Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgraden naar Gutsy Gibbon  (gelezen 678 keer)

Offline livino

  • Lid
Upgraden naar Gutsy Gibbon
« Gepost op: 2007/12/07, 15:05:12 »
Hoewel ik al bijna een half jaar gebruik maak van Ubuntu, beschouw ik mezelf nog steeds als een relatieve beginner...

Als ik het icoon krijg dat er upgrades zijn van bestaande software, krijg ik steeds de melding dat de upgrade 7.10 beschikbaar is en dat ik moet klikken om up te graden (of hoe schrijf je dat?). Kan iemand mij vertellen of ik gewoon moet klikken en dat het hele boeltje dan zichzelf op orde stelt, of moet ik dan in feite de boel opnieuw installeren? Als het dat tweede is, ben ik geneigd dat voorlopig niet te doen omdat ik me herinner hoe ingewikkeld het soms was om Feisty Fawn goed te krijgen.

Lieven

Offline Soul-Sing

  • Lid
Upgraden naar Gutsy Gibbon
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/07, 15:42:46 »
de updatemanager is de meest logische manier om uptegraden. maar het is niet geheel zonder risico's. beter is een nieuwe installatie te installeren vanaf de cdrom, maar je kunt ook wachten tot de volgende versie in het late voorjaar. dat is weer een long time support versie: heel stabiel, update-support van 3 jaar! (de LTS versie)
succes met keuze's maken. ;)

Offline livino

  • Lid
Upgraden naar Gutsy Gibbon
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/08, 17:28:31 »
Citaat van: leoquant
de updatemanager is de meest logische manier om uptegraden. maar het is niet geheel zonder risico's.
Wat zijn dan die risico's?

Lieven

Offline Soul-Sing

  • Lid
Upgraden naar Gutsy Gibbon
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/08, 18:09:57 »
dat je nieuwe systeem niet doet wat je wil. het komt voor dat zo'n upgrade niet goed gaat.

Offline Tom

  • Lid
Upgraden naar Gutsy Gibbon
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/08, 22:07:34 »
Citaat van: livino
Hoewel ik al bijna een half jaar gebruik maak van Ubuntu, beschouw ik mezelf nog steeds als een relatieve beginner...

Als ik het icoon krijg dat er upgrades zijn van bestaande software, krijg ik steeds de melding dat de upgrade 7.10 beschikbaar is en dat ik moet klikken om up te graden (of hoe schrijf je dat?). Kan iemand mij vertellen of ik gewoon moet klikken en dat het hele boeltje dan zichzelf op orde stelt, of moet ik dan in feite de boel opnieuw installeren? Als het dat tweede is, ben ik geneigd dat voorlopig niet te doen omdat ik me herinner hoe ingewikkeld het soms was om Feisty Fawn goed te krijgen.

Lieven
Ik heb op drie PC een upgrade gedaan en alles ging bij mij zeer goed.
Maar wie ze hier ook schrijven een klein risico is het altijd.
Als U schrik daarvoor heeft zou ik ook wachten tot april 2008 voor de LTS versie en die dan clean instal: en U bent zeker drie jaren gerust met volle ondersteuning.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.