Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade 7.10 - 8.04  (gelezen 1717 keer)

Offline Johan4

  • Lid
Upgrade 7.10 - 8.04
« Gepost op: 2008/04/26, 12:00:40 »
Na het upgraden van een goed werkende 7.10 naar 8.04 krijg ik na mijn upsplash screen het bericht "Cannot launch graphical configuration tool because display config-GTK is not installed. Sorry, without this tool installed you must manually configure xorg."
Heb bij start via recovery mode en opdracht " dpkg-reconfigure xserver-xorg" en krijg als respons "usr/sbin/dpkg-reconfigure: xserver-xorg is broken or not fully installed"

Wat nu??? heb via iso cd al mijn belangrijke bestanden kunnen reden op andere hardeschijf (via gksudo nautilus) maar raak niet aan mijn email en agenda van thunderbird.

2 optities
a- al mijn gegeven kunnen redden en Ubuntu 8.04 van nul herinstalleren
b- Ubuntu upgrade aan de praat krijgen

Wath must I do??? heeeeeeeeelp

Kind regards to all
Ubuntu has put  back the smile on my face  that was erase by Windows

Offline Mij

  • Lid
Upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/26, 12:07:47 »
Citaat van: johanvdkh
Na het upgraden van een goed werkende 7.10 naar 8.04 krijg ik na mijn upsplash screen het bericht "Cannot launch graphical configuration tool because display config-GTK is not installed. Sorry, without this tool installed you must manually configure xorg."
Heb bij start via recovery mode en opdracht " dpkg-reconfigure xserver-xorg" en krijg als respons "usr/sbin/dpkg-reconfigure: xserver-xorg is broken or not fully installed"

Wat nu??? heb via iso cd al mijn belangrijke bestanden kunnen reden op andere hardeschijf (via gksudo nautilus) maar raak niet aan mijn email en agenda van thunderbird.

2 optities
a- al mijn gegeven kunnen redden en Ubuntu 8.04 van nul herinstalleren
b- Ubuntu upgrade aan de praat krijgen

Wath must I do??? heeeeeeeeelp

Kind regards to all
a

NLsandman

  • Gast
Upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/26, 22:00:57 »
De map van thunderbird staat verborgen in jouw persoonljke map.
/home/inlog naam ubuntu.

Dit maak je zichtbaar bij beeld in nautilus.

Offline Dave

  • Lid
Upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/26, 22:08:26 »
ja zou altijd als je de mogelijkheid hebt even backup maken van eigen bestanden.
De ene heeft er niets bijzonders instaan, hooguit wat email die het bewaren amper waard is, maar weer een ander veel digi fotoos, films, brieven en email die die niet graag kwijt wilt raken.
persoonlijke afweging dus verder of verlies risico waard is.

Offline Bobbie

  • Lid
Upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/26, 23:02:10 »
Ik had elders op het forum gelezen dat de opdracht opdracht " dpkg-reconfigure xserver-xorg niet meer opgaat en is verandert in "gksudo displayconfig-gtk "

Overweeg je toch een nieuwe installatie zou ik deze omschrijving gebruiken:
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen
natuurlijk ook je agenda backuppen en niet weggooien
met een live CD kan je altijd bij je bestanden komen en kopiƫren naar een externe opslag.

Jean_

  • Gast
Upgrade 7.10 - 8.04
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/27, 11:45:26 »
Ik heb iets dergelijks ook gehad toen ik ubuntu 7.10 server editie wilde updaten. Kreeg de xserver configuraties niet aan de praat.
Voor mij was de oplossing om hardy schoon te installeren (en eerst /home te backuppen).
Succes