Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit  (gelezen 36158 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Gepost op: 2015/02/06, 16:00:18 »
Citaat
De Spaanse fabrikant BQ brengt de eerste Ubuntu-telefoon volgende week voor het eerst uit in Europa. De smartphonemaker legt de Aquaris E4.5 Ubuntu Edition niet in de winkel, maar verkoopt hem alleen aan geïnteresseerden via 'flash sales' op plekken in Europa.

Waar die plekken zijn, kondigen BQ en Canonical aan via hun Twitter-accounts. Vervolgens is de telefoon voor korte tijd verkrijgbaar op de genoemde locatie, waarna de mogelijkheid om het toestel aan te schaffen verdwijnt. BQ en Canonical hebben dit plan ontvouwd op een eigen evenement waarvan de fabrikant op Facebook verslag doet.

De telefoon heeft een 4,5"-scherm met een resolutie van 960x540 pixels en draait op een quadcore MediaTek MT6582-soc, met vier Cortex A7-kernen op 1,3GHz. Het gaat om een gewijzigde versie van de al al langer bestaande Aquaris E4.5.

De mobiele versie van Ubuntu is al enkele jaren in de maak. Canonical onthulde de mobiele versie van zijn besturingssysteem zo'n twee jaar geleden. Canonical wil met het OS content uit diverse bronnen groeperen en overzichtelijk weergeven op pagina's, zoals een combinatie van video's van de telefoon, YouTube en Vimeo. De besturing werkt goeddeels met gebaren aan de rand van het scherm. Het is voor het eerst dat er een telefoon met het besturingssysteem daadwerkelijk uitkomt. De Auqaris E4.5 Ubuntu Edition gaat 169,90 euro kosten.
Bron

Eindelijk, daar is de eerste! €170 is niet eens zo'n gek hoge prijs, misschien ga ik 'm zelfs wel halen. De enige app die, volgens mij, nog niet voor Ubuntu Phone beschikbaar is, is WhatsApp. Voor de rest heeft 'ie een webbrowser, een e-mail applicatie en een agenda. Dat is alles wat ik eigenlijk nodig heb. Wat denken jullie ervan? Interesse?
Er is overigens ook een promo video gemaakt, die is hier te zien. Voor degenen die nog een walkthrough willen, die is hier.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/06, 17:23:42 door TopGear »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/06, 16:32:48 »
Grappig: de afgebeelde tijd == de gebruikte versie van Ubuntu
Ontopic. Zeker niet duur, € 170,-: daar zal vast wel klandizie voor komen.....

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/06, 20:13:05 »
Alleen erg gesloten op hardwarevlak, dus als je heel erg om open source-drivers geeft dan is het niet de beste keuze: http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=BQ-Ubuntu-Phone-MediaTek-Blobs

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/06, 23:16:35 »
€170 is een smak geld voor een speeltje dat hooguit een jaar meegaat! Ik heb ooit eens €300+ betaald voor zo'n ding en die eindigde binnen een jaar ergens in een verloren hoek bij mijn huis onder een verloren dekzeil in een verloren plas regenwater na een erg leuk feest met dito dames en misschien een ietsjepietsje teveel drank, misschien zei ik.

Sindsdien ben ik van de goedkoopste phones ever. Sinds een jaar heb ik een Chinees (bekend merk inmiddels, begint met een h en eindigt op een i, zes letters), €70 en nu met €20 korting dus nog maar €50 en dat ding doet zo'n beetje alles wat ik wil, incluis gps in het buitenland. Mijn dochter heeft er een van een ander merk, zelfde prijsklasse, en ook al minstens een jaar probleemloos in de lucht.

Maar: het zijn Androids. Van de week kreeg ik een update voor Google Maps aangeboden. Of ik akkoord wilde gaan met nieuwe functionaliteit om mijn gebruikersexperience te enhancen voor een nog soepeler mobiele ervaringsbelevenis? Moest ik wel akkoord gaan met de nieuwe Google-functie waarmee Google Bluetooth op mijn telefoon inschakelt om anderen rondom mij hun telefoon te laten leegzuigen. Niet dus. Zijn die lui nu gek geworden??

Ik hoor en lees hier maar weinig over de Firefox-phone, die ook maar €50 kost (na korting). Niemand heeft/gebruikt dat ding? Is ontworpen om jou geen onderdeel te laten worden van de grote Amerikaanse big-data-zuig-alles-leeg-wat-je-tegenkomt-machine die momenteel in aanbouw is: Google, Facebook, Twitter, Whatsup, Linkedin, Microsoft (op een afstandje, is een oud bedrijf, der dagen moe), en ik vergeet er nog wat.

Offline PKing

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/07, 08:30:53 »
Het zal best een leuk speeltje zijn, maar ze durven dus het gevecht niet aan met de grote jongens, en willen hun eigen niche markt maken zo lijkt het.

En Paul wij hebben hier 1 symbian telefoon die alles doet wat mijn eega wil :-*
Ik heb geen vrienden dus heb geen mobiel nodig :-*
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #5 Gepost op: 2015/02/07, 09:11:03 »
Ik heb na een lange tijd een S**** te hebben gehad nu ook een Chinese H***i. Nog leuker, ik weet hoe je die H***i uitspreekt, maar wat de advertenties er voor ons Hollanders van maken, prachtig! Het ding doet het puik, maar die verdraaide gebundelde en niet te verwijderen apps ergeren me fors. En dat wil maar telkens updaten.

Slim, ga je klanten spammen! Dus ik wil graag een open source telefoon zonder fratsen. Exact dezelfde argumenten (maar niet allemaal) als die spelen bij mijn keuze voor een ander computersysteem dan W****.

170 euro? Dat is wel wat meer dan de H***i, maar als het een fijn ding is, deal! Zodra de H***i op is dan en dat kon weleens een paar jaar duren. Het ding is goed gebouwd.

S**** komen er hier niet meer in. Dat bedrijf blijkt erg gemene methoden te hanteren in samenwerking met de detailhandel bij garantiekwesties. Daar hebben we nu voor de vierde keer mee te stellen en het is helemaal over.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #6 Gepost op: 2015/02/07, 10:22:55 »
Al sinds jaar en dag koop ik mijn telefoons in China....
De prijs is de drijfveer hiervoor, de prijzen die men hier rekent, al dan niet met een idioot duur contract eraan slaat nergens op.
Dan zegt men dat het chinese imitatie troep is, waarbij gemakshalve vergeten word dat die dure Iphone of samsung ook daar gemaakt word....

Maagoe, dit is een hele leuke ontwikkeling waar ik al een tijdje op wacht, want ooit introduceerde Mark de Ubuntu Phone zijnde een alround oplossing waarbij je zelfs geen computer meer nodig hebt.
Waar ik nog blijer van word is dat ze nu dus Ubuntu laten draaien op een telefoon met MediaTek chipset.

De telefoons die ik tot op heden gekocht had hebben allemaal een MediaTek chipset en die gasten geven weinig prijs WBT drivers......
Waardoor het moeilijk is om een Android ROM te maken, er word weliswaar aardig gerotzooid met de ROM's (www.needrom.com) maar het gaat niet soepel.

Nu Ubuntu erop draait, zie ik 2 mogelijkheden.......
Of ik kan nu mijn Huidige telefoon met een Ubuntu ROM verrijken of MediaTek heeft wat geheimen prijs gegeven waardoor het makkelijker word om ROM's te maken...
Hoe dan ook een goede ontwikkeling.

Ik zit in twijfel of ik deze Ubuntu phone er niet bij neem, ben zeer tevreden met mijn nieuwe snelle THL 5000.
Als hier Ubuntu op kan heb je wel iets speciaals.....  8-)
 
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #7 Gepost op: 2015/02/07, 16:45:24 »
@jvecht: Iedere grote smartphonemaker/-verkoper zet bloatware op z'n telefoons. Huawei, Samsung, HTC, Sony; allemaal doen ze het. Daarom is voor mij het kunnen rooten van mijn telefoon ook zo belangrijk. Dat is de enige manier om makkelijk van die bloatware af te komen. Nog fijner is het, vind ik, om meteen een custom ROM erop te zetten. Ik heb een jaartje geleden een Galaxy S IV gekocht vanwege de verwijderbare accu en het microSD-kaartslot. Natuurlijk wist ik direct al wel dat er veel bloatware op zou staan, maar zó veel had ik nou ook weer niet verwacht. Het zijn gewoon meerdere gigabytes gebleken. In zo'n geval is het heel fijn als je makkelijk een nieuwe recovery kan flashen (TWRP in mijn geval) en daarna een nieuwe ROM erop kan zetten. Ik draai nu een minimalistische, licht aangepaste AOSP gebaseerde 5.0.1 ROM - snel dat 'ie is! En die batterijduur, nog nooit heeft mijn telefoon zo lang zonder lader gekund. En dat is meteen het voordeel van de bekendere telefoons: je hebt meer keuzevrijheid qua ROMs. Ik heb zelf een Pipo M9 Pro, maar erg blij ben ik er niet mee. De SoC is gewoon niet snel genoeg om het FHD scherm te kunnen besturen, ik heb 'm open moeten halen omdat de wifi-kabels niet goed zaten en de batterijduur is gewoon niet zo geweldig. Was 'ie goedkoop? Zeker. Zou ik het nog eens doen? Nee, ik denk het niet. Ik betaal dan liever iets meer voor kwaliteit waar ik lang(er) mee doe, dan voor een tablet als dit. Misschien had ik een maandagmorgenmodel, dat kan natuurlijk ook.

Hier nog een video van Ubuntu Touch op de BQ telefoon

Dit is ook wel leuk nieuws. Even de specs van de MX4:
Scherm: 5,5"@ 2560x1536 (LCD)
CPU: Qualcomm Snapdragon 805 (4 kernen @ 2,5GHz)
RAM: 3GB
ROM: 32GB (met mogelijkheid tot microSD, -SDHC, -SDXC)
SIM: 1x microsim
De rest van de specs.
Twee manden oud filmpje waarin Ubuntu Touch op de MX4 tentoongesteld wordt.
Kijk alsjeblieft niet naar de reacties op die video...

De MWC2015 is van 2 tot en met 5 maart, dus dat duurt nog een maandje. Ik ben benieuwd naar de prijs van dit jochie, want de specs liegen er niet om. De website van Meizu zegt dat de 16GB versie $449,00 is en de 32GB versie $489,00 (resp. ~€400 en €430) is. Dat is veel geld en als Meizu zo veel geld wil vragen voor iets nieuws als Ubuntu Touch moet het wel on-ge-lo-fe-lijk goed zijn, zo lijkt mij. Anders verkoopt 't toch niet?
« Laatst bewerkt op: 2015/02/07, 16:49:22 door TopGear »

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #8 Gepost op: 2015/02/07, 18:07:01 »
Bloatware is in een handomdraai verwijderbaar. Maar ook ik koop liever Chinese smartphones gewoon omdat de ROMS zo goed als puur zijn enerzijds en anderzijds heb je echt waar voor je geld.
Ik heb nu de POMP W89 en ben daar uiterst tevreden over.

Voor de Ubuntu-telefoon; ik had het al lang opgegeven om er eentje te kopen.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #9 Gepost op: 2015/02/07, 23:30:52 »
Bloatware is in een handomdraai verwijderbaar.

Fijn om te horen! Maar de uiteenzetting van Topgear gaat me ver boven de pet. Mijn Chinees heeft trouwens ook allerlei bloatware waar ik van af zou willen. Is dat dan ook zo maar verwijderbaar in een handomdraai?

Het merk S**** komt er hier niet meer in, geen enkel van zijn producten. Maar goed, dat is niet iets voor dit Forum.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #10 Gepost op: 2015/02/08, 09:39:45 »
De app root-file explorer installeren, super-user installeren (to be on the safe side) en vervolgens de APK's eruit gooien via die explorer. Het is een werkje van een kwartier en je bent van alle bloatware vanaf.
Let op met Google apps ! Dat is technisch ook veelal Bloatware, maar vanaf dat je daar aan begint te prutsen met dingen eraf te gooien kan het zijn dat je globale ROM vierkant begint te draaien. Afblijven van de Google apps.

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #11 Gepost op: 2015/02/08, 09:56:42 »
Txs Joris,

Het zijn juist allemaal Google apps. Voor de rest valt het bij die Chinees dan wel mee. Nou, daar blijf ik dan toch beter af. Play books, Play dit, Play dat. Ik Play het  zelf wel, zeg. Maar goed, ik ben er verder dik tevreden over.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #12 Gepost op: 2015/02/08, 10:34:16 »
@jvecht.

Geen idee wat merk/model jij hebt, maar in principe is het mogelijk een andere rom erop te zetten.
Wat van belang is dat je weet welke chipset je erop hebt zitten.

Bij www.needrom.com kan je alles vinden, en dus ipv je huidige telefoon leeg te halen kan je ook een andere (waarschijnlijk verbeterde) ROM downloaden.

Met het programma TWRP kan je alles doen wat je wilt, dit is eigenlijk te vergelijken met bootlader GRUB van Ubuntu.
Er zitten vrij veel functies ingebouwd door die mannen.

In volgorde.
1. je telefoon rooten.  ( Bij voorkeur Superuser )
2. installeer Mobileuncle Tools.  (want hiermee kan je op de telefoon al belangrijke handelingen verrichten.)
3. Installeer TWRP
4. zoek een geschikte ROM voor jouw telefoon op www.needrom.com en installeer deze op je telefoon.

Als je telefoon geroot is dan kan je met Root Explorer alles verwijderen, kopieren, verplaatsen enz enz wat je maar wilt, gewoon een toppie bestands beheer programma.

Het is idd een nadeel dat die censuur  een boel troep erop gooien, en wat nog erger is het is in het chinees je hebt er geen zak aan....

Moderator edit: Beledigende tekst verwijderd.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/08, 12:52:56 door Ron »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #13 Gepost op: 2015/02/08, 11:33:18 »
Inderdaad enige reden om te kopen was om van die bloatware af te komen.
Heerlijk een menu met alleen dingen zichtbaar die je gebruikt.
Hoor ubuntu nog niet over welke hulp programma,s ze gebruiken voor gebruik met de telefoon.
Hoop zeker niet dat ze verwachten google te gebruiken.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #14 Gepost op: 2015/02/08, 11:56:13 »
Het is idd een nadeel dat die verwijderd een boel troep erop gooien, en wat nog erger is het is in het chinees je hebt er geen zak aan....

Hartelijk dank voor je uitleg. Het is een Huawei Y530-U00. Ik moet zeggen, als ik het allemaal hier zo beluister, zit er eigenlijk alleen een bergje Google apps op. En wat ik zo elders heb gegrepen is het een voorwaarde van Google om dat mee te leveren. Begrijpelijk, want ook bij Google moet de kachel branden.

Maar ja, ik gebruik van al die apps haast niks, op Google Maps na misschien. De rest wil almaar updaten, waarmee dit instapmodelletje telefoon weer op volloopt. Ik wil natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar bij gebrek aan dubbeltjes moet ik wel ... . :D

Geen Chinees op deze telefoon te vinden trouwens. Nette vertaling!
« Laatst bewerkt op: 2015/02/08, 16:41:07 door TopGear »
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #16 Gepost op: 2015/02/08, 13:39:32 »
Leuk, Joris! Txs!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Tom

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #17 Gepost op: 2015/02/08, 13:51:52 »
De Spaanse fabrikant BQ brengt de eerste Ubuntu-telefoon volgende week voor het eerst uit in Europa. De smartphonemaker legt de Aquaris E4.5 Ubuntu Edition niet in de winkel, maar verkoopt hem alleen aan geïnteresseerden via 'flash sales' op plekken in Europa.

Sorry trekt op geen bal ,en hoe zit dat met de garantie ,dienst na verkoop etc ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #18 Gepost op: 2015/02/08, 13:52:48 »
Wat ik me vooral afvraag (moet me toch wat beter inlezen aangaande Ubuntu Phone e.d.) : Is er een meerwaarde in het draaien van Ubuntu (of een afgeleide) op je desktop of laptop als je een Ubuntu Phone hebt? Kun je dan makkelijker met het toestel communiceren bijvoorbeeld, zijn er gedeelde instellingen via een Ubuntu(One?) Account?  Kortom hoe verhoudt de desktopversie zich tot de mobiele versie is eigenlijk mijn vraag.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/08, 20:16:10 door erik1984 »

Offline bwman

  • Lid
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #19 Gepost op: 2015/02/08, 22:08:17 »
hmm mooi van ubuntu mooie prijs ook voor het toestel maar ik denk dat ik nog even bij mijn nexus 5 blijf, gelukkig zonder bloatware trouwens, enkel stock android 5.01 en dat toestel gaat als een speer.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #20 Gepost op: 2015/02/09, 12:18:58 »
Het is idd een nadeel dat die verwijderd een boel troep erop gooien, en wat nog erger is het is in het chinees je hebt er geen zak aan....

Hartelijk dank voor je uitleg. Het is een Huawei Y530-U00. Ik moet zeggen, als ik het allemaal hier zo beluister, zit er eigenlijk alleen een bergje Google apps op. En wat ik zo elders heb gegrepen is het een voorwaarde van Google om dat mee te leveren. Begrijpelijk, want ook bij Google moet de kachel branden.
Het is idd wel zo dat er een paar programma's op moeten blijven staan als je gebruik wilt blijven maken van de playstore.
Sloop je die er ook af en wil je ooit iets erbij hebben is dat een moeilijke taak want dan moet je eerst de google proggies terug zetten, volgens mij dus geen aanrader of optie.

Citaat
Maar ja, ik gebruik van al die apps haast niks, op Google Maps na misschien. De rest wil almaar updaten, waarmee dit instapmodelletje telefoon weer op volloopt. Ik wil natuurlijk voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar bij gebrek aan dubbeltjes moet ik wel ... . :D
Je kan voor jezelf een lijstje maken met de nodige app's die je perse wilt hebben, ik lees google maps maar een mooi alternatief of voor erbij is ook Waze, google maps zou je kunnen verdenken van "spy the person"  =D

Ik zie bij "Needrom" niet jouw model.... niet dat dit direct nodig is, omdat je geen chinees import hebt, maar ik vind die custom ROM's altijd wel grappig omdat ze een boel zaken verbeterd hebben.
Voor mijn telefoon hadden ze bijv. het power profiel verandert en het batterij beheer programma van Lenovo werkend gemaakt waardoor je dus nog langer doet met de batterij.

Dat batterij gebeuren is wel iets waar ze heeel druk mee zijn  =D =D  en terecht .....

Maagoe...



I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #21 Gepost op: 2015/02/09, 12:35:30 »
Txs!

Het batterijtje van deze Chinees houdt het geweldig lang vol, vind ik. Tot je gebeld wordt of gaat bellen dan.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #22 Gepost op: 2015/02/09, 12:56:38 »
hmm mooi van ubuntu mooie prijs ook voor het toestel maar ik denk dat ik nog even bij mijn nexus 5 blijf

Ja, het is inderdaad een leuk toestel enzo maar ik houd het lekker op mijn huidige phones: af en toe de Jolla Phone voor smartphonezaken en mijn trouwe niet-smartphone Motorola RAZR V6 Maxx die ik al sinds 2007 gebruik  voor al het andere (incl. basic webbrowsing indien nodig) :)
« Laatst bewerkt op: 2015/02/09, 13:37:39 door Vistaus »

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #23 Gepost op: 2015/02/09, 23:26:04 »
Ik ben zeker ook geïnteresseerd in dit toestel. Ik heb sinds juni vorig jaar een Huawei, en dat is op zich wel een mooi toestel. Maar al die puinzooi van Google is me steeds méér-en-méér een doorn in het oog. Tegenwoordig staat mijn telefoon alleen nog in de ultrazuinige modus, zodat alleen de bel- en SMS-functie nog werken. Internetten doe ik wel op mijn laptops, en WhatsApp en Facebook hoef ik niet (tot afgrijzen van mijn vriendenkring, die helemáál niet zo kritisch zijn ten aanzien van de steeds enger wordende gebruikersvoorwaarden.)

Anyway: ik vind het wel jammer dat deze toestellen alleen via zogenaamde "flash-sales" zijn te verkrijgen. Dat betekent in beginsel dat het een obscuur object blijft, een niche. Wat ze ermee willen bereiken is mij een raadsel, maar ik vermoed dat het te maken heeft met "exclusiviteit". Maar dat strookt dan weer niet met de méér dan schappelijke prijs. Heel apart, mijns inziens.

Maar als ik de kans krijg om zo'n Ubuntu Phone te bemachtigen, dan grijp ik 'm zeker aan....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: BQ brengt eerste Ubuntu-telefoon volgende week uit
« Reactie #24 Gepost op: 2015/02/10, 05:51:10 »
Anyway: ik vind het wel jammer dat deze toestellen alleen via zogenaamde "flash-sales" zijn te verkrijgen. Dat betekent in beginsel dat het een obscuur object blijft, een niche. Wat ze ermee willen bereiken is mij een raadsel, maar ik vermoed dat het te maken heeft met "exclusiviteit". Maar dat strookt dan weer niet met de méér dan schappelijke prijs. Heel apart, mijns inziens.

Maar als ik de kans krijg om zo'n Ubuntu Phone te bemachtigen, dan grijp ik 'm zeker aan....
Ik denk dat ik weer naast elke kans grijp om er zo eentje te bemachtigen, en het zal weeral moeten gaan via PayPal, of creditcard (en die 2 dingen doe ik niet met het internet).
Moest de kans zich voordoen, vraag ik me wel af hoe zo'n FlashSale dan in zijn werk gaat. Ik ga niet elke dag alle Ubuntu-sites e.d. aflopen in de hoop dat ik een telefoon kan bemachtigen.

Slechte lancering van een al heel lang verwacht product.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort