Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10  (gelezen 2302 keer)

Offline Wybren

  • Lid
Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Gepost op: 2009/10/30, 17:30:24 »
Ik heb de 185 driver van nVidia in gebruik, en probeer via het bijgeleverde programma de juiste instellingen op te slaan. De monitor die ik wil gebruiken in combinatie met mn laptop wordt gewoon herkend, alleen het opslaan lukt niet.

wybren@wybren-laptop:~$ sudo nvidia-settings
[sudo] password for wybren:

ERROR: The attribute 'XVideoSyncToDisplay' specified on line 53 of
       configuration file '/home/wybren/.nvidia-settings-rc' cannot be assigned
       the value of CRT-0 (the currently enabled display devices are DFP-0 on
       wybren-laptop:0.0).


VALIDATION ERROR:  Data incomplete in file /etc/X11/xorg.conf.
Undefined Device "(null)" referenced by Screen "Default Screen".

Segmentatiefout
wybren@wybren-laptop:~$

Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf'

Offline tabasco

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/30, 17:38:31 »
[...]
Ik krijg de melding: "Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf'!". Het is geen rechten kwestie, aangezien ik nvidia-settings heb opgestart met sudo.
Is dit een bug in de nvidia software? Hoe kan ik alsnog de refreshrate op 75Hz instellen?
[...]
hoi, ik kon ook na een nieuwe installatie mijn resolutie niet wijzigen vanwege een zelfde soort fout. dit heb ik opgelost door zelf mijn xorg.conf aan te passen (al vaker gedaan)

Hier heb ik overigens een oplossing gevonden voor dit probleem mocht je het via nvidia-settings (grafisch) willen doen.
Voer deze drie stappen eerst uit in een terminal:
sudo mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak
sudo nvidia-xconfig
sudo nvidia-settings
Stap 1 maakt een backup
Stap 2 maakt een leesbare xorg.conf voor het nvidia-settings programma
Stap 3 maak de juiste instelling en sla deze op


Oke, dit werkt. Juiste configuratie gekozen, instellingen opslaan lukte.

Maar: als ik reboot kom ik niet in de GUI terecht. Ik kom in een commandline terecht. Ziet er hetzelfde uit als ctrl alt f2. (Sorry ben een beginneling, weet niet hoe dat heet)

Hoe krijg ik nu mn backup terug?

Ik heb nog even terug nagedacht over je antwoord in het vorige topic. Wellicht werkt het toch wel als je niet vergeet de wijziging op te slaan, zoals vermeld in stap 3.

Offline Wybren

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/31, 20:42:59 »
[...]
Ik krijg de melding: "Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf'!". Het is geen rechten kwestie, aangezien ik nvidia-settings heb opgestart met sudo.
Is dit een bug in de nvidia software? Hoe kan ik alsnog de refreshrate op 75Hz instellen?
[...]
hoi, ik kon ook na een nieuwe installatie mijn resolutie niet wijzigen vanwege een zelfde soort fout. dit heb ik opgelost door zelf mijn xorg.conf aan te passen (al vaker gedaan)

Hier heb ik overigens een oplossing gevonden voor dit probleem mocht je het via nvidia-settings (grafisch) willen doen.
Voer deze drie stappen eerst uit in een terminal:
sudo mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak
sudo nvidia-xconfig
sudo nvidia-settings
Stap 1 maakt een backup
Stap 2 maakt een leesbare xorg.conf voor het nvidia-settings programma
Stap 3 maak de juiste instelling en sla deze op


Oke, dit werkt. Juiste configuratie gekozen, instellingen opslaan lukte.

Maar: als ik reboot kom ik niet in de GUI terecht. Ik kom in een commandline terecht. Ziet er hetzelfde uit als ctrl alt f2. (Sorry ben een beginneling, weet niet hoe dat heet)

Hoe krijg ik nu mn backup terug?

Ik heb nog even terug nagedacht over je antwoord in het vorige topic. Wellicht werkt het toch wel als je niet vergeet de wijziging op te slaan, zoals vermeld in stap 3.

Dat heb ik wel gedaan, anders zou ik er toch ook geen last van hebben met rebooten, toch?

Offline tabasco

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #3 Gepost op: 2009/11/01, 05:24:39 »
bij stap 2 maak je je xorg.conf leeg.
en als je bij stap 3 niet de juiste instelling kiest en op slaat, zou het logisch zijn om een command line te krijgen, vandaar.

Offline drik

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #4 Gepost op: 2009/11/02, 11:28:06 »
had hetzelfde probleem
tabasco's oplossing werkt, waarvoor dank

Offline Wybren

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/02, 16:58:39 »
had hetzelfde probleem
tabasco's oplossing werkt, waarvoor dank

Heb het ook werkend nu, bedankt...

Offline Djeba

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/03, 11:25:27 »
had hetzelfde probleem
tabasco's oplossing werkt, waarvoor dank

Heb het ook werkend nu, bedankt...

Ik weet niet. Ik had ook problemen met het opslaan van die nvidia-instellingen in X-org.conf. Maar dat was onder Metacity, ik bedoel: zonder Visual Effects. Nvidia met driver 185 werkt met Compiz (stand 3 van de Visual Effects zal ik maar zeggen) uitstekend zonder dat je de xorg.conf aanpast. Maar het lijkt niet samen te werken met Metacity (dus wanneer je al die verfraaiing uitzet).

Ik begrijp zo langzamerhand niet meer waar nu alles geregeld wordt, geloof ik. 
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline tabasco

  • Lid
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #7 Gepost op: 2009/11/03, 14:06:25 »
Beste Djeba,

Het lijkt me handiger als je hiervoor een nieuw topic start, aangezien jij een ander probleem hebt.
Kun je jou probleem ook iets duidelijker omschrijven. 'het lijkt niet samen te werken'  is een beetje vaag nog voor lezers hier.

Paullezzz007

  • Gast
Re: Dual screen instellingen niet op te slaan in 9.10
« Reactie #8 Gepost op: 2009/11/07, 00:28:25 »
[...]
Ik krijg de melding: "Failed to parse existing X config file '/etc/X11/xorg.conf'!". Het is geen rechten kwestie, aangezien ik nvidia-settings heb opgestart met sudo.
Is dit een bug in de nvidia software? Hoe kan ik alsnog de refreshrate op 75Hz instellen?
[...]
hoi, ik kon ook na een nieuwe installatie mijn resolutie niet wijzigen vanwege een zelfde soort fout. dit heb ik opgelost door zelf mijn xorg.conf aan te passen (al vaker gedaan)

Hier heb ik overigens een oplossing gevonden voor dit probleem mocht je het via nvidia-settings (grafisch) willen doen.
Voer deze drie stappen eerst uit in een terminal:
sudo mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.bak
sudo nvidia-xconfig
sudo nvidia-settings
Stap 1 maakt een backup
Stap 2 maakt een leesbare xorg.conf voor het nvidia-settings programma
Stap 3 maak de juiste instelling en sla deze op


Oke, dit werkt. Juiste configuratie gekozen, instellingen opslaan lukte.

Maar: als ik reboot kom ik niet in de GUI terecht. Ik kom in een commandline terecht. Ziet er hetzelfde uit als ctrl alt f2. (Sorry ben een beginneling, weet niet hoe dat heet)

Hoe krijg ik nu mn backup terug?

Ik heb nog even terug nagedacht over je antwoord in het vorige topic. Wellicht werkt het toch wel als je niet vergeet de wijziging op te slaan, zoals vermeld in stap 3.

Atentie Tabasco, mag je heeeel erg bedanken. Je hebt me pc-tje gered van een enkeltje uit het raam. Heel internet afgestruind en staat achteraf gewoon de oplossing op het Nederlandse forum, had ik alleen maar durven hopen.

Het mikkie werkt, tnx
Groetjes, Paul