Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen  (gelezen 1757 keer)

Bantoe

  • Gast
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Gepost op: 2008/05/27, 09:07:05 »
Na de nodige inspanning is het me gelukt mijn Broadcom 4306 wireless kaart in Ubuntu 8.04 te installeren. Ik heb hiervoor een draadverbinding gebruikt, de laatste updates geïnstalleerd en de b43-fwcutter geactiveerd.

Als ik de draadloze verbinding in de zwervende modus zet, krijg ik keurig een paar netwerken in mijn omgeving te zien, inclusief dat van mijzelf. Na het inbrengen van de wachtwoordgegevens, blijft de verbinding op 0% staan. Na enige tijd keert het menu waarin om de wachtwoordzin gevraagd wordt weer terug (WEP 128 Hex). Hetzelfde gebeurt als ik de handmatige configuratie toepas en de verbinding uit de zwervende modus haal. Nu ik op dit punt ben gekomen, geef ik het op.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

Dick

Offline Ramana

  • Lid
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/27, 17:43:16 »
Ik krijg het WPA ook niet voor elkaar, met WEP wel (door een andere sleutel te kiezen, bestaande uit de cijfers 1 t/m 0 en de letters a,b,c,d en f.

zie ander draadje, daarin schreef ik:


Even terug naar het probleem met het niet accepteren van het WW. Ik kan het nu niet testen, maar ik denk dat de oorzaak in de netwerkmanager zit. Na wat Googlen, zou ik dit t.z.t. met Ubuntu willen testen:

(Ethernet los, geen firewall, MAC filtering, NetworkManager, Wifi-Radar e.d)

1). Installeer wpa-supplicant   (sudo apt-get install wpasupplicant)

2). Controleer in console met iwconfig en iwlist scan of draadloos netwerk wordt herkend

3). Zet ascii-sleutel om in hex-sleutel: wpa_passphrase

network={
ssid="test"
#psk="12345678"
psk=fe727aa8b64ac9b3f54c72432da14faed933ea511ecab1 5bbc6c52e7522f709a
}

4). Pas /etc/network/interfaces aan:
wpa-driver wext
wpa-ssid
wpa-ap-scan 2
wpa-proto RSN  
wpa-pairwise CCMP
wpa-group CCMP
wpa-key-mgmt WPA-PSK
wpa-psk

5). Herstart netwerk: sudo /etc/init.d/networking restart

of het werk heb ik niet uitgetest.

Offline Duckie

  • Lid
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/27, 20:38:06 »
Met het gevaar dat ik mezelf herhaal:
http://wicd.sourceforge.net/download.php
____________________________________________

Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/27, 21:34:03 »
Hoi,

Ik heb ook al wat problemen gehad met draadloos. Zo kom ik bijvoorbeeld bij opstart altijd automatisch terecht op het netwerk van de buur dat onbeveiligd is. Ik dacht...laat ik die wicd eens installeren...

Zo gezegd zo gedaan...heb van naaldje tot draadje de installatieprocedure gevolgd zoals aangegeven op sourgeforge.... maar dat ding werkt niet. Ik krijg bij opstart onmiddellijk internetverbinding, maar zie nieyt meer welk netwerk (het mijne of de buur). Ik vermoed de buur want hij vroeg mijn wachtwoord niet.

In mijn panel staat een icoontje (not connected) waarmee ik niks kan doen. Ik kan kiezen voor connect, maar ik zie niks. Ook zie oik niet alle netwerken in bereik.
In toepassingen,.internet zie ik ook een picto...ik klik erop en er gebeurt niks....

Tips? Of afsmijten die boel??

Offline petervs

  • Lid
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/27, 21:56:10 »
Citaat van: acousticghille
Hoi,

Ik heb ook al wat problemen gehad met draadloos. Zo kom ik bijvoorbeeld bij opstart altijd automatisch terecht op het netwerk van de buur dat onbeveiligd is. Ik dacht...laat ik die wicd eens installeren...
Ik hoor veel goeds van wicd, maar wat jij had, had ik precies zo, en kon het zo oplossen ( in networkmanager) :
http://live.gnome.org/DarrenAlbers/NetworkManagerFAQ#head-bef25c7fff6853c702b745626a9b6fb40058f0e4
Ubuntu MATE 16.04

Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/27, 22:08:48 »
Man daar ben ik al een tijdje naar op zoek. Bedankt.

Heb eerst eens een herinstallatie gedaan van Wicd, aangezien je daar zo veel goeds over hoort;-)
Ik kreeg het nu wel aan het werk. Ik heb nu mijn netwerk als automatisch connecten aangevinkt...benieuwd wat dat in de toekomst gaat geven. In elk geval bedanbt joh!!

Offline petervs

  • Lid
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/27, 22:35:44 »
Citaat van: Duckie
Met het gevaar dat ik mezelf herhaal:
http://wicd.sourceforge.net/download.php
Lijkt mij ook:Networkmanager heeft soms problemen met broadcom drivers (WEP) :
http://live.gnome.org/DarrenAlbers/NetworkManagerFAQ#head-2f7536de6f8c5a666a9d5ac8acf1d65feb3da945
Ubuntu MATE 16.04

Bantoe

  • Gast
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/28, 08:42:26 »
Citaat van: Duckie
Met het gevaar dat ik mezelf herhaal:
http://wicd.sourceforge.net/download.php
Ik heb, na de netwerk manager via Synaptic verwijderd te hebben, WICD via wicd_1.4.2-1-all.deb geïnstalleerd.

WICD geeft de beschikbare netwerken aan, maar is niet in staat op mijn netwerk een IP adres te verkrijgen.

Nadat ik een statisch IP adres heb ingevoerd stopt hij niet meer met het leggen van een verbinding. Ook na een volledige verwijdering van WICD, het opschonen van de etc/network/interfaces file, een herstart van de computer en herinstallatie via Synaptic, gaat WICD direct weer over tot het vastleggen van een statisch IP adres en kan ik de instellingen van het programma niet meer openen. Blijkbaar zijn de gegevens ergens opgeslagen. Maar ik zou niet weten waar. Iemand een idee waar ik het zoeken moet?

Ik zal nog maar eens een vaste draadverbinding uitleggen  (is nogal een gedoe in een groot huis) en dan WICD alsnog binnenhalen op de voorgeschreven manier. Wellicht gaat het dan lukken. Tenzij die gegevens van een statisch IP adres 'vastgeroest' zitten ...

Offline Duckie

  • Lid
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/28, 11:02:17 »
Die problemen met een IP adres herken ik niet, maar ik gebruik sowieso statische IP adressen.
Ik heb Wicd geïnstalleerd d.mv. het toevoegen van de repo, maar het lijkt me niet dat het daardoor komt.
De versie die ik toen gekregen heb is 1.4.2.

De instellingen van Wicd staan als het goed is in /opt/wicd/data, misschien dat je daar iets mee kunt.
____________________________________________

Bantoe

  • Gast
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/28, 15:01:58 »
Citaat van: Duckie
Die problemen met een IP adres herken ik niet, maar ik gebruik sowieso statische IP adressen.
Ik heb Wicd geïnstalleerd d.mv. het toevoegen van de repo, maar het lijkt me niet dat het daardoor komt.
De versie die ik toen gekregen heb is 1.4.2.

De instellingen van Wicd staan als het goed is in /opt/wicd/data, misschien dat je daar iets mee kunt.
Bedankt! Met het wissen van enkele bestanden in /opt/wicd/data is het probleem van het blijven hangen in het verbinden van een statisch ip-adres opgelost.

Inmiddels met de draad wicd en nog een paar bestanden gedownload en geïnstalleerd. Ook nu lukt het niet een ip-adres te verkrijgen. Dat lukte wel met de draadverbinding. Het draadloos netwerk wordt gesignaleerd. De WEP sleutel heb ik ingevoerd. In 'voorkeuren' ga ik uit van een broadcom setting, vanwege mijn bcm netwerkkaart.
Wat zie ik over het hoofd of wat moet er nog meer gebeuren?

Offline petervs

  • Lid
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/28, 20:48:39 »
Werkt het zonder beveiliging wel?
Ubuntu MATE 16.04

Bantoe

  • Gast
Draadloos netwerk blijft wacthwoord vragen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/28, 23:33:16 »
Citaat van: Schiemanski
Werkt het zonder beveiliging wel?
Als ik in het modem de security (WEP sleutel) uitzet en het netwerk onbeveiligd is, dan lukt het ook niet om een IP adres te verkrijgen.

Ik sluit dit draadje nu af, omdat het eigenlijke probleem (draadloos blijft wachtwoord vragen) niet meer het eigenlijke probleem lijkt te zijn. Het lukt noch in netwerk-manager, noch in wicd een ip-adres te krijgen. Ik start een nieuw draadje met vragen over wicd.

Bedankt voor jullie meedenken tot dusver!