Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Website releaseparty  (gelezen 2601 keer)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Website releaseparty
« Gepost op: 2009/03/01, 17:26:01 »
De party's van de vorige twee releases, hardy en Intrepid, waren een groot succes. En om ervoor te zorgen dat het een groot succes blijft is het belangrijk dat er een website komt die iedereen kan informeren, www.releaseparty.eu is die website.  :P
De afgelopen twee keren heb ik een site (mede met hulp van de Belgen :)) gemaakt en deze bijgehouden. Echter ik heb nu hele andere plannen en geen tijd / mogelijkheid meer om de site opnieuw te updaten voor de nieuwe party's. Daarom ben ik opzoek naar iemand die het van me kan overnemen.  :rolleyes:

Wat je nodig hebt is het volgende, kennis van html, css en php, zo'n 5 a 6 uur om de site op te tuigen en een uurtje of wat per week om de site een beetje bij te houden. Als je een beetje handig bent waarschijnlijk zelfs minder. ;)

Het is leuk en dankbaar werk, want je ziet de statistieken omhoog vliegen bij het aanbreken van de party's. Daarnaast help je ook bij het meer bekend maken van Ubuntu en het onder de aandacht brengen van een prachtig nieuw besturingssysteem. Laat het weten als je denkt dat het iets voor je is!  :)

Raggar

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Website releaseparty
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/01, 17:37:00 »
Misschien is het handig om ook een berichtje in Ubuntu-NL sectie te plaatsen.
Zelf kan ik jammer genoeg niet vanwege gebrek aan vrije tijd
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Double12

  • Lid
Re: Website releaseparty
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/01, 17:40:24 »
Misschien is het handig om ook een berichtje in Ubuntu-NL sectie te plaatsen.
Zelf kan ik jammer genoeg niet vanwege gebrek aan vrije tijd
Daar komt het bericht net vandaan, het stond in het topic van de install parties.
Hier hoop raggar, hoewel er maar weinig PHP aan te pas komt, meer mensen met PHP-ervaring te vinden.

Re: Website releaseparty
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/01, 17:49:04 »
Ik heb kennis van de genoemde talen, wat moet er precies gebeuren? Ik ben grafisch zeer zwak, je ziet mij geen logo's enzo maken...

Offline Double12

  • Lid
Re: Website releaseparty
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/01, 20:20:16 »
Ik heb kennis van de genoemde talen, wat moet er precies gebeuren? Ik ben grafisch zeer zwak, je ziet mij geen logo's enzo maken...
Je hoeft geen logo's te maken volgens mij.
In het makkelijkste geval houd je gewoon de huidige indeling van de website. Het enige waar je voor moet zorgen is dat hij gevuld is met actuele informatie van de Intrepid parties. Organisatoren van parties zullen ook wel een stukje over hun party sturen, wat je dan op de desbetreffende pagina moet plaatsen.

Re: Website releaseparty
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/01, 20:26:50 »
Hierbij meld ik me aan :)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: Website releaseparty
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/01, 20:28:33 »
Ik heb kennis van de genoemde talen, wat moet er precies gebeuren? Ik ben grafisch zeer zwak, je ziet mij geen logo's enzo maken...
Je hoeft geen logo's te maken volgens mij.
In het makkelijkste geval houd je gewoon de huidige indeling van de website. Het enige waar je voor moet zorgen is dat hij gevuld is met actuele informatie van de Intrepid parties. Organisatoren van parties zullen ook wel een stukje over hun party sturen, wat je dan op de desbetreffende pagina moet plaatsen.

Inderdaad, het gaat met name het huidige aanpassen naar iets dat ook past bij de nieuwe release. Als het goed is kun je de huidige site zo overnemen en het slechts een beetje aanpassen. De stukjes worden vaak al aangeleverd door anderen en hoef je er alleen maar op te zetten.
Daarnaast, een echte doorgewinterde php programmeur of designer is een beetje teveel van het goede. Als je alles kunt handhaven op het huidige niveau dan is het al lang goed. De meeste dingen zijn ook al lang klaar maar moeten slechts aangepast worden. Het is niet veel werk maar iemand moet het op zich willen nemen. Jij???  =D ;)

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: Website releaseparty
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/01, 20:29:39 »
Hierbij meld ik me aan :)
Je was me voor, maar zeker goed! Ik geef het even door en dan neem ik later contact met je op!

Raggar

Re: Website releaseparty
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/02, 07:41:19 »
Als ik de website zo bekijk, lijkt het me een joomla website. Heel eenvoudig te onderhouden dus (ik heb er zelf 2 gemaakt) Als jullie hulp nodig hebben, kan je op mij wel rekenen.

Gr Karel,

Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: Website releaseparty
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/02, 09:12:03 »
Als ik de website zo bekijk, lijkt het me een joomla website. Heel eenvoudig te onderhouden dus (ik heb er zelf 2 gemaakt) Als jullie hulp nodig hebben, kan je op mij wel rekenen.

Gr Karel,


Het is geen joomla website, het is een handgebouwde site met een blogsysteem (CuteNews). Wanneer je ervaring hebt met Joomla! dan is dat een leuke basis, mits je templates hebt gemaakt. Daar heb je ook een dosis html en css nodig icm php.   

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: Website releaseparty
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/05, 16:29:23 »
Als er nog hulp nodig is, ben ik ook beschikbaar. :)

Re: Website releaseparty
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/06, 20:54:16 »
Beste mensen, alvast bedankt voor alle aanmeldingen maar ik vermoed dat we al iemand hebben. mocht dat niet zo zijn of mocht er nog extra hulp nodig zijn, dan weten we jullie te vinden.
Bedankt he.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Re: Website releaseparty
« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/17, 12:49:25 »
Hoi allemaal,

Helaas heb ik niet bij de party's aanwezig kunnen zijn maar ik wil wel even mijn complimenten maken voor de gene(n) die de website hebben geupdate en aangepast! Het ziet er netjes uit en volgens mij zijn de party's een succes geworden.
Op het moment zit ik in Turkije (www.cycling2tibet.org) en heb ik dus geen tijd gehad om ook maar even te kijken op de site, dus voor mij was het net een aangename verassing. Helaas na de party's.

Keep up the good work en ga zo door!

Re: Website releaseparty
« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/17, 14:12:37 »
Hoi raggar,

bedankt voor je compliment :D De website is nog niet af, ik ben van plan om hem te herschrijven in OOP (obkectgeoriƫnteerd) met extra mogelijkheden als verslagen van de parties enz...

Ik zit nu wat rond te neuzen op de site van je fietsproject, erg mooi wat je doet, hou vol :)