Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Import .pcv bestand in Thunderbird  (gelezen 1969 keer)

Offline stevenvhb

  • Lid
Import .pcv bestand in Thunderbird
« Gepost op: 2014/03/21, 21:54:54 »
Hallo,

Met Windows XP heb ik een backup kunnen maken van mijn emails en instellingen van Thunderbird, met de tool Mozbackup.  Het .pcv bestand heb ik opgeslagen op een usb-stick.
Daarna heb ik Ubuntu geïnstalleerd op dezelfde computer.
Hoe kan ik op de nieuwe Ubuntu installatie dit .pcv bestand importeren in Thunderbird?

Groeten,
Steven

Re: Import .pcv bestand in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/21, 23:29:11 »
Op hun site:
Citaat
What's *.pcv format?
    It's a normal ZIP file. You can rename PCV to ZIP and extract files manually too.
http://mozbackup.jasnapaka.com/support.php#pcv-format

Je zou het dus gewoon moeten kunnen uitpakken in Ubuntu met het archiefbeheerprogramma dat standaard is geïnstalleerd. Binnen dat zipje zitten dan als het goed is weer de mappen die je naar de Thunderbirdmap in Ubuntu kunt kopiëren.

Offline stevenvhb

  • Lid
Re: Import .pcv bestand in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2014/03/22, 11:25:17 »
Ik heb het .pcv bestand kunnen uitpakken in Ubuntu.  Ik zie dat er heel wat mappen en bestanden in het uitgepakte bestand zitten:  extensions, ImapMail, Mail ...
Ik ben nog niet zo goed thuis in de mappenstructuur van Ubuntu. 
Welke uitgepakte mappen en bestanden kan ik overbrengen naar de Thunderbird folder? 
Hoe kan ik naar deze Thunderbird folder gaan?  In mijn persoonlijke map vind ik de Thunderbird folder niet terug.

Re: Import .pcv bestand in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2014/03/22, 11:28:59 »
Doe in in je Persoonlijke map de sneltoets CTRL+H
Nu zie je onder je normale mappen als het goed is mappen met een . ervoor. Zoek naar de .thunderbird-map. Kopieer de uitgepakte dingen (die je dus uitpakte uit dat bestand) in de profielmap in je .thunderbird-map. Je profielmap is die map zoiets heet als "ddifijreier.default".