Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pci drivers?  (gelezen 1361 keer)

Offline ringo28

  • Lid
pci drivers?
« Gepost op: 2009/01/22, 18:09:21 »
HOi,,


heb een evo d310.. en ja, Wifi doet het niet.., Maar wil een klean install maar wil een gewone Ubuntu hebben, heb nu zelf gewoon xubuntu.. en downloaden gaat nbiet want ben al over mijn beperking heen in belgie..

probeer contact te maken met ubuntu steunpuntn maar die reageren niet :-(, zoek naar de nieuwe Ubuntu iedergeval de laaste nieuwe..

wifi doet het niet.., en ik moet nog uitvogelen hoe ik mijn bios ga updaten , onder linux gaat niet..
het zijn Updates van HP/compaq en ja die werken onder windows.. dus alternatief met freedos zal ook moeilijk gaan ??.,

Alles is hier princiep[e Intel/ Usb en vga en PCI controller/ maar mijn gevoel zegt dat de pci niet 100% werkt is dat mogelijk??
want wifi BCM4307 werkt nog steeds niet.. Kaart werkt onder de zelfde ubuntu op mijn vrouw pc.., Maar nmiet als ik mee werk met mijn pc..??..



Zijn er opties die ik kan gebruiken om mijn PCI te testen?

gr ringo

Re: pci drivers?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/22, 20:25:34 »
De adapter evo d310 kan ik nergens vinden ...

Re: pci drivers?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/22, 20:26:56 »
Kijk eerst wat voor een hardware je hebt. Open een terminal' geef dit commando in de terminal sudo lshw -html > hardware.html dit genereert een html file in je home directory met alle hardwareinfo van je PC/Laptop. Hier kan je in kijken wat voor een chipset je wifi kaartje heeft.
Zoek in deze link http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet je chipset op en voer de instructies uit.
Voor je pci te bekijken, type in de terminal lspci
Voor je usb te bekijken, type in de terminal lsusb
BIOS flashen http://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen het is dus beter om dit niet vanuit Windows of Linux te doen
Nog meer vragen? Stel ze gerust.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/01/22, 20:30:34 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: pci drivers?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/22, 20:29:28 »
De adapter evo d310 kan ik nergens vinden ...
Dit is het model nr. van HP  :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ringo28

  • Lid
Re: pci drivers?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/23, 18:32:03 »
Hey,,

Nou goed kijk wel :-)., ik, ga de andere Hdd opzetten strax met windows erop.. Kijken of hij die kaart wel herkent..,
Maar ik denk dat Ubuntu de PCI niet goed pakt.., Ik weet niet hoor.., Alles geprobeerd. Vreemdste is als ik de zelfde handelingen doe
in mijn vrouw pc die iets nieuwer is en die herkent de Kaart gelijk. en moet broadcom downloaden,.

Deze Compaq is mijn 2de PC de 1ste was de oudere P2 en deze is een celeron 1.7 , Maar die heeft het zelfde effect.

Moet die Bios uitvoeren Denk ik., De bios van mijn vrouws pc heeft functie Escd., die functie zie ik niet in deze Bios weet niet waar of hoe het is, maarja.... Denk dat het aan de hardware ligt..,


HP Bios Flash doe je juist via Windows.
Nornale (?) flash doe je met opstart boot.., Maarja, geen windows Schijf dasn heb je een probleem gelezen. Maar met freedos gaat dat,,
Maar die drivers zijnn voor windows, :-)., en met wine helpt het niet...

Maargoed... zit ff in de knoop..


gr ringo , zal eerst de Bios proberen te updaten..

En Ja, Ubuntui Steunpiunt reageerd niet wil een nieuwe cd hebben van intrepid.... Kan hier niet downloaden nl..

mvg ringo

Re: pci drivers?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/23, 19:12:19 »
Voor je BIOS, kijk in de hardware lijst, het html bestand of in de terminal sudo lshw , welk moederbord erin zit, ASUS o.i.d.. Ga nu naar de site van de moederbord fabrikant. Normaal gesproken kan je daar de BIOS update ophalen en staan er instructies hoe je dit moet doen.

Je weet in ieder geval dat je een Broadcom chipset hebt, hiervoor deze link volgen http://sites.google.com/site/computertip/broadcom-1 wel altijd opnieuw de PC opstarten na installatie van drivers, voor gewone programma's is dit niet nodig onder Linux.

Is er geen ander steunpunt in de buurt van waar je woont? Iemand die wat verder woont kan je ook benaderen en vragen of zij/hij deze per post op kan sturen. De laatste mogelijkheid is te bestellen via Shipit https://shipit.ubuntu.com/ kan wel een aantal weken duren.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ringo28

  • Lid
Re: pci drivers?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/23, 21:23:06 »
Hij geeft nog steeds Unclaimed aan...,


Heb eprobeerd ook met setPNP, maar kan geen wijs uit ben ermee gestopt..

Op mijn vrouw pc met de zelfde kaart doet het wel, Ubuntu detecteerd en zegt je moet fwb43 installeren..

Dus zit iets met detectie zou eerder zeggen iets met PNP of Acpi?

op mijn vrouws pc heeft ESCD ik las dan kun je die Pci poorten reseeten ofzo, maar deze compag evo d310... tja heeft dat niet.. heb uuid paar keer in en uit geschakelt.. en acpi ook..


Als ik iets met setpnp intoetst,, vind hij /proc/share/pnp niet, path klopt niet helemaal, maar die Pnp path is er niet... gecheckt..

Is gewoon iets met plug en play...

in Dmesg geeft ook IO problemen aan...

maarja.. goed zie wel :-)


doeidoei