Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04  (gelezen 891 keer)

Offline Arnold

  • Lid
Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04 op mijn Toshiba L505-10M met W7x64 Home Premium.
Bios select (F12) en bios setup (F2) stopt na aanklikken.
Daarna opnieuw geïnstalleerd, zelfde resultaat. Icidu usb 16GB.
Op desktop met XP pro x32 geen probleem met deze stick.  Bios selectie en Ubuntu install OK.
Unetbootin usb met Mint 12 ook geen probleem op deze Toshiba L505-10M. Hema usb 4GB.
Iemand een idee?

arnold

Re: Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/09, 14:09:23 »
Dus de POST hangt op het detecteren van die USB-stick?

Offline Arnold

  • Lid
Re: Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/11, 15:38:13 »
Hallo Cumulus007

Ja, dit is de eerste keer dat ik deze stick hiervoor gebruikt heb. Daarna op een andere van 2GB geïnstalleerd en Ubuntu geïnstalleerd met het probleem dat deze niet in grub staat. Ik kan geen wijs worden uit het instellen van de vlaggen voor de partities. Inmiddels ook Ubuntu partitie verkleind en naar andere vrije ruimte gekopieerd en oorspronkelijke verwijderd.
Het is de bedoeling om W7x64 en daarnaast Mint 12, Ubuntu 12 en PCLinuxOS 12 te installeren met keuze welke opstart.
W7x64 en Mint staan in grub opstartlijst. Ubuntu en PCLinuxOS zijn absent. PCLinuxOS heeft alleen Lost+found bestand doordat de vlag niet juist is en dus niet installeerd ondanks de Install Wizard.
Ik wil Distro's installeren op vooraf gemaakte partities, maar het is volkomen onduidelijk hoe dat moet met de vlaggen en op internet zie ik ook alleen maar problemen met grub.
Daarom zou ik het liefste GAG gebruiken. EasyBCD is me ook niet erg duidelijk om linux distro's te installeren.
Ik heb ± 15 jaar schade en schande ervaring met Windows en honderden software progs geprobeerd.
Diverse keren linux distro's geprobeerd maar loop daar altijd tegen problemen op die zoveel specifieke kennis verwachten dat het uiteindelijk wachten is op GE‪BRUIKSVIENDELIJKHEID daarvan.
Alle problemen op forums opzoeken is zeer uitputtend.
Kun je me helpen met het instellen van de vlaggen op de partities zodat grub alles kan starten.
Zijn er DIRECT DOEN lijsten voor Mint en PCLinuxOS?

arnold

Bijlage: /home/as/Afbeeldingen/Schermafdruk Gparted.png

Re: Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/11, 15:44:39 »
Zoveel OS'en naast elkaar is vragen om problemen. Je kunt beter met VM's werken.

Maar als de POST (http://en.wikipedia.org/wiki/Power-on_self-test) hangt op het detecteren van de USB-stick, dan is er niks aan te doen en staat elk OS hier buiten.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/11, 15:50:07 »
Als grub niet alle operating systems ziet, dan in terminal dit doen,

sudo os-prober

sudo update-grub
Dan worden andere operating systems toegevoegd aan grub.
Dit werkt onder ubuntu.

Dit zou je ook nog kunnen doen, dan kun je 4 hd's apart gebruiken, dus je hebt eigenlijk 4 pc's.
http://www.dealextreme.com/p/orico-floppy-drive-slot-4-groups-sata-hdd-power-switch-control-100399?r=88474882
Van de hd's kun je de stroom uitzetten. Dus voor het booten de hd uitzetten of aanzetten.
Je kan ook 1 ervan gebruiken om veiliger te internet bankieren.

« Laatst bewerkt op: 2012/06/11, 15:53:03 door jan11000 »

Offline Arnold

  • Lid
Re: Bios selectiescherm loopt vast met unetbootin usb ubuntu12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/19, 12:02:57 »
Verwijzing van jan11000 was de oplossing voor grup probleem. Met opstart manager de standaard regel ingesteld op W7
Ben gestopt met VirtualBox omdat dit ook problemen geeft als ik alles daarvan in een aparte partitie wil hebben.
Te gecompliceerd met instellingen.
Ik zie het probleem van Cumulus007 nog niet.
Wil nu PCLinuxOS nog toevoegen, maar ik heb gezien dat dit grub1 gebruikt en dat daar aanpassing nodig is tav grub.
De grub die nu werkt komt van Mint12 (grub2)?

Graag advies hierover

arnold