Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: toegang file system  (gelezen 598 keer)

MKY

  • Gast
toegang file system
« Gepost op: 2007/06/15, 17:35:06 »
Hoi allemaal,

Na lang overwegen eindelijk Ubuntu geinstalleerd op mijn pc. Ben er nog lerende. Graag zou ik volledig toegang tot mijn File System willen hebben, zdat ik makelijk allerlei themes , icons handmatig kan installeren.
Ik weet dat ik via gksudo nautilus in mijn file system schijf kom. Hierin wilde ik bij properties de toegang van de schijf veranderen. Zelfs hier krijg ik de melding: " The permissions could not be changed."

Wie o wie kan me helpen? Ik vind het namelijk heel vervelend dat ik er niet altijd bij kan!

Groeten,

Mike

Offline Soul-Sing

  • Lid
toegang file system
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/15, 17:51:38 »
dat gaat alleen via tijdelijke permissies. dat is linux. gksudo nautilus maakt het mogelijk om met permissie door het bestandssysteem te navigeren. dat is al een weinig specifieke methode. permanent openstellen van het bestandssysteem doen we niet in linux!
(hoe omslachtig het soms ook lijkt....)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
toegang file system
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/15, 22:48:33 »
Misschien begrijp ik iets niet goed, maar voor het installeren van een nieuwe theme, icons, borders etc. heb je geen toegang tot het file-systeem nodig. Als je het 'Voorkeuren' -> 'Thema-voorkeuren' opent, kun je rechstreeks een thema installeren.

Nog eenvoudiger gaat het met gnome-art (eerst installeren met b.v. apt-get of synaptic). Je kunt dan in een moeite door theme's e.d. bekijken, downloaden en installeren.