Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: middlemouse  (gelezen 1045 keer)

middlemouse
« Gepost op: 2011/01/22, 14:56:19 »
Hallo allemaal :),

Ik ben nieuw hier, en gebruik al enige tijd Ubuntu.
Ik heb een probleem, maar voor ik het hier vroeg heb ik mijn best gedaan om te zoeken of mijn probleem hier al eens behandeld was.
Nu ben ik niet heel handig met de zoekfunctie, dus ik hoop dat jullie het me kunnen vergeven als ik nóg een topic aanmaak over een oud uitgekauwd onderwerp.

Maar nu to the point, ik heb een probleem met het begrip "Middlemouse."
Ik gebruik een laptop met touchpad, en ik ben er achter gekomen dat ik vrij vaak perongeluk vingercombinatie's gebruik die op windows niks uitvoerden, en mij op Ubuntu grote ergernis opleveren.
Voorbeelden zijn het in Firefox ineens wegklikken van tabbladen, of midden in een zin, in bijvoorbeeld Openoffice of msn, plakken wat er op mijn klemblok staat, of zelfs wat er een tijd geleden op stond.

Nu heb ik al uitgevonden hoe ik het op Firefox kan uitschakelen (about:config) maar ik wil het gewoon voor mijn touchpad helemaal uitschakelen.

Ik zeg Touchpad, omdat, als het mogelijk is, zou ik graag willen dat die functie's wel bleven bestaan bij mijn losse muis, die ik soms gebruik, en waar ik ook geregeld gebruik maak van zulke functie's.

Ik denk dat ik nu wel genoeg uitleg heb gegeven over mijn probleem, en ik hoop zo snel mogelijk een reactie te krijgen:)

Met vriendelijke groet,

144

Offline Mikkel

  • Lid
Re: middlemouse
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/23, 14:16:45 »
Welkom op het forum, veertienvier. :) Heb je iets aan deze tip?

Re: middlemouse
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/24, 16:33:17 »
Welkom op het forum, veertienvier. :) Heb je iets aan deze tip?

Bedankt voor de reactie, maar nee, het ligt niet aan het klikken, dat had ik al uitgeschakeld, het is echt de middlemouse, en daar kan ik geen instellingen voor vinden.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: middlemouse
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/24, 22:14:57 »
Je hebt op het forum gezocht, schreef je, maar heb je hier ook al eens rondgekeken? Ik heb hier en daar wat gelezen en er stáán oplossingen tussen.

Re: middlemouse
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/25, 00:14:35 »
Je hebt op het forum gezocht, schreef je, maar heb je hier ook al eens rondgekeken? Ik heb hier en daar wat gelezen en er stáán oplossingen tussen.

Haha, ja, ik heb het ook daar gezocht:P Maar het punt is dat ze overal óf naar bestanden verwijzen die ik nérgens kan vinden, óf het werkt bij mij niet(dus de middlemouse werkt nogsteeds nadat ik gedaan heb wat daar staat) óf de zogenoemde bariere der talen zit me in de weg, doordat ik het óf niet begrijp, óf ik vanwege mijn Nederlandse language pack de linkjes en code's niet kan vinden die zij bedoelen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: middlemouse
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/25, 03:19:16 »
Ik heb mijn touchpad uitgezet.
heb ik in het configuratiescherm gedaan en dan pointing Devices.
daar staan meer instellingen voor als je aan het tiepen bent en zo.

Hier kun je meer settings aanpassen.
zelf heb ik nog niet echt problemen gehad met het touchpad behalve bij het tiepen maar dat heb ik ook in windows.

Re: middlemouse
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/25, 21:28:35 »
Ik heb mijn touchpad uitgezet.
heb ik in het configuratiescherm gedaan en dan pointing Devices.
daar staan meer instellingen voor als je aan het tiepen bent en zo.

Hier kun je meer settings aanpassen.
zelf heb ik nog niet echt problemen gehad met het touchpad behalve bij het tiepen maar dat heb ik ook in windows.


Ik kan mijn touchpad niet uitzetten, omdat dat op dit moment mijn enige muis is. De instellingen heb ik al bekeken, en die geven geen optie's die te maken hebben met mijn probleem.

Ik hoop dat er snel iemand is die mij kan helpen.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/02, 22:05:08 door veertienvier »

Re: middlemouse
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/04, 14:12:54 »
Is er dan niemand die hier iets op weet?