Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Helft nederlands, andere helft engels.  (gelezen 816 keer)

[Opgelost] Helft nederlands, andere helft engels.
« Gepost op: 2011/03/19, 20:58:14 »
Hallo,

Heb vanmiddag een cd gebrand met ubuntu erop omdat ik een gamerspc krijg en deze laptop wel kan gebruiken met ubuntu.
Nu stop ik de cd erin en laat ik hem booten via de cd.

Dan moet je een taal kiezen en kun je uitproberen of installeren kiezen.
Ik heb uitproberen gedaan om te kijken of ik het iets vind.
Het bevalt me opzich wel alleen een ding irriteerd me en heb ik een vraag over.


De balk bovenaan is engels, en ook sommige teksten zijn engels, en sommige dingen zijn weer nederlands.
bij de taalinstellingen staat alles in het nederlands dus ik snap het niet echt.
Nu vraag ik me af.. moet dit nog vertaald worden door middel van een update, komt het omdat ik m via een cd run (is dit niet als je m installeert) of wat.


Alvast bedankt!
- Robin
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 21:34:43 door robinrock96 »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Helft nederlands, andere helft engels.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/19, 21:06:44 »
Beste Robinrock96, allereerst welkom hier  ;)

Het klopt dat in een live-sessie (dus nog niet geinstalleerd, maar draaiend vanaf je cd-station) de talen nog niet perfect kloppen. Als je Ubuntu echt installeert, worden de talenpakketten ook geheel meegeinstalleerd, en staat als het goed is alles in de taal die je kiest.

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Helft nederlands, andere helft engels.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/19, 21:08:11 »
Beste Robinrock96, allereerst welkom hier  ;)

Het klopt dat in een live-sessie (dus nog niet geinstalleerd, maar draaiend vanaf je cd-station) de talen nog niet perfect kloppen. Als je Ubuntu echt installeert, worden de talenpakketten ook geheel meegeinstalleerd, en staat als het goed is alles in de taal die je kiest.

Succes!
Hartstikke bedankt!
weer een last minder van mijn schouders ;)
Als het aan mij ligt kunnen jullie deze discussie sluiten.
Btw: Bedankt voor het snelle antwoord.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Helft nederlands, andere helft engels.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/19, 21:09:05 »
Als je vraag beantwoord is, wil je dan [Opgelost] in je topictitel zetten?

Veel plezier met Ubuntu  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Helft nederlands, andere helft engels.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/19, 21:12:20 »
Als je vraag beantwoord is, wil je dan [Opgelost] in je topictitel zetten?

Veel plezier met Ubuntu  ;)
Oke zal ik zo doen,
Maar nu heb ik weer een vraag >.<
Ik lees net iemand die een laptop heeft en de netbook versie van ubuntu.
Op mijn cd staat gewoon de gnome desktop.

Nu heb ik een laptop (Intel pentium, 32 bits etc) dus moet ik dan ook de netbook versie hebben of zit ik gewoon goed met de gnome?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Helft nederlands, andere helft engels.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/19, 21:33:01 »
De netbook versie is speciaal voor netbooks. Met de gewone gnome desktopversie kan je ook alles doen. Ik zou eerst met de laptopversie eens kennis maken, en als je eens een netbookversie erop wilt zetten (een enkeling heeft dat), dan kan dat altijd nog.

Btw, bovenaan de pagina's van dit forum zie je 'Nederlandse documentatie' staan, dat is onze wiki. Daarnaast is er nog een handige site van medeforumlid Pjotr: http://sites.google.com/site/computertip , daar kan je ook massa's info vinden.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: [Opgelost] Helft nederlands, andere helft engels.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/19, 21:56:31 »
Als je Ubuntu heb geïnstalleerd is hij in het Nederlands, althans als je de stappen op mijn site heb gevolgd. klik
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu