Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Kan WD My Passport niet koppelen  (gelezen 2303 keer)

Offline ronney

  • Lid
[opgelost]Kan WD My Passport niet koppelen
« Gepost op: 2009/05/18, 13:04:12 »
Hallo

IK heb een WD My Passport gekocht en ik heb hem met Vista laptop geformateerd naar NTFS. Heb hem vervolgens gekoppeld aan de pc met Ubuntu hardy 8.04.2 gekoppeld. Hij ziet hem wel maar kan hem niet aankopppelen. Hoe los ik dit op?
« Laatst bewerkt op: 2009/05/18, 15:33:39 door ronney »

Offline siegi

  • Lid
Re: Kan WD My Passport niet koppelen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/18, 13:05:24 »
Is de harde schijf in windows fatsoenlijk ontkoppeld? (veilig verwijderen?)

Offline ronney

  • Lid
Re: Kan WD My Passport niet koppelen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/18, 13:14:54 »
ja...ik heb hem veilig laten verwijderen

Re: Kan WD My Passport niet koppelen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/18, 13:59:44 »
Kijk eens naar de schrijf rechten van je WD passport. Open een terminal(onder hulpmiddelen)type nu dit commando gksudo nautilus En geef een ENTER, nu het wachtwoord invoeren, ga nu naar de map media en klik hier rechts op de map disk of disk-1 etc afhankelijk hoeveel usb apparaten je hebt. Klik nu op eigenschappen en klik dan op het tabblad rechten. Wat staat er nu? Root of iets anders?
Tweede deel. Ga naar Systeem>Beheer>Gebruikers en Groepen> Klik nu op ontgrendelen>Selecteer de gebruiker>Klik op eigenschappen>Klik op het tabblad  Gebruikersrechten> Vink nu aan: Mag automatisch gebruik maken van externe opslag apparaten. Staat dit al aangevinkt, verander in het eerste deel Root naar nobody. Kan je nu wel het apparaat benaderen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ronney

  • Lid
Re: Kan WD My Passport niet koppelen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/18, 14:27:37 »
Even ter info. Ik heb hem weer geformateerd naar FAT32 en dan kan ik hem wel benaderen. Probleem met NTFS dus. Ik wil hem uiteindelijk wel op NTFS zetten. Dit omdat anders bestanden groter dan 4gb niet op de WD kan zetten.

Offline ronney

  • Lid
Re: Kan WD My Passport niet koppelen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/18, 15:33:00 »
Kan het lekker lomp. Nooit via windows naar NTFS formarteren. Heb het via GPARTED gedaan en de WD is gekoppeld.