Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op nieuwe schijf  (gelezen 725 keer)

ubuntu op nieuwe schijf
« Gepost op: 2010/05/29, 23:07:59 »
Hallo,
Om mijn (oude) computer staat Ubuntu 6 en Windows XP elk op een IDE schijf.
Ik heb Ubuntu 10.04 gëinstalleerd op een nieuwe derde schijf (SATA). Ik heb daarop een rootpartitie (/) een home partitie en een swap partitie.
Bij het herstarten kwam ik in mijn oude bootmenu en kon daarin Ubuntu 6 opstarten, maar niet Ubuntu 10. Ik dacht dat er misschien een probleem was met master/slave van de oude schijven, dus na wat geknoei (verwijderen en terugsteken) met een jumper van de windows schijf, start er niets meer op.
Eigenlijk is het uiteindelijk de bedoeling van enkel nog Ubuntu 10.04 te gebruiken en de oude schijven als backup te gebruiken. Maar ik dacht dat het handig om de oude schijven in eerste instantie niet te formatteren om bestanden van de oude schijven over te zetten op de nieuwe schijf.
Geraak ik hier mee weg?

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: ubuntu op nieuwe schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/29, 23:22:14 »
Wellicht een wat ruige invalshoek, maar toch: Als je Ubuntu 6. iets gebruikt: deze wordt absoluut niet meer ondersteund door veiligheidsupdates , en kan je beter skippen.
Gooi dit ervan af, en installeer 10.04 vanaf een live-CD naast je XP (waarvan ik vermoed dat je die wilt houden, al duurt de ondersteuning ook daarvan daarvan niet lang meer).
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: ubuntu op nieuwe schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/30, 15:20:50 »
Ondertussen, na veel prutsen, eenvoudig opgelost: in BIOS bootschijf prioriteit verandert.
Nu krijg ik dus het nieuwe GRUB met daarin zowel nieuwe als oude besturingssystemen.