Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PHP IDE  (gelezen 1515 keer)

simplicity

  • Gast
PHP IDE
« Gepost op: 2008/11/18, 12:09:31 »
Voor mijn werk programmeer ik altijd in Java en gebruik altijd de Eclipse of Netbeans IDE. Persoonlijk programmeer ik ook nog in PHP en Python. Voor Python is er ondersteuning in Eclipse maar voor PHP wil ik een zo lighweight mogelijke IDE gebruiken die mij toch zoveel mogelijk IDE-voordelen geeft zoals, waarschijnlijk de belangrijkste, autocompletion. Nu gebruik ik nog Geany als PHP-IDE maar deze biedt echter geen autocompletion. Is er iemand die betere alternatieven weet?
Eclipse of Netbeans voor PHP gaat dacht ik ook maar doe ik liever niet omdat deze, naar mijn eigen mening, veel te zwaar zijn voor PHP-programming te doen.

Offline Shaddix

  • Lid
    • Racing Generation
Re: PHP IDE
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/18, 21:58:42 »
wat dacht je van Cake?

http://www.cakephp.org/

Offline oo7

  • Lid
Re: PHP IDE
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/19, 19:24:16 »
Als het echt heel licht moet zijn: gphpedit.
ik vind het een prima programma
http://www.000webhost.com/74168.html Beste gratis webhosting die er is!!!
Wie zich via deze link aanmeld helpt een arme student (ik dus)

Re: PHP IDE
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/23, 10:13:39 »
Voor mijn werk programmeer ik altijd in Java en gebruik altijd de Eclipse of Netbeans IDE. Persoonlijk programmeer ik ook nog in PHP en Python. Voor Python is er ondersteuning in Eclipse maar voor PHP wil ik een zo lighweight mogelijke IDE gebruiken die mij toch zoveel mogelijk IDE-voordelen geeft zoals, waarschijnlijk de belangrijkste, autocompletion. Nu gebruik ik nog Geany als PHP-IDE maar deze biedt echter geen autocompletion. Is er iemand die betere alternatieven weet?
Eclipse of Netbeans voor PHP gaat dacht ik ook maar doe ik liever niet omdat deze, naar mijn eigen mening, veel te zwaar zijn voor PHP-programming te doen.

Een prettig programma voor PHP vind ik Quanta +, kun je ook gebruiken voor (X)HTML, CSS, sql enzovoort.

Re: PHP IDE
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/23, 11:44:23 »
Heb je al eens naar Vim/GVim gekeken? Het ziet er wat raar uit maar is extreem flexibel en lichtgewicht.