Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...  (gelezen 419792 keer)

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #675 Gepost op: 2015/07/24, 13:01:11 »
Kubuntu 12.04 met i3wm als desktop. Achtergrond is een zelfgemaakte foto.


Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #676 Gepost op: 2015/09/08, 19:32:38 »
Xubuntu 14.04 met wat geleend van chalet os :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #677 Gepost op: 2015/09/15, 15:08:38 »
Ik heb recentelijk een tweedehands laptop gekocht, precies ééntje zoals ik al jaren heb (Compaq CQ-60). De eigenlijke bedoeling was dat ik deze machine zou gaan gebruiken als experimenteerbak, maar ik kreeg tot mijn grote verrassing op de harde schijf een hagelverse Windows 7 Ultimate erop mee geïnstalleerd. Dat zou handig kunnen zijn voor specifieke Windows-software die ik op mijn werk gebruik (helaas!) , dus heb ik het plan een beetje gewijzigd door deze laptop te gaan gebruiken voor mijn productiviteit (werk, projecten etc.).

Windows zal alleen aangezet worden als het écht moet (komt bij mij gelukkig nauwelijks voor), maar ik zal veel werk- en projectgerelateerde taken toch via Linux willen doen. En als ik dan de laptop op tafel zet als ik ergens op werkbezoek ben, wil ik wel "imponeren" met een strakke en zakelijke desktop. Voor dat doel heb ik Ubuntu MATE op één van de vele partities geknald die ik speciaal heb ingericht voor kantoor. Daarvan heb ik een screenshot gemaakt:


Afbeelding 1: Het bureaublad van Ubuntu MATE 15.04 op mijn productielaptop. Geen opschmuck, maar gewoon zakelijk en strak. Met een door mijzelf gemodificeerd thema (van een bestaand thema!) en Conky, waarvan ik Seplice heb gebaseerd op de opbouw van Gotham.

Nee, wederom geen toeters en bellen, maar wel door mij een ietwat aangepast Greybird-thema met een zelf gefabriceerd wallpapertje (met GIMP) en met conky (Semplice, maar door mij aangepast en geïnspireerd door Gotham) er ook nog bij.

Ja, het lijkt nu inderdaad erg op Linux Mint, maar dat was ook eigenlijk wel de bedoeling. Aangezien ik Mint al op vele andere laptops heb staan koos ik een keer voor iets anders.

O ja.... op deze laptop staat verder ook nog een standaard Ubuntu, Kubuntu, Ubuntu Studio 14.04.3, Antergos en Fedora 22. Ik kon mezelf toch niet meer bedwingen....  :laugh:
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #678 Gepost op: 2015/09/15, 18:40:42 »
Zojuist, op dezelfde laptop, ook maar even Ubuntu ingericht en subtieltjes aangepast. Niet veel bijzonders, maar ik vind deze wallpaper erg mooi erbij. Verder ook weer diezelfde conky met een aangepaste Simplice, gebaseerd op Gotham:


Afbeelding 1: Standaard Ubuntu met alleen een andere wallpaper en een aangepaste conky. Dit is dezelfde conky als de vorige posting.

Edit 17/09/2015: afbeelding even aangepast met de terminal open. Verder geen wijzigingen.
« Laatst bewerkt op: 2015/09/17, 01:39:59 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #679 Gepost op: 2015/09/16, 00:28:45 »
Mooie desktops Marqeaux en grappig met die laptop eromheen. Ubuntu ziet er zo wel strak uit. Laat je die automatisch maken of plak je de screenshots er zelf in? Ben voor de grap ook even bezig geweest met imagemagick, voor automatisering van het proces, en een slecht getekende monitorrand:

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #680 Gepost op: 2015/09/16, 03:15:50 »
Mooie desktops Marqeaux en grappig met die laptop eromheen. Ubuntu ziet er zo wel strak uit. Laat je die automatisch maken of plak je de screenshots er zelf in?

Ha ha... nee, ik heb die "laptophuls" zelf even (na)gemaakt in GIMP. Ik ben redelijk handig met Gimp, vandaar. Van die laptop heb ik een sjabloon gemaakt, dus ik hoef er alleen een screenshot van 1366x768 in te plakken. Past dan altijd, zonder er verder teveel moeite voor te hoeven doen. :)

Citaat
Ben voor de grap ook even bezig geweest met imagemagick, voor automatisering van het proces, en een slecht getekende monitorrand.

Het gaat om het idee hè? Op één of andere manier komt zo'n screenshot nét iets beter tot z'n recht als je er een kadertje omheen tekent. In ons geval een computerbeeldscherm. :)

Wel een mooie strakke KDE desktop heb je trouwens. Oogt lekker rustig en overzichtelijk... :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #681 Gepost op: 2015/09/16, 09:05:55 »
Dat doen jullie erg mooi, met zo'n kader van een laptop of monitor voor een bureaubladplaat!! Het zal vast wel vaker gedaan zijn, maar ik zie het nu voor het eerst. Echt fraai.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #682 Gepost op: 2015/09/17, 18:34:40 »


Linux Mint 17.2 Cinnamon met Xp thema :)
« Laatst bewerkt op: 2015/09/18, 15:08:19 door AmpLiF1eR »

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #683 Gepost op: 2015/09/18, 09:14:10 »
Kubuntu 12.04 met i3wm als desktop. Achtergrond is een zelfgemaakte foto.



Was een WattOS -R9- Microwatt installatie niet eenvoudiger? :P Ik heb deze zelf even aan de tand gevoeld en het werkt erg prettig :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #684 Gepost op: 2015/09/20, 16:24:38 »
Theo, dit is mijn werk pc waar door het bedrijf Kubuntu op is geinstalleerd. Ik heb zelf I3wm erop gezet omdat ik dat handiger vind dan een stacked desktop. Thuis draai ik Arch met I3wm.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #685 Gepost op: 2015/09/20, 20:45:10 »
Een werkplek waar je met Linux mag (moet?) werken is al een hele luxe, en dan ook nog Kubuntu. Goed bekeken  :P

Offline MKe

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #686 Gepost op: 2015/09/21, 07:45:06 »
Een werkplek waar je met Linux mag (moet?) werken is al een hele luxe, en dan ook nog Kubuntu. Goed bekeken  :P
Ik werk in de BioInformatica. Wij doen alleen aan Linux. Helaas is het bedrijf verder windows georienteerd, dus we hebben niet altijd de ondersteuning die we nodig hebben. Gelukkig wordt dat langzamerhand beter. We konden zelf de desktop uitkiezen en ik heb daardoor jaren met KDE gewerkt. Ik werk echter heel veel in de commandline en met ssh en dan is i3wm voor mij gemakkelijker.
(We hebben hier overigens een RedHat cluster met 512 cores en 4 TB RAM en een opslagsysteem van 1 PB en een openstack cluster met swift storage die steeds groter wordt :) )

Offline Ruben

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #687 Gepost op: 2015/09/22, 21:56:07 »
« Laatst bewerkt op: 2015/09/22, 22:00:02 door Ruben »

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #688 Gepost op: 2015/09/24, 22:55:13 »
Mijn blokkendoosje (14.04 mini.iso), niet veel bijzonders. IceWM, Plank en Conky



Het beste staat denk ik wel in htop te lezen.



Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline Bloom

  • Lid
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #689 Gepost op: 2015/09/25, 10:42:13 »
68 MB RAM in gebruik? Dat is indrukwekkend. Met mijn eigen blokkendoos en dan Debian met XFCE haal ik vlak na installatie ongeveer 85 à 96 MB RAM in gebruik.

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #690 Gepost op: 2015/09/25, 12:13:49 »
68 MB RAM in gebruik? Dat is indrukwekkend. Met mijn eigen blokkendoos en dan Debian met XFCE haal ik vlak na installatie ongeveer 85 à 96 MB RAM in gebruik.

IceWM is behoorlijk licht, en net opgestart gebruikt het iets van rond de 60mb. Zonder plank en conky blijft het zelfs onder de 50 mb.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #691 Gepost op: 2015/10/11, 15:21:51 »
Even terug in de tijd met een met MATE 1.10. nagebootste Gnome 2 desktop. Gewoon... omdat het kan, en omdat ik Gnome 2 vandaag de dag nog steeds mis. Daarom dus een partitie ingericht met Linux Mint MATE, zodat 'ie weer een beetje lijkt op een desktop uit - pakweg - 2010. Lekker nostalgisch... :)

Dit is 'm:


Afbeelding 1: Linux Mint 17.2 (Rafaela) met een traditioneel Gnome 2 uiterlijk. Verder het thema (eigen modificatie) en iconenset (Faenza) die ik standaard gebruik. De wallpaper heb ik van internet gehaald, maar daarvan heb ik de kleuren aangepast met GIMP zodat het beter matcht met de kleursetting van de panelen. (

Ik heb - een beetje tegen wil en dank - gebruik gemaakt van één van de standaard Mint-X thema's, omdat zo'n beetje elk ander thema op MATE vreemde kuren vertoonde, met uitzondering van de standaard met MATE meegeleverde eigen thema's (die ik lelijk vind) en de thema's van Mint zelf. Alle trucjes om deze probleempjes op te lossen, en die onder Gnome 2 wel werkte, werkt helaas niet onder MATE, dus er is voor Perberos en zijn clubje nog wel het één en ander te verbeteren als het gaat om de cosmetica. Ondanks dat het me niet helemaal gelukt is om te bewerkstellingen zoals ik het bedoeld had (een desktop met beigetinten en koffie-achtige kleuren die op ALLE programma's werkte) kan ik hiermee wel leven. Je kunt niet alles winnen hè? :)

Ik zal nog eens kijken of ik de stijlbestanden van het thema nog kan modificeren om de grijstinten te vervangen voor wat zachtere en warmere kleuren. Wellicht kom ik er nog op terug...  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #692 Gepost op: 2015/10/11, 23:25:24 »
Niks mis met een klassieke werkomgeving :) Op mijn dagelijks machines gebruik ik min of meer gelijkwaardige werkomgevingen (XFCE) of nog minder toeters en bellen. Met je ogen dicht bijna alles kunnen vinden door de jaren ervaring is vaak de handigste tool in een werkomgeving :)
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #693 Gepost op: 2015/10/12, 14:48:45 »
Niks mis met een klassieke werkomgeving :) Op mijn dagelijks machines gebruik ik min of meer gelijkwaardige werkomgevingen (XFCE) of nog minder toeters en bellen. Met je ogen dicht bijna alles kunnen vinden door de jaren ervaring is vaak de handigste tool in een werkomgeving :)

Ja, precies. Maar ik kan gelukkig met vele desktops overweg, en ik kan er ook redelijk makkelijk mijn weg in vinden. Zelfs inmiddels Unity, voor mij altijd een vloek geweest, begint te wennen. Maar de grote winnaars qua desktopomgevingen blijven - in mijn optiek - Cinnamon, Xfce en Gnome 2. Ik schrijf expres "Gnome 2", omdat MATE nog niet de stabiliteit van het rotsvaste Gnome 2 heeft bereikt. Maar ik heb er alle hoop in dat dit ooit wel gaat gebeuren. :)

I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #694 Gepost op: 2015/10/18, 00:59:03 »
Vandaag Ubuntu Studio ingericht, aangezien deze vol staat met grafische programma's, audio- en videobewerkingsprogramma's en een compleet voorgeconfigureerde Jack Audio Connection Kit. Dat schijnt nog niet zo heel erg simpel te zijn om dat op te zetten, vandaar dus deze Ubuntu-variant erbij:


Afbeelding 1: Ubuntu Studio op dezelfde multiboot laptop. Mijn bureaubladen zien er redelijk hetzelfde uit ten opzichte van eerdere postings met andere varianten van Ubuntu. De wallpaper is een eigen fabricaat gemaakt met GIMP.

Mijn multiboot laptop bevat nu de volgende systemen:
  • Windows 7 (maar gaat er binnenkort af, aangezien ik die toch niet gebruik)
  • Linux Mint 17.2 Cinnamon
  • Ubuntu 15.10 bèta
  • Linux Mint 17.2 MATE
  • Ubuntu Studio 14.04.3
Binnenkort ga ik er nog een pure KDE-distro bij zetten, in plaats van Windows 7. Welke weet ik nog niet, maar het gaat in ieder geval géén Kubuntu worden. Reden: ik wil eens een pure KDE-werkomgeving opzetten, compleet met "KDE-only-software". Ik zat te denken aan KaOS, of anders Fedora KDE. Ik kijk wel.

Terugkomend op de geposte desktop: de iconen zijn wéér Faenza (vind ik gewoon mooi!), en de wallpaper is uit eigen koker, en gemaakt met GIMP.  :)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #695 Gepost op: 2015/10/18, 09:06:09 »
Erg mooi gedaan, Marqeaux!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #696 Gepost op: 2015/10/18, 13:55:19 »
Ook maar eens een poging gedaan op de manier van Marqeaux.
Leuk om daar mee bezig te zijn als leek.
Dit bureaublad heb ik vandaag nog wat bijgewerkt.

mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #697 Gepost op: 2015/10/18, 14:21:39 »
Prima geslaagd, Pederoco!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #698 Gepost op: 2015/10/18, 22:24:42 »
Ook maar even een echt plaatje van mijn monitor gezocht, helaas geen grote afbeeldingen gevonden. Deze is ook nog niet goed qua transparantie. Screenshot is van Kubuntu 14.04.3



« Laatst bewerkt op: 2015/10/18, 22:26:21 door erik1984 »

Re: Hoe ziet jouw grafische desktop eruit ? - In foto en film...
« Reactie #699 Gepost op: 2015/10/18, 22:51:29 »
Nog aan het rommelen en de blokkendoos is nog niet helemaal af... maar het begint er op te lijken denk ik...


Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint