Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?

Ja
Nee
Mischien
Weet niet

Auteur Topic: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?  (gelezen 16063 keer)

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #100 Gepost op: 2014/10/14, 20:06:40 »
@aartje: Het heeft alles met Windows 10 te maken. Ten eerste: zie de topictitel: dit topic gaat over Windows 10. Ten tweede: meerdere desktops is een nieuwe feature in Windows 10 (dus niet 'van' want AmigaOS en Linux hebben dit al vele, vele, vele jaren).

Offline aartje

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #101 Gepost op: 2014/10/15, 08:09:03 »
@aartje: Het heeft alles met Windows 10 te maken. Ten eerste: zie de topictitel: dit topic gaat over Windows 10. Ten tweede: meerdere desktops is een nieuwe feature in Windows 10 (dus niet 'van' want AmigaOS en Linux hebben dit al vele, vele, vele jaren).
Ik ken het al van zolang ik X11 onder Unix gebruik (ergens tussen 1985 en 1990?)

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #102 Gepost op: 2014/10/15, 10:01:41 »
IDD en daarvan heeft Amiga het weer gepikt  =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #103 Gepost op: 2014/10/15, 11:38:21 »
Ik kan me trouwens niet herinneren dat Amiga OS3 dit had. Heb vroeger nog een A1200 gehad met dit besturingssysteem. Da's wel 20 jaar geleden :) Het had wel multiple 'screens' zodat programma's in hun eigen resolutie konden draaien. Dat zat al in OS 1.3 van mijn oude A500.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #104 Gepost op: 2014/10/15, 11:40:41 »
IDD en daarvan heeft Amiga het weer gepikt  =D

Ja, maar ik schrijf ook niet aan aartje dat AmigaOS het eerst had? Ik schreef dat het het al jaren heeft, tezamen met Linux. Wie het het eerst had doet helemaal niet terzake want feit is dat Windows er veeeel later mee is dan andere OS'en met deze feature.

Ik kan me trouwens niet herinneren dat Amiga OS3 dit had. Heb vroeger nog een A1200 gehad met dit besturingssysteem. Da's wel 20 jaar geleden :) Het had wel multiple 'screens' zodat programma's in hun eigen resolutie konden draaien. Dat zat al in OS 1.3 van mijn oude A500.

Toch echt wel hoor. Ik heb AmigaOS 4.1 (binnenkort de nieuwe 4.2) en daar zit die feature toch echt in, en volgens de community zat die feature er al in 4.0, 3.9 en 3.7 in. Dus...



Maar goed, laten we maar weer ontopic gaan ;)
« Laatst bewerkt op: 2014/10/15, 12:03:41 door Vistaus »

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #105 Gepost op: 2014/10/15, 12:47:06 »
Lees even over het waarom het beter is Windows links te laten liggen !

Belangrijk weetje vind ik. Dus al diegenen die Windows zo nodig ten hemelen willen dragen, toch best even opletten.
Akkoord, bij Linux zitten we nog verveeld met die Bash-historiek, die nog steeds updates krijgt ipv een opt-in, maar we zitten een stuk veiliger dan bij onze broertjes uit Redmond meen ik.

Zelfs in VB komt Windows, gelijk welke versie, er niet op !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #106 Gepost op: 2014/10/15, 12:52:21 »
Lees even over het waarom het beter is Windows links te laten liggen !

Belangrijk weetje vind ik. Dus al diegenen die Windows zo nodig ten hemelen willen dragen, toch best even opletten.
Akkoord, bij Linux zitten we nog verveeld met die Bash-historiek, die nog steeds updates krijgt ipv een opt-in, maar we zitten een stuk veiliger dan bij onze broertjes uit Redmond meen ik.

Zelfs in VB komt Windows, gelijk welke versie, er niet op !

Huh, dat is vreemd. Ik las gisteren nog dat die fout in Office zat, niet in Windows. Ben benieuwd wat de echte waarheid is...

Offline Tom

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #107 Gepost op: 2014/10/15, 14:31:11 »
Zoveel discussie´s  over Windows zeg ,en dat op een Ubuntu Forum ,dat verbaast mij wel enigszins. :police:
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #108 Gepost op: 2014/10/15, 15:46:03 »
Zoveel discussie´s  over Windows zeg ,en dat op een Ubuntu Forum ,dat verbaast mij wel enigszins. :police:

Tja, we houden ook de concurrentie een beetje in de gaten hè. Of nuja, concurrentie... voor ons is het natuurlijk geen concurrentie, maar in de praktijk (dagelijkse wereld) helaas wel ;)

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #109 Gepost op: 2014/11/04, 16:05:06 »
Gelukkig is het wel mogelijk UAC uit te zetten of lager in te stellen. Bij sudo zover mij bekent helaas niet mogelijk.
Kan ook bij sudo, maar dat is *zeer* onverstandig om te doen. Zware afrader.

En als ik dat nu toch wil, hoe doe ik dit dan?

Offline MKe

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #110 Gepost op: 2014/11/04, 16:30:36 »
Maak een su account of geef je account su rechten en log in onder dat account. Het is absoluut geen 'best practise' en geeft je een zeer onveilig systeem. Er is een reden waarom Windows naar UAC is gegaan en dat is veiligheid. Waarom zou je het uberhaupt willen?

als alternatief kun je sudo su typen in de terminal en dan ben je voorlopig superuser in die terminal. Dat is een min of meer aanvaardbare actie binnen linux.

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #111 Gepost op: 2014/11/04, 18:06:58 »
Maak een su account of geef je account su rechten en log in onder dat account. Het is absoluut geen 'best practise' en geeft je een zeer onveilig systeem. Er is een reden waarom Windows naar UAC is gegaan en dat is veiligheid. Waarom zou je het uberhaupt willen?

als alternatief kun je sudo su typen in de terminal en dan ben je voorlopig superuser in die terminal. Dat is een min of meer aanvaardbare actie binnen linux.

En hoe maak je een su account?

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #112 Gepost op: 2014/11/04, 20:05:47 »
Je maakt geen su-account aan, dat is er al. Zie: https://help.ubuntu.com/community/RootSudo

Offline jos34

  • Lid
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #113 Gepost op: 2014/11/15, 15:02:37 »
Zoveel discussie´s  over Windows zeg ,en dat op een Ubuntu Forum ,dat verbaast mij wel enigszins. :police:

Tja, we houden ook de concurrentie een beetje in de gaten hè. Of nuja, concurrentie... voor ons is het natuurlijk geen concurrentie, maar in de praktijk (dagelijkse wereld) helaas wel ;)

Bill Gates zegt dat ook:
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/11/14/terugkijken-bij-bill-gates-op-kantoor-mag-je-best-een-iphone-hebben/
Maar inderdaad als je de concurrentie niet bijhoud kun je ook niet echt zeggen hoe Ubuntu zich ontwikkelt.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #114 Gepost op: 2014/11/17, 15:52:38 »
nou als ik eerlijk moet zijn heb ik het idee dat microsoft een beetje achter de feiten aan loopt

multi-desktop hebben bijna alle besturingssystemen al, zelfs reactOS (een windows kloon) heeft al multi-desktop nog voordat de "echte" windows dat heeft  :o :o
en nu wil microsoft een smartwatch! want als samsung en apple dat hebben, dan moeten wij dat ook hebben!!! http://www.nu.nl/tech/3814925/microsoft-smartwatch-komt-in-oktober.html

wanneer zijn ze nu eens "echt" innovatief en komen ze eens met iets wat ze zelf gemaakt hebben?

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #115 Gepost op: 2014/11/17, 20:50:50 »
Smartwatch is sowieso iets wat iedereen doet tegenwoordig dus daar kun je MS moeilijk van betichten niet origineel te zijn. Pebble heeft al heel lang een smartwatch en het is ook de meeste veelzijdige met de meeste apps enzo. Pas toen kwam Samsung ineens met een halfbakken smartwatch en volgden Apple, Motorola, LG, etc.

Re: Gaan jullie nog de technical preview proberen van Windows 10?
« Reactie #116 Gepost op: 2014/11/18, 10:11:37 »
nou als ik eerlijk moet zijn heb ik het idee dat microsoft een beetje achter de feiten aan loopt

multi-desktop hebben bijna alle besturingssystemen al, zelfs reactOS (een windows kloon) heeft al multi-desktop nog voordat de "echte" windows dat heeft  :o :o
en nu wil microsoft een smartwatch! want als samsung en apple dat hebben, dan moeten wij dat ook hebben!!! http://www.nu.nl/tech/3814925/microsoft-smartwatch-komt-in-oktober.html

wanneer zijn ze nu eens "echt" innovatief en komen ze eens met iets wat ze zelf gemaakt hebben?

Microsoft (Bill Gates) heeft nog nooit iets zelf gemaakt of verzonnen...
Zelfs QDOS waar het ooit mee begon heeft Bill gekocht..... :P

En in latere jaren toen ze meer geld hadden hebben ze echt alles opgekocht wat ze maar handig vonden en er direct eigen patenten op gezet .... misschien heeft Bill ooit cursussen gevolgd in dupliceren in China en Taiwan....  =D =D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D