Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: upgrade van 14.04 naar 16.04  (gelezen 285 keer)

upgrade van 14.04 naar 16.04
« Gepost op: 2016/09/21, 16:56:50 »
Heb het avontuur gewaagd om te upgraden.
Bij 15.10 ging het al mis, het beeld ging op zwart. Ik upgrade al sinds 12.04 en het ging altijd goed.
Na veel uitgeprobeerd te hebben, kreeg ik weer beeld. (er kon geconfigureerd worden vanuit de terminal).
Ik kon nu verder upgraden naar 16.04, volgens de update manager. Het proces gestart, alles ging goed totdat na het uitpakken en installeren van
de pakketten ik het bericht kreeg dat de upgrade was mislukt. Het hele proces was al op zijn einde.
Nu moest er alleen nog 'opgeruimd' worden maar dat ging niet meer.
Ik heb de PC opnieuw opgestart en toen had ik wel 16.04. Hoe kan dit. Ik werk nu gewoon met 16.04 alsof er
niets aan de hand is.
Maar dat opruimen is nog niet gebeurd. Moet ik dit dan handmatig doen of gewoon alles maar zo laten
zoals het nu is? Dit was mijn opwaardeeravontuur en zal er me er niet meer aan wagen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: upgrade van 14.04 naar 16.04
« Reactie #1 Gepost op: 2016/09/21, 17:19:36 »
Ik zou gewoon "even" de moeite nemen om een schone installatie te doen van 16.04, over de vervuilde zooi heen. Kost je een paar uur (inclusief netjes afwerken), maar dan kun je weer jaren vooruit....

En die tussenversies zou ik overslaan. De meeste ervaren Ubuntugebruikers doen dat; die gaan van LTS naar LTS. En meestal via een schone installatie.   =D

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: upgrade van 14.04 naar 16.04
« Reactie #2 Gepost op: 2016/09/21, 18:18:14 »
Maar dat opruimen is nog niet gebeurd. Moet ik dit dan handmatig doen of gewoon alles maar zo laten
zoals het nu is?
in een terminal:sudo apt clean && sudo apt autoremoveMaar een schone installatie is altijd beter :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: upgrade van 14.04 naar 16.04
« Reactie #3 Gepost op: 2016/09/21, 19:00:31 »
er is nu 945 mb opgeruimd en zal een schone installatie doen. Bedankt.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: upgrade van 14.04 naar 16.04
« Reactie #4 Gepost op: 2016/09/21, 19:18:22 »
er is nu 945 mb opgeruimd en zal een schone installatie doen. Bedankt.
Maak een backup van /home (ook de verborgen mappen en bestanden) mogelijk dat je deze weer terug kunt zetten.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.