Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij herinstallatie Firefox wordt die niet automatisch in menu gezet  (gelezen 798 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik heb vandaag Firefox 1.5 volledig af gezwierd, als root alle verwijzingen naar Firefox eraf gegooid en alles terug geïnstalleerd wegens serieuze problemen met media in Firefox.

Nu verwacht ik dat 'ie dan "automatisch" een icoontje voor firefox in m'n toepassingen-menu zou plaatsen, zeker als ik dat installeer via Synaptic. Maar toch deed 'ie dat niet.

Hoe komt dat?

(ik heb het inmiddels zelf wel even opgelost via Alacarte menu-editor, maar ik blijf toch een beetje ongerust als een propere install via Synaptic NIET automatisch in het menu verschijnt)
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Bij herinstallatie Firefox wordt die niet automatisch in menu gezet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/29, 00:41:29 »
Citaat van: Jenske
Ik heb vandaag Firefox 1.5 volledig af gezwierd, als root alle verwijzingen naar Firefox eraf gegooid en alles terug geïnstalleerd wegens serieuze problemen met media in Firefox.

Nu verwacht ik dat 'ie dan "automatisch" een icoontje voor firefox in m'n toepassingen-menu zou plaatsen, zeker als ik dat installeer via Synaptic. Maar toch deed 'ie dat niet.

Hoe komt dat?

(ik heb het inmiddels zelf wel even opgelost via Alacarte menu-editor, maar ik blijf toch een beetje ongerust als een propere install via Synaptic NIET automatisch in het menu verschijnt)
Wanneer je op dat gebied wijzigingen hebt verricht dan kan het inderdaad zo zijn dat je zelf ff een menu-entry moet maken, maar dat komt dan echt alleen maar omdat je zelf de eerdere entry verwijderd hebt!

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Bij herinstallatie Firefox wordt die niet automatisch in menu gezet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/29, 11:36:18 »
Soms moet je de menu ook even herstarten voordat je iets ziet.

Offline Jenske

  • Lid
Bij herinstallatie Firefox wordt die niet automatisch in menu gezet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/29, 17:15:41 »
Citaat van: Kiwinote
Soms moet je de menu ook even herstarten voordat je iets ziet.
Het menu herstarten? Bedoel je daarmee ALT-BACKSPACE? Of is er nog een andere manier om enkel het menu te herstarten en niet heel GNOME (wat je in principe doet met ALT-BACKSPACE)?
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline Kiwinote

  • Lid
    • Launchpad
Bij herinstallatie Firefox wordt die niet automatisch in menu gezet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/30, 09:26:11 »
killall gnome-panel