Teams > Promotie

Release Party 14.04 / meeting

<< < (2/18) > >>

Vistaus:
Ik denk eerder dat we weer een wiki-pagina gaan krijgen waar je je in kunt schrijven als vrijwilliger... zo ging het bij de vorige parties.

TonH:
De lokatie en datum van de release party zijn bekend. Deze zal gehouden worden in wijkcentrum Het Bolwerk in Apeldoorn op 10 mei van 13.00 tot 17.00 uur. Het adres Ravelijn 55 Apeldoorn. Dit gebouw ligt vlak langs het spoor Apeldoorn-Deventer en station Apeldoorn-Osseveld. Hiermee moet ook het grootste bezwaar van de laatste party wegvallen, de bereikbaarheid met openbaar vervoer.

Het thema van de release party is XP vervangen door Ubuntu. Wat aardig aktueel is met het stopzetten van de ondersteuning van XP.
We zijn nu op zoek naar presentaties. Hierbij denken we aan korte presentaties van een half uur die vooral beginnende gebruikers moeten aanspreken. Onderwerpen hiervoor:

De verschillende Ubuntu desktops (Ubuntu,Kubuntu,Xubuntu ..) met hun kenmerkende eigenschappen
Office applicaties onder linux (bv LibreOffice)
Foto/video bewerking
...

We zijn nu op zoek naar mensen die iets over deze onderwerpen weten en hier een presentatie over kunnen geven. Wil je zelf een presentatie geven of weet je iemand, meld het dan. Hier of in een bericht aan mij.

De organisatie ligt bij het promotie team. Dat zijn Rob Snelders en ik. Op een later moment zullen er nog vrijwilligers gevraagd worden voor installatie hulp, inrichten zaal, opruimen, bar ondersteuning. Dit willen we op dezelfde manier doen als de laatste release party 2 jaar geleden.

Mocht je nog vragen hebben, opmerkingen, aanvullingen meld het dan hier. Hopenlijk wordt het weer net zo'n gezellige party als 2 jaar geleden.

Vistaus:

--- Citaat van: Vistaus op 2013/12/17, 23:06:45 ---Zoals altijd wil ik natuurlijk wel weer helpen! Hoewel ik mezelf niet zie als iemand die de kar gaat trekken maar net als vorige keren wil ik best weer helpen met promotie vooraf (afgezien van onze Facebook en Twitter) en de installaties aldaar.

--- Einde van citaat ---

Ik trek me terug als installatiehulp-vrijwilliger.

Erik Krom:
Dan neem ik Vistaus zijn plaats in. =D
Ik ben van plan weer te komen. Hopelijk wordt het idd net zo gezellig als de vorige keer. ^-^

Pjotr:

--- Citaat van: TonH op 2014/01/09, 20:49:19 ---Het thema van de release party is XP vervangen door Ubuntu. Wat aardig aktueel is met het stopzetten van de ondersteuning van XP.

--- Einde van citaat ---
Prima thema!   :)

Maar ik zou als XP-vervanger uitsluitend Xubuntu aanprijzen. Met Lubuntu achter de hand voor de zwakste machines (niet als primaire keuze, omdat Lubuntu daar wat te kaal en Spartaans voor is). Hou de boodschap simpel....

Op die ouwe XP-bakken moet je geen Ubuntu willen zetten: veel te zwaar, dat geeft maar een slechte indruk als de boel vervolgens sloom draait. Ubuntu is voor computers waar nu Windows 7 of Windows 8 op draait. Niet voor XP-computers.

Hou het voor de "buitenwacht" simpel, begrijpelijk en overzichtelijk. Heb je XP op je machine? Installeer dan Xubuntu. Heb je je computer gekocht met Windows 7 of 8 erop? Installeer dan hoofdversie Ubuntu.

Het is maar een tip....  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie