Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] er is een fout opgetreden?  (gelezen 520 keer)

Offline chaos7

  • Lid
[opgelost] er is een fout opgetreden?
« Gepost op: 2008/12/23, 08:51:50 »

nu lees ik veel op dit forum maar dit was ik nog niet tegen gekomen.
ik open synaptic maar hoe nu verder?
via terminal wordt ik ook niet wijzer.
ben echt wel een digibeet merk ik.
het laatste wat ik gedaan heb is java installeren via software toevoegen en verwijderen.

greetz

« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 10:42:30 door chaos7 »
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: er is een fout opgetreden?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/23, 09:32:20 »
Filter in Synaptic op "gebroken"

Of anders zoek je op "Java"

Als het vakje links niet gewoon groen is, kijk dan bij hulp-->legenda voor de uitleg.


PS: dit is m'n 3000ste :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline chaos7

  • Lid
Re: er is een fout opgetreden?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/23, 10:41:55 »
gefeliciteerd met je 3000ste post

heb voor een 2de keer synaptic opgestart, gecontroleerd op gebroken, gechecked op java en tot mijn verbazing zie ik het icoontje niet meer staan.
gebroken gaf niets aan en java had ik 3 pakketjes met een groen blokje en voor de rest niets.
kan het zijn dat het systeem automatisch herstelt als je synaptic opent voor een 2de of een derde keer?

ik pas mijn topic aan met opgelost.

thanks.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: [opgelost] er is een fout opgetreden?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/23, 12:43:25 »
Herstellen is niet het echte woord. Veeleer is het dat hij dan opnieuw de pakketlijsten inleest en controleert op beschikbare updates. Waarschijnlijk is hij er daardoor uitgeraakt dat er uiteindelijk toch geen probleem was.

Waarom heb je Java trouwens geïnstalleerd via "Toevoegen/Verwijderen" ?  Niet dat dat niet mag, het is er voor bedoeld, maar je krijgt er geen voldoende informatie (IMHO) over de versie ("6") en de updatenummer (??).  Zelf heb ik reeds Versie 6 update 11 draaien. Die had ik eerst bij Java.com zelf gehaald, maar die installeerde niet goed en had uiteindelijk een andere directorystructuur dan de voorgaanden, waardoor (zelfs) ik verloren liep.  Heel de boel weggekieperd (da's allemaal terminalwerk) en dan heel even de softwarebronnen van Jaunty (!) multiverse toegevoegd. Alle Java-pakketten (jre, jdk en plugin) aangevinkt, even installeren en klaar. Dan weer die bron afzetten en vooral ondertussen niks anders geupdate, want er was wel keuze genoeg :P
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline chaos7

  • Lid
Re: [opgelost] er is een fout opgetreden?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/23, 15:18:34 »
ik kom van een Windows machine af en daar ben je gewend om niks te doen in een enige vorm van iets intikken om de simpele reden dat het anders niet werkt of erger je systeem opnieuw mag gaan installeren.
ik dacht ik doe de veilige manier al het andere moet ik mij nog eigen maken.
komt wel goed, ik lees mij heel veel in en struin alles fora's af op zoek naar info.

ooit leer ik het wel een keer, misschien een computerclubje op zoeken in omgeving zevenaar?

thanks
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt