Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie-advies gevraagd; dualboot ubuntu/upgraden van vista naar Windows 7  (gelezen 3580 keer)

Heren, dames
Wat is de beste strategie als ik besluit om mijn dualboot Ubuntu (99% van de tijd in gebruik) naast Vista die laatste te upgraden naar Windows 7
Ik heb nog steeds windows nodig vanwege Itunes voor mijn iphone van mijzelf en die van mijn vrouw, dus moet ik het blijven gebruiken. Zodra itunes ook onder ubuntu draait donder ik win helemaal weg, maar dat blijft nog even dromen.
Vraag:
Stel ik besluit al draaiend onder Vista te upgraden naar Windows 7. Dat zou ik kunnen doen, alleen ben ik bang dat de start-instellingen door Grub dan verdwijnen zodat ik alleen maar een windowsmachine overhoud en ik niet meer dual boot kan kiezen. Zou me niet verbazen namelijk als windows zonder pardon die dualboot eraf dondert.
Wat is de beste strategie om te voorkomen dat dit gebeurt ?? Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met deze vraag maar ik heb het hier niet gevonden.
Iemand een advies hoe te installeren/upgraden zonder dualboot er af te halen ??

senks ! O0
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

Ik zou de oplossing eerder zoeken in Windows XP/Vista in (Sun) Virtual Box.

Beiden opties overweeg ik, ik heb ook een 64 en 86 versie in Virtualbox draaien, de performance is niet echt geweldig en in combinatie met Itunes echt bagger. Itunes zuigt sowieso zwaar op het os, dus kies ik liever voor dualboot.
Hoe moet ik dan grub opnieuw installeren ?? is er een stap voor stap howto of tut te vinden ??
What's in a name....
AMD Zambezi FX6100, 16 Gb intern, Nvidia GTX650 TI, SSD Samsung 830, SSD Liteon 160 Gb. 1 HDD 500 Gb

1Swat

  • Gast
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=224351

Ik denk dat dat duidelijk genoeg is :P


Waarom zou je in godsnaam alleen voor Itunes je bagger-vista willen inruilen voor die rommel van een W7 ??
Blijf lekker bij XP hangen, dan ?
Dat is stukken beter en betrouwbaarder dan die 2 opvolgers !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

1Swat

  • Gast
Heb je ooit Win7 getest ...?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Als het om de snelheid gaat, is Win98SE misschien een optie?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Heb je ooit Win7 getest ...?
Heb de rc bekeken want alleen die is beschikbaar .

Ik ben trouwens iemand die zich verdiept in software en niet iemand die alleen naar het plaatje op de monitor kijkt !
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D