Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Vreemd raster bij verplaatsen window  (gelezen 1034 keer)

[OPGELOST] Vreemd raster bij verplaatsen window
« Gepost op: 2011/03/17, 23:53:09 »
L.S.

Na wat geklooi in Compiz en Metacity valt het me op dat als ik nu de titelbalk van een open windows selecteer (linkermuisknop), maar ook bij vergroten en verkleinen vanuit een hoek  er dan een vreemd 3*3 raster verschijnt, precies samenvallend (even groot) met de actieve window. Het heeft te maken met Metacity heb ik ontdekt via het Compiz fusio icon, maar ik kan het niet vinden in de configuratie-editor. Iemand een idee?

Hoe kun je trouwens vastzetten met welke windowmanager er standaard wordt opgestart?

gegroet,
mrt
« Laatst bewerkt op: 2011/03/19, 16:49:08 door Plotinus »
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/18, 00:22:08 »
Start de configuratie manager op en ga naar /desktop/gnome/applications/window_manager/default en zet deze op /usr/bin/compiz
In het zelfde venster /desktop/gnome/applications/window_manager/current en zet deze op /usr/bin/metacity
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/18, 15:23:46 »
Dankje Gijsbert, maar hoe komt nu dat raster van 3*3 vierkanten over de geopende Window te liggen; welke instelling is dat?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/18, 16:47:47 »
Treedt dat zowel op in Compiz als in Metacity? ("*** --replace")

Zo ja, zou je in gconf eens wat kunnen zoeken bij de desbetreffende...

Re: Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/18, 17:24:28 »
nee, het is alleen in Metacity; in Compiz is het gelijk in orde

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/18, 19:58:54 »
Dankje Gijsbert, maar hoe komt nu dat raster van 3*3 vierkanten over de geopende Window te liggen; welke instelling is dat?

gegroet,
mrt
Kan je een schermafdruk ervan hier neerzetten?
Ondertussen kan je dit commando eens proberen gtk-window-decorator --replace &
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 22:55:22 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/18, 22:29:30 »
Dag Gijs,

Een schermafdruk gaat niet; daar staan de dunne rasterlijntjes niet op. Het lijkt erop dat bij het selecteren (en verslepen) Metacity de actieve window even verdeelt in 9 schermen..
Je terminal-commando werkt ook niet; wellicht omdat ik op Debian 6 zit; zou niet veel uit moeten maken trouwens.

Wat ook merkwaardig is, is dat als ik via het Compiz Fusion Icon schakel van Metacity naar Compiz, alle vensters bevriezen en de (gekleurde) titelbalk wegvalt. Er valt dus niet meer te switchen tussen vensters of ze te verslepen. Heel merkwaardig.

Overigens heb ik jouw aanwijzingen om standaard in Compiz op te starten in de Confiuratie Editor niet overgenomen, aangezien dat in de toelichting onderin op de betreffende pagina's wordt afgeraden.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: [OPGELOST] Vreemd raster bij verplaatsen window
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/19, 16:58:03 »
Na heel lang vannacht prutsen de zaak maar uitgezet en gaan slapen. Vandaag weer aangezet en alles werkte weer zoals het hoorde: weg raster en weer gevulde vensters bij het verslepen. Er moet iets mis zijn gegaan wat alleen bij een complete herstart rechtgetrokken kon worden. Bij mijn weten heeft er immers niemand vannacht aan mijn PC gezeten.

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.