Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bootlog  (gelezen 766 keer)

Bootlog
« Gepost op: 2008/11/26, 19:05:52 »
goedenavond,

ik heb een probleempje met m'n usb devices want ik krijg enkele errors in het opstarten.
dus had ik graag mijn opstart log hier gepost, maar hoe kan ik mijn boot van ubuntu 8.10 loggen? waar kan ik dit bestandje vinden?

wie kan mij helpen? en wie kan mijn probleem met m'n usb devices oplossen?

Mvg Desert_Eagle
Mvg Desert_Eagle

Re: Bootlog
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/26, 19:35:03 »
Meteen na het opstarten dmesg typen. Daar staat alles wat tijdens het opsatarten voorbij vliegt.

Re: Bootlog
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/26, 20:06:22 »
Voor een grafische weergave: Systeem>Beheer>Systeemlogboek, voor KDE styp je in het zoekvak in "systeemlogviewer" en start het logprogramma in de zoekresultaten.

Re: Bootlog
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/26, 21:11:21 »
Voor een grafische weergave: Systeem>Beheer>Systeemlogboek, voor KDE styp je in het zoekvak in "systeemlogviewer" en start het logprogramma in de zoekresultaten.
Meteen na het opstarten dmesg typen. Daar staat alles wat tijdens het opsatarten voorbij vliegt.
Jullie zijn bedankt, ik heb het gevonden. nu nog een ander klein vraagje

hoe kan ik ipv de laadbalk van ubuntu veranderen in die tekst die er soms zo opkomt? want het is die tekst die ik eigenlijk moet hebben

soms geeft hij errors en soms ook niet, en ik ben er nog niet uit hoe dat komt. m'n laptop piept soms door die errors en stop na een tijdje wanneer ubuntu bijna is geladen
Mvg Desert_Eagle