wat onder Windows na een herinstalattie van het OS weer veel werk uit handen neemt.
« Laatst bewerkt op: 2014/10/12, 14:29:43 door jos34 »

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #72 Gepost op: 2014/10/12, 14:30:53 »
Ik heb laatst nog Windows 8 moeten gebruiken omdat ik Ubuntu maar niet in dual-boot kreeg op deze nieuwe hybrid.

Mijn mening aangaande het 'prutsen'? Ja, op Ubuntu moet ik inderdaad wel eens 'prutsen'. Maar op Windows ook. Bij allebei ontkom/ontkwam ik er niet aan. Het verschilt alleen in wat je probeert te doen. Het ene gaat makkelijker op Windows dan op Ubuntu, het andere makkelijker op Ubuntu dan op Windows.
Een terminalvenster op Ubuntu (voor normale zaken, waar jij het over hebt) heb ik bijna niet nodig; eigenlijk even vaak als de opdrachtprompt op Windows, sporadisch dus.

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #73 Gepost op: 2014/10/12, 20:55:45 »

Tja en bij Ununtu moet je weer gaan prutsen met magische toverspreuken in een Terminal venstertje om bepaalde dingen voor elkaar/opgelost te krijgen. Sorry hoor maar sommige dingen gaan in Windows toch echt wel handiger, niet alles nee maar sommige dingen dus weer wel.
Ik vind het grappig dat je dit zegt, (niet kwaadwillend bedoeld hoor). Ik vind juist die commandline in Linux een groot voordeel. In Windows (maar ook in Unity, KDE enz) zoek ik me vaak de rot waar ik iets moet instellen om dingen naar mijn hand te zetten. In Linux heb je dan gelukkig de commandline, waar gemakkelijk en eenduidig dingen zijn te veranderen zonder je helemaal het lazarus te zoeken. Daarbij komt dat het dan ook volledig transparant is, terwijl bij Windows (en Unity en KDE enz.) het veel meer een black box is en je niet weet wat er gebeurt. Ook hulp aan een nieuweling gaat vaak gemakkelijker via de verguisde cli dan vie de GUI, het is gemakkelijker om via de chat een commando door te geven dan te zeggen: "klik dan die en dan tablad zus en zo en als je dan dat vinkje aanklikt krijg je die opties en....." Ik ben altijd blij dat ik in alle linux distro's de optie van de cli heb. In Windows is deze helaas geheel uitgekleed. Erg jammer.
Maar goed, ik geef toe dat dat mijn eigen mening is.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #74 Gepost op: 2014/10/12, 20:58:40 »
Nuja, ook op het officiële Microsoft-forum (!) zie ik zo nu en dan voorbij komen dat je een opdrachtprompt-commando moet geven, ongeacht de expertise van de vraagsteller (meestal erg weinig). Dus wat dat betreft maakt het heel weinig uit wat je gebruikt, er zijn gewoon gevallen waar je op geen enkel OS aan een CLI ontsnapt ;)