Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Newsleecher in WINE  (gelezen 7369 keer)

Newsleecher in WINE
« Gepost op: 2008/05/07, 09:41:36 »
Hallo,

Kan er iemand bevestigen of Newsleecher bolt onder WINE?

Dank


Offline charclo

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/07, 18:30:06 »
Het is altijd beter om native applicaties te gebruiken, kijk eens naar lottanzb, dit is een goede vervanger voor newsleecher.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/24365
http://www.lottanzb.org/
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Newsleecher in WINE
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/07, 18:47:21 »
begrijp ik maar er is nergens een supersearch bij die programmas.

Momenteel gebruik ik openftd met NNTPgrab; nochmaals zonder supersearch

Offline charclo

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/07, 19:36:10 »
Je kan toch gewoon op binsearch.info zoeken, een nzb maken en zo downloaden?
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

Offline elspierre

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/07, 19:37:42 »
Installeer Grabit 1.7.1 beta onder Wine. Werkt perfect en je hebt ook een searchfunctie.
Groetjes,
Pierre

Offline kamelot

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/07, 21:43:21 »
newsleecher weet ik van dat hij niet werkt kijk maar eens op het newsleecher forum .
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Offline ivo

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/07, 21:47:37 »
Citaat van: charclo
Je kan toch gewoon op binsearch.info zoeken, een nzb maken en zo downloaden?
Ja inderdaad super, die knop ontdekte ik laatst toevallig, om een nzb te laten genereren op de web site. Laat binsearch het zoekwerk maar doen....... Dan voer ik later die nzb wel aan klibido, die lust hem rauw! :-)
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline kamelot

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/07, 22:47:30 »
Citaat van: kamelot
newsleecher weet ik van dat hij niet werkt kijk maar eens op het newsleecher forum .
Heb net even op het newsleecher forum gekeken .
Kijk is bij dit topic.
http://www.newsleecher.com/forum/viewtopic.php?t=13822&postdays=0&postorder=asc&start=75

Hij laat nu best snel bij mij maar hang me er niet aan op hij draaid volgens hun nog steeds niet goed
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Mightya

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/08, 00:10:32 »
Klibido werkt bij mij geweldig.
Haal 800kb/s dat vind ik wel netjes (xp 515kb/s)
Ik heb zelf @home server en dat vind ik goe zat :P voor wat films.

Dus waarom newsleecher

Azalin

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/08, 07:55:58 »
KLibido is voor KDE ... als je dat niet hebt of je wilt niet al die KDE libraries in je Gnome systeem geinstalleerd hebben dan is PAN ook wel een optie. Maar ik kan me toch voorstellen dat iemand bij Newsleecher wil blijven.. ik ken het programma ... in het verlopen ook voor betaald en het werkt best prettig. Volgens mij draait het gewoon onder Wine, ik zal het eens een poging wagen onder CrossOver Office, ik zal mijn bevindingen wel doorgeven.

Jean_

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/08, 10:28:56 »
Ik vind newsleecher nog steeds prettiger dan native apps.
Het draait hier prima onder hardy met wine.
Truuk is om op te starten als volgt:
wine-pthread 'pad_naar_newsleecher_drive_c/newsLeecher.exe'
Een tijdje geleden is er ook een script gepost maar dat werkt bij mij onder hardy niet meer en dit loopt verder als een trein.

Newsleecher in WINE
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/08, 10:49:46 »
Citaat van: Jean_
Ik vind newsleecher nog steeds prettiger dan native apps.
Het draait hier prima onder hardy met wine.
Truuk is om op te starten als volgt:
wine-pthread 'pad_naar_newsleecher_drive_c/newsLeecher.exe'
Een tijdje geleden is er ook een script gepost maar dat werkt bij mij onder hardy niet meer en dit loopt verder als een trein.
leuk, dus eerst newsleecher gewoon installeren in WINE en dan uw truuk toepassen ?

Azalin

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/08, 11:46:54 »
Ik heb newsleecher eens in een bottle van CrossOver Office ge"installeerd, het fijne is dat je dan helemaal niets hoeft te doen, draait als een trein. Hij kon eerst de tijdelijke map niet vinden, maarja, die was ook nog niet aangemaakt ... Verder als een trein dus. Onder "gewoon" Wine zou het dus ook moeten werken.

Newsleecher in WINE
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/08, 19:05:08 »
Citaat van: Jean_
Ik vind newsleecher nog steeds prettiger dan native apps.
Het draait hier prima onder hardy met wine.
Truuk is om op te starten als volgt:
wine-pthread 'pad_naar_newsleecher_drive_c/newsLeecher.exe'
Een tijdje geleden is er ook een script gepost maar dat werkt bij mij onder hardy niet meer en dit loopt verder als een trein.
werkt niet in terminal ik krijg de volgen de melding :wine: cannot find '/home/dirk/.wine/drive_c/Programma'

achter programma stopt hij ik had wel dit ingevuld :wine-pthread /home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher.exe

Offline vanadium

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/08, 21:00:23 »
De wine versie van Hardy heeft een serieus probleem met het correct linken naar je schijven. Installeer in plaats de laatste wine versie. Het is zeer gemakkelijk, aangezien de mensen van wine ook een repo aanhouden. Wellicht is het best van eerst de bestaande versie te verwijderen. Dan voeg je de repo van wine toe, en herinstalleer je wine via synaptic. Mystereuze wine problemen in Hardy die er in Gutsy niet waren zijn opeens verdwenen...

Azalin

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #16 Gepost op: 2008/05/08, 22:49:40 »
Citaat van: dendirk
Citaat van: Jean_
Ik vind newsleecher nog steeds prettiger dan native apps.
Het draait hier prima onder hardy met wine.
Truuk is om op te starten als volgt:
wine-pthread 'pad_naar_newsleecher_drive_c/newsLeecher.exe'
Een tijdje geleden is er ook een script gepost maar dat werkt bij mij onder hardy niet meer en dit loopt verder als een trein.
werkt niet in terminal ik krijg de volgen de melding :wine: cannot find '/home/dirk/.wine/drive_c/Programma'

achter programma stopt hij ik had wel dit ingevuld :wine-pthread /home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher.exe
Zorg wel dat je om  /home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher.exe " (aanhalingstekens dus) hebt staan, anders wordt de opdrachtregel afgebroken zodra er een spatie tegen wordt gekomen. Dus:

wine-pthread "/home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher.exe"

Newsleecher in WINE
« Reactie #17 Gepost op: 2008/05/09, 07:23:52 »
bedankt maar ik krijg nog steeds dezelfde melding :   wine: cannot find '/home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher.exe'

Azalin

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #18 Gepost op: 2008/05/09, 07:56:17 »
moet Programma Bestanden niet Program Files zijn?

Azalin

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #19 Gepost op: 2008/05/09, 07:58:24 »
sterker nog, ik mis ook je newsleecher map in dezen.
Probeer dit eens:

wine-pthread "/home/dirk/.wine/drive_c/Program Files/NewsLeecher/NewsLeecher.exe"

Jean_

  • Gast
Newsleecher in WINE
« Reactie #20 Gepost op: 2008/05/09, 08:34:54 »
Citaat van: dendirk
leuk, dus eerst newsleecher gewoon installeren in WINE en dan uw truuk toepassen ?
Ja tenminste hier werkt het. :)

Wel het goede pad aangeven en als er spaties inzitten zoals bij Program Files, dan "" eromheen.

Newsleecher in WINE
« Reactie #21 Gepost op: 2008/05/09, 17:37:50 »
wine-pthread "/home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher/NewsLeecher.exe"

Deze werkt :)

OK kan ik hier voor een snelkoppeling maken ? want als ik de terminal window sluit dan stopt newsleecher en moet ik heel deze regel weer intypen.

Dank

Offline shappie

  • Lid
Newsleecher in WINE
« Reactie #22 Gepost op: 2008/05/09, 19:08:42 »
Citaat van: dendirk
wine-pthread "/home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher/NewsLeecher.exe"

Deze werkt :)

OK kan ik hier voor een snelkoppeling maken ? want als ik de terminal window sluit dan stopt newsleecher en moet ik heel deze regel weer intypen.

Dank
Lijkt mij gewoon een item aanmaken in je menu met als opdrachtregel wat je tenet zei (wine-pthread "/home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher/NewsLeecher.exe"). Als dat nog niet werkt een script maken en die writable maken, maar weet niet precies meer hoe dat moet dus zoek even op het forum hiervoor. (om een menu item te maken moet je rechtermuisknop op het menu en dan menu editor (ofzo, zit nu niet onder ubuntu))
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Newsleecher in WINE
« Reactie #23 Gepost op: 2008/05/09, 22:25:20 »
bedankt, maar zo werkt het hier niet met de opdrachtregel.

toch bedankt voor de moeite :)

Newsleecher in WINE
« Reactie #24 Gepost op: 2008/05/11, 06:28:06 »
Is er iemand die voor mij met onderstaande regel een snelkoppeling kan maken?
Ik heb geprobeerd dit te doen via toepassingen/menu's bewerken , echter zonder resultaat.

wine-pthread "/home/dirk/.wine/drive_c/Programma Bestanden/NewsLeecher/NewsLeecher.exe"

Alvast bedankt