Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost Fake HDR Look in Gimp  (gelezen 1254 keer)

Offline am11

  • Lid
Opgelost Fake HDR Look in Gimp
« Gepost op: 2011/07/11, 00:05:02 »
Hallo ik heb een plugin gedownload op de website
http://gimpology.com/submission/view/fake_hdr_look_in_gimp/
Weet/of kan iemand mij vertellen waarheen ik dit moet kopieren nadat ik dit heb uitgepak?
Mvg ;)
« Laatst bewerkt op: 2011/07/11, 06:14:30 door am11 »

Re: Fake HDR Look in Gimp
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/11, 01:42:01 »
Ja hoor, dat weet ik. Sluit GIMP even af. Zet het uitgepakte bestandje op een plek waar je het makkelijk terug kunt vinden, zodat je deze straks in de juiste map kunt plaatsen. Ga met de bestandsbeheerder (Nautilus, Dolphin of Thunar, maakt niet uit) naar je homemap. Maak met CTRL-H je verborgen mappen in je homemap zichtbaar (deze methode is voor Ubuntu en Xubuntu), en in Dolphin (in Kubuntu dus) doe je dit met ALT-. (het punt-teken). Dit maakt alle verborgen mappen zichtbaar.

Nu komt het: Ga naar de zojuist zichtbaar gemaakte map ".gimp-2.6". Klik deze open, en klik vervolgens het mapje "scripts" open. Selecteer het zojuist uitgepakte scm-bestandje naar dat mapje. Sluit je bestandsbeheerder af, en start GIMP op. Als het goed is, zie je onder "filters" of "script-fu" de plugin ergens staan. Dat zou het trucje moeten zijn.

Succes!  ;)

Groet,
Marqeaux.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline am11

  • Lid
Re: Fake HDR Look in Gimp
« Reactie #2 Gepost op: 2011/07/11, 06:14:02 »
Ja hoor, dat weet ik. Sluit GIMP even af. Zet het uitgepakte bestandje op een plek waar je het makkelijk terug kunt vinden, zodat je deze straks in de juiste map kunt plaatsen. Ga met de bestandsbeheerder (Nautilus, Dolphin of Thunar, maakt niet uit) naar je homemap. Maak met CTRL-H je verborgen mappen in je homemap zichtbaar (deze methode is voor Ubuntu en Xubuntu), en in Dolphin (in Kubuntu dus) doe je dit met ALT-. (het punt-teken). Dit maakt alle verborgen mappen zichtbaar.

Nu komt het: Ga naar de zojuist zichtbaar gemaakte map ".gimp-2.6". Klik deze open, en klik vervolgens het mapje "scripts" open. Selecteer het zojuist uitgepakte scm-bestandje naar dat mapje. Sluit je bestandsbeheerder af, en start GIMP op. Als het goed is, zie je onder "filters" of "script-fu" de plugin ergens staan. Dat zou het trucje moeten zijn.

Succes!  ;)

1000*dank het is gelukt.

Groet,
Marqeaux.

Re: Opgelost Fake HDR Look in Gimp
« Reactie #3 Gepost op: 2011/07/11, 19:24:35 »
Je kunt ook een echte HDR-bewerking maken met qtpfsgui.